دستور زبان عشق یادواره رادیو فرهنگ برای قیصر شعر فارسی

به گزارش همه جا طنز و خنده، هشتم آبان ماه چهاردهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور است و رادیو فرهنگ با برنامه دستور زبان عشق یاد این شاعر فقید را گرامی میدارد

دستور زبان عشق یادواره رادیو فرهنگ برای قیصر شعر فارسی

به گزارش گروه فرهنگی همه جا طنز و خنده، معصومه علوی نکو سردبیر و تهیه کننده این برنامه در مورد محور ها و مهمانان این برنامه گفت: برنامه زنده دستور زبان عشق روز شنبه (8 آبان) با موضوع مرور آثار زنده یاد قیصر امین پور ساعت 15:00از رادیو فرهنگ پخش می گردد.

وی ادامه داد:ویژه برنامه زنده دستور زبان عشق کاری از گروه فرهنگ و ادب است که در این برنامه به مناسبت سالروز درگذشت دکتر قیصر امین پور بخش هایی از صدای شعرخوانی این شاعر فقید پخش می گردد. علاوه بر پخش شعرخوانی زنده یاد قیصر امین پور، نگاه شاعران به قیصر و شعر او، اشعار قیصر در نگاه مردم و ابیاتی از این شاعر با صدای مردم از دیگر بخش های برنامه این برنامه است.

تهیه کننده این برنامه توضیح داد: همراهان این برنامه می توانند مستمع صحبت های مصطفی خرامان نویسنده و منتقد ادبی درباره ویژگی های شعر کودک و نوجوان در آثار قیصر امین پور باشند بعلاوه رضا زنگنه از دانشجویان این استاد فقید از خاطرات خود می گوید و در ادامه نیز با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند درباره ویژه برنامه های سالگرد قیصر امین پور در شهرستان گتوند مصاحبه می گردد

معصومه علوی نکو اضافه کرد: در این برنامه محمدرضا روزبه شاعر، نویسنده و منتقد ادبی به آنالیز اشعار و ویژگی های فرم و محتوا در شعر زنده یاد قیصر امین پور می پردازد.

لازم به ذکر است قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند 8 آبان ماه سال 1386 در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

قیصر امین پور یکی از تأثیرگذارترین شاعران در دوره انقلاب اسلامی و منتخب هفتمین همایش چهره های ماندگار در سال 1387 بود. او برگزیده اولین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش آئینی بود.

گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.

دستور زبان عشق ویژه برنامه ای زنده به تهیه کنندگی معصومه علوی نکو و اجرای مهدی محمدیان است که به مدت 120 دقیقه از ساعت 15 تا 17 روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستور زبان عشق یادواره رادیو فرهنگ برای قیصر شعر فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور زبان عشق یادواره رادیو فرهنگ برای قیصر شعر فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید