آشنایی با خواص و کاربردهای جوش شیرین

به گزارش همه جا طنز و خنده، بعضی از موادی که هر روز با آنها سروکار داریم، دارای کاربردهای شگفت انگیزی هستند که اگر از آنها مطلع باشیم، می توانیم بدون صرف هزینه و وقت زیاد، بسیاری از مسائل کوچک را حل کنیم جوش شیرین، یکی از همین مواد شگفت انگیز است. در این مطلب با مجموعه ی شگفت انگیزی از فواید جوش شیرین آشنا می شوید.

آشنایی با خواص و کاربردهای جوش شیرین

جوش شیرین چیست و از چی درست میشه؟

جوش شیرین (به انگلیسی : baking soda) که به نام بی کربنات سدیم هم شناخته می گردد، نوعی نمک سفید، بی بو و بدون طعم است که از ترکیب سدیم و کربنیک اسید ساخته شده و به علت خواص قلیایی که دارد با کاهش اسید معده به درمان معده درد و سوزش سر دل یاری می نماید.

خواص جوش شیرین برای پوست و موتوجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن اندازهی کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

آکنه و جوش صورتجوش شیرین به علت خواص ضد التهابی که دارد به درمان آکنه و جوش صورت و بعلاوه و تورم و قرمزی ناشی از جوش یاری می نماید.

جوش شیرین به علت خواص ضد میکروبی قوی که دارد به از بین رفتن باکتری های ایجاد نماینده جوش یاری نموده و آن را درمان می نماید.

دئودورانت طبیعیجوش شیرین یک دئودورانت طبیعی است؛ هنگامی که شما عرق می کنید، باکتری هایی که بر روی پوست زندگی می نمایند با افزایش فعالیت خود باعث بوی بد بدن می شوند. جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد و با از بین بردن این باکتری ها به رفع بوی بد عرق یاری می نماید.

لایه بردار طبیعی پوست صورتجوش شیرین یک روش مقرون به صرفه و آسان برای لایه برداری از پوست صورت محسوب می گردد.

نرم نماینده طبیعی پوستجوش شیرین به علت خواص پاک نمایندگی قوی که دارد به پاک سازی پوست یاری نموده و باعث نرم تر شدن آن می گردد.

درمان آفتاب سوختگیجوش شیرین یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین روش های طبیعی برای درمان سریع آفتاب سوختگی به شمار می رود.

درمان جای نیش حشراتاستفاده از جوش شیرین یکی از برترین و سریع ترین روش ها برای درمان خارش و درد ناشی از نیش حشرات محسوب می گردد.

مناسب مو های چربجوش شیرین به علت خواص قلیایی که دارد، برای مو های چرب مناسب می باشد و می تواند به پاک سازی و درمان مو های چرب یاری کند.1

فواید دارویی و درمانی جوش شیرین برای بدن

جوش شیرین برای سفید کردن دندانهااین قطعا معروف ترین نوع استفاده از جوش شیرین است که در بسیاری از خمیر دندان های تجاری نیز وجود دارد.جوش شیرین یک عامل پاک نماینده موثر است، یاری می نماید تا پلاک را از دندان ها حذف کند و باعث می گردد که رنگ دندان ها روشن تر شوند. فقط یک مسواک مرطوب را در جوش شیرین بگذارید و دندان هایتان را به آرامی با آن یک دقیقه بشویید پس از آن با خمیر دندان معمولی خود مسواک کنید ، این کار را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید.

شما بعلاوه می توانید از خمیر دندان ساخته شده از جوش شیرین، آب لیمو تازه یا آب بهره ببرید تا دندان ها را مسواک کنید و به عنوان یک لایه بردار عمل می نماید.

جوش شیرین ناراحتی معده را تسکین می دهدیکی از شایع ترین داروهای استفاده شده از جوش شیرین، رفع ناراحتی معده است ؛عادات خوردن بد غذا خوردن، استرس، بعضی داروها و غیره، می تواند دلایل ناراحتی معده باشند. جوش شیرین، که یک آنتی اسید طبیعی است، اسید را در سیستم گوارش خنثی می نماید و بعلاوه PH پوست و بدن را نیز متعادل می نماید. شما بعلاوه می توانید از جوش شیرین برای سوزش سر دل، گاز بیش از حد و نفخ بهره ببرید برای این کار، 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با 1/2 لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید. نوشیدن این محلول را 3-4 بار در روز تکرار کنید. استفاده از جوش شیرین برای رفلاکس اسید نیز مطلوب است.

توجه داشته باشید:باید به وسیله بزرگسالان مصرف گردد، نه بچه ها.

جوش شیرین برای سرطانجوش شیرین به سرعت همراه با سلول های سرطانی بدن را آلکالاین یا قلیایی می نماید. بنابراین، میکروب ها را می کشد و در نهایت سرطان را از بین می برد. جوش شیرین PH بدن را در حالت مطلوب حفظ می نماید، در نتیجه، از توسعه سلول های سرطانی جلوگیری می گردد. 2 قاشق چایخوری آب لیمو، 1/2 قاشق سوپخوری جوش شیرین را با 8 اونس آب مخلوط کنید و آن را 4 بار در روز بنوشید.

