ادبیات

دبیر هفتمین جشنواره طنز و رسانه منصوب شد

به گزارش خبرنگاران ، فرشاد مهدی پور در حکم عباس حسین نژاد آورده است: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده برای برگزاری هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو)، یادمان مرحوم کیومرث صابری فومنی، جنابعالی را به سمت دبیر این دوره از جشنواره منصوب می کنم.

11 اردیبهشت 1402

نوشته جالب روی سنگ مزار فروغ فرخ زاد

اخیرا عکس سنگ قبر فروغ فرخ زاد مورد توجه بسیاری از مردم نهاده شد.

28 بهمن 1401

چرا فیلم های تابستانی دهه 1990، از پارک ژوراسیک تا بدو لولا بدو، تاابد ماندگارند؟

در این یادداشت از ایندی وایر دیوید الریچِ منتقد نگاهی نوستالژیک و تأمل برانگیز به فیلم های تابستانی دهه 1990 که مصادف با دوران نوجوانی او بوده انداخته است؛ زمانی که از نگاه نویسنده و خیلی های دیگر به نظر می رسید هالیوود هم مثل مخاطبان جوانش دارد به بلوغ...

10 شهریور 1401

چه کتابی بخواینم؟ ، 5 کتابی که باید بخوانید

خرید کتاب اگر به درستی انجام گردد میتواند یکی از لذت بخش ترین کارها برای هر فردی باشد، کتاب ها یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در زندگی و آینده هر فرد در هر جامعه ای می باشد، امروز ما در این مطلب به معرفی ده کتاب که خواندن آن ها بسیار لذت بخش است می پردازیم.

9 مرداد 1401

میراث فرهنگی باید در حفظ خانه موزه اخوان ثالث به شهرداری تهران یاری کند

ایرنا/ براساس سخنان سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، میراث فرهنگی باید در حفظ خانه موزه اخوان ثالث به شهرداری تهران یاری کند.

6 تیر 1401

صبحانه خوردن موجب لاغری می شود؟

خبرنگاران : تحقیقات نشان داده است افرادی که صبحانه می خوردند دچار کاهش وزن نشده اند و افرادی که از خوردن صبحانه صرف نظر کرده اند نیز شاهد افزایش وزن نبودند.

29 اردیبهشت 1401

14 طراحی از سپهری در بن گاه

به گزارش خبرنگاران ، این نقاش و شاعر برجسته ایران، تعداد فراوانی طراحی از خود به جا گذاشته است؛ 14 طراحی از مجموعه این هنرمند در قالب آرشیوی از طریق گالری آرتیبیشن در این رخداد به نمایش در می آید.

12 بهمن 1400

464 اثر به دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20 رسید

تهران (پانا) - مریم دوستی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20 با اعلام رسیدن 464 اثر به دبیر خانه این رویداد، از شروع فرآیند انتخاب آثار اطلاع داد.

6 بهمن 1400

دستور زبان عشق یادواره رادیو فرهنگ برای قیصر شعر فارسی

هشتم آبان ماه چهاردهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور است و رادیو فرهنگ با برنامه دستور زبان عشق یاد این شاعر فقید را گرامی میدارد

2 آذر 1400

سرشاخ شدن فرهنگ با کرونا

علیرضا حسن زاده از تاثیراتی که کرونا در ابعاد گوناگون زندگی ما داشته و تغییر بعضی جنبه های فرهنگ می گوید.

26 مهر 1400

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ برترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

شرکت هواوی از دیرباز با فناوری های ارتباطی و مخابراتی خود، همیشه جزء کمپانی های پیشرو بوده است. این سابقه را که در کنار فناوری روز و توجه به نیازهای کاربران قرار دهیم، به محصولی ایده آل برای نیازهای مختلف می انجامد. یکی از مصادیق شاخص این دستگاه ها، روتر...

28 تیر 1400

سیطره پداگوژی حافظه محور پیامدهای ویرانگری برای ایران دارد، کدام پداگوژی؟

خبرنگاران نعمت الله فاضلی انسان شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: کم تر ایرانی است که از حفظ کردن متون و کتاب های درسی و امتحان دادن آن ها جان به لب نشده باشد. من هم مانند بسیاری دیگر بارها بابت ناتوانی در حفظ کردن درس هایم بارها...

29 خرداد 1400

افزایش قیمت کتاب های درسی سال 1401 ـ 1400 چقدر است؟

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در بحث کتاب درسی که به عنوان مهم ترین ابزار آموزشی است، سیاست سازمان بر این است که حداقل قیمت با کیفیت بالا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

24 اردیبهشت 1400

شیخ رضایی: بزرگمهر بارها خواننده را دعوت به بازخوانى آرای متکلمان اشعری در سنت اسلامى نموده است

به گزارش خبرنگاران روز سوم همایش ملی فلسفه غرب و ترجمه با عنوان پنل ترجمه یا تفکر؟ چهارشنبه 29 بهمن از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به صورت مجازی برگزار گردید.

30 فروردین 1400

خبرنگاران تیشه به ریشه خانه احمد محمود در اهواز

اهواز - خبرنگاران - خانه احمد محمود خالق رمان همسایه ها با وجود تلاش و نگرانی اهالی فرهنگ و دوستداران میراث فرهنگی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این نویسنده فقید روز جمعه از سوی مالک جدید آن تخریب شد.

1 فروردین 1400

فهرست پیشنهادی سیامک گلشیری

به گزارش خبرنگاران ، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که اردیبهشت ماه هرسال میزبان علاقه مندان به کتاب بود، سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و بسیاری از دست اندرکاران این حوزه اعم از ناشران، نویسندگان، مترجمان و علاقه مندان را چشم براه گذاشت...

9 اسفند 1399

نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت تمدید شد

حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، با اعلام خبر تمدید نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استانی به میزبانی جیرفت در منطقه جنوب کرمان، بیان نمود: براساس تصمیم مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،...

10 بهمن 1399

منتخب قصیده های عاشقانه از شاعران عظیم پارسی

قصیده عاشقانه می تواند به بخشی از یک قصیده اشاره داشته باشد چرا که قصیده ابیات بسیار زیاد گاهی تا حد 80 بیت دارد و مضمون آن مدح و ستایش است.

5 بهمن 1399

چرا قوانین برای دسترسی معلولان به کتاب اجرایی نمی شود؟!

به گزارش خبرنگاران ، نشست فقدان حمایت و نشر کتاب افراد دارای معلولیت (راهکارها و پیشنهادها) با حضور منصور برجیان، رئیس انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران و منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان کشور جمعه(30 آبان ماه)، در سرای اهل قلم مؤسسه خانه...

1 دی 1399

آشنایی با جاذبه های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه در میان مردم جهان زبانزد می باشند. ترکیه ترکیبی از دو فرهنگ آسیا و اروپا را در خود دارد که یگانه بودنش را ثابت می نماید.

15 آذر 1399
تعداد: (26)