جوش شیرین عملکرد ورزشکاران را بهبود می بخشدجوش شیرین وقتی که قبل از هر فعالیت شدید جسمانی مثل شنا، رانندگی و غیره مصرف گردد، عملکرد بدن را افزایش می دهد و اسید لاکتیک را سپر می نماید. تشکیل اسید در عضلات را خنثی می نماید و خستگی را کاهش می دهد.

جوش شیرین برای گلو درداین یکی از کاربرد های سنتی جوش شیرین است که والدین شما می دانند ؛ یک گلودرد به التهاب، خارش، درد یا تحریک گلو اشاره دارد و به طور کلی ناشی از ویروس است و می تواند در خانه با جوش شیرین درمان گردد. 1/2 قاشق چایخوری از جوش شیرین را با 1/2 قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و مخلوط کنید و بنوشید و این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین برای UTIعفونت مجاری ادراری بر دستگاه ادراری تاثیر می گذارد و به طور کلی یک عفونت باکتریایی است. ممکن است باعث درد شدید گردد که می تواند به طور موثری با جوش شیرین درمان گردد.1 قاشق چایخوری از جوش شیرین را به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را با معده خالی بنوشید ؛ این نه تنها احساس سوزش را کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش اسیدیته ادرار نیز می گردد که باعث درد می گردد.

جوش شیرین برای درد نقرسشما می توانید درد نقرس را بلافاصله با جوش شیرین از بین ببرید ، یکی از بزرگترین دلایل نقرس، فراوری اسید اوریک در بدن ما است که جوش شیرین اندازه این اسید را کاهش می دهد و برای درمان این بیماری مفید است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین را در 8 اونس آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید.

توجه داشته باشید:

1) حداکثر دوز روزانه 4 قاشق چایخوری است.

2) می تواند فشار خون را افزایش دهد بنابراین، بایدبا پزشک بهداشتی مشورت کنید.2

سایر کاربردهای جوش شیرین

جوش شیرین بوی بد را از پا رفع می نمایدیکی از کاربردهای شگفت آور جوش شیرین این است که برای درمان بوی بد پا نیز موثر است. برای اینکار، یک سطل را بردارید و آن را نصف با آب گرم پر کنید ، 1/4 فنجان جوش شیرین و آب لیمو را به آن اضافه کنید ؛ پای خود را در آن بگذارید، به مدت 15 تا 20 دقیقه و در سرانجام، آنها پاها را با پارچه خشک کنید.

بیرون راندن تیغ یا چوب تیز از داخل پوستاین قطعا یکی از عجیب و غریب ترین کاربردهای جوش شیرین است تیغها اصولا کوچک هستند، اما اغلب برای بیرون راندن آنها مشکل است. فشردن آن ممکن است شرایط را بدتر کند. جوش شیرین را روی یک باند قرار دهید و آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید ؛ باند را به مدت 24 ساعت بگذارید بماند تا تیغ خارج گردد.

*برای نگهداری گلهای تازه برای مدت طولانی، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به گلدان اضافه کنید.

*برای کاهش اثر مواد شیمیایی از میوه ها و سبزیجات، آنها را با آب حاوی جوش شیرین بشویید.

*برای تهیه خوشبو نماینده هوای طبیعی خودتان، 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با چند قطره روغن ضروری مخلوط کنید و آن را در یک کیسه قرار دهید.کیسه را در اتاق، ماشین و یا هر جا که لازم بود نگه دارید.

*شما بعلاوه می توانید برس های آرایش خود را با جوش شیرین تمیز کنید.یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک فنجان آب اضافه کنید و تمام برس های خود را بشویید و شانه کنید.

*آن را در یخچال نگه دارید تا بوی ناخوشایند را بگیرد.

*جوش شیرین یک ابزار کنترل آفات عالی است و برای کشتن سوسک ها استفاده می گردد. شما می توانید مقادیر یکسانی از جوش شیرین و شکر را در یک بطری مخلوط کنید. شکر آنها را جذب می نماید و جوش شیرین سوسک ها را می کشد.

*بعلاوه می تواند برای پاک کردن رنگ و خوردگی، به ویژه در پانل های آلومینیومی استفاده گردد.

*جوش شیرین به عنوان یک ماده ضد عفونی نماینده خفیف کار می نماید و به همین علت بو را از کتاب ها بر می دارد.

*به عنوان یک کنترل نماینده رشد قارچ استفاده می گردد.

*جوش شیرین بعلاوه تاری را از نقره، زنگ زدگی را از کف، و کثیفی را از گریل حذف می نماید.

*فرش هایی که زیاد شسته نمی شوند. برای داشتن فرشهای تمیزتر، کافی است جوش شیرین را روی آنها بمالید و بگذارید تا یک شب بماند. صبح روز بعد از جاروبرقی برای پاک کردن جوش شیرین بهره ببرید.

*اگر پاک نماینده توالت شما تمام شده، یک فنجان جوش شیرین را به توالت خود بپاشید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس بشورید.3

پی نوشت:

1.www.coca.ir

2.www.namnak.com

3.www.esfahanemrooz.ir

منبع: راسخون

به "آشنایی با خواص و کاربردهای جوش شیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص و کاربردهای جوش شیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید