گوگل پروژه ی پیکسل بوک نو را لغو کرد

به گزارش همه جا طنز و خنده، این طور که به نظر می رسد، گوگل پروژه پیکسل بوک بعدی خود را لغو نموده و ضمن منحل کردن تیم توسعه دهنده آن، اعضای این تیم را به بخش های دیگری از این شرکت منتقل نموده است.

گوگل پروژه ی پیکسل بوک نو را لغو کرد

اگرچه در رویدادهای سخت افزاری سال 2020 و 2021 گوگل خبری از عرضه پیکسل بوک تازه نبوده، اما این امید وجود داشت که در مقطعی از سال آینده نسل بعدی پیکسل بوک یعنی پیکسل بوک 2 به کاربران معرفی گردد. گویا قرار نیست این محصول روانه بازار گردد، زیرا طبق گزارش منتشر شده از وب سایت TheVerge، غول موتور جست وجو تیم سازنده لپ تاپ خود را منحل نموده و دیگر خبری از توسعه نسل تازه پیکسل بوک نخواهد بود.

آن طور که شنیده شده، ظاهراً پیکسل بوک 2 و تیم توسعه دهنده آن قربانی اقدامات کاهش هزینه های گوگل شد ه اند و بعضی از اعضای آن نیز در اختیار سایر تیم های توسعه دهنده این شرکت بزرگ فناوری قرار گرفته اند. البته این تغییر تازه انجام شده خیلی جای تعجب ندارد، زیرا ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل مدت هاست که در خصوص کاهش استخدام ها صحبت می نماید و حتی به این موضوع اشاره نموده که این شرکت میخواهد بعضی پروژه ها را تعطیل کند و به جای آن ها روی پروژهای دیگری با اولویت بالاتر سرمایه گذاری کند. او در این رابطه شرح داده: به زودی گوگل بعضی پروژه ها را با هم دیگر ادغام خواهند کرد و سیاست سرمایه گذاری این شرکت نیز با تغییرات اساسی زیادی همراه خواهد شد.

در رابطه با کاهش نیروی انسانی، مدیر ارتباطات گوگل یعنی لورا برین، طی مصاحبه ای گفته: گوگل معمولا برنامه های مربوط به محصولات آینده یا اطلاعات مربوط به استخدام و پرسنل خود را به اشتراک نمی گذارد. با این حال، ما متعهد به ساخت و حمایت از محصولاتی از گوگل هستم که برای کاربرانمان نوآورانه و مفید واقع می شوند. گاهی اوقات احتیاج است تا تصمیمات تازهی در خصوص بخش های مختلف این شرکت بگیریم و طبیعتاً استراتژی های تازهی نیز برای آن تصمیمات در پیش خواهیم گرفت.

پیش تر نیز یکی از مدیران گوگل تایید نموده که هیچ برنامه ای برای پیکسل بوک 2 در سال 2022 وجود ندارد. او در همین رابطه بیان نموده بود: سال آینده لپ تاپ تازهی در راه نخواهد بود. در آینده، نمی دانم! اگرچه پروژه پیکسل بوک 2 لغو شده و تیم توسعه دهنده آن نیز منحل شده، اما این لزوماً به این معنی نیست که باید با سری پیکسل بوک خداحافظی کنیم. زیرا این شرکت سابقه فراوری مجدد بعضی محصولات قدیمی خود را نیز دارد. در حال حاضر، به نظر می رسد که تمرکز این شرکت روی فراوری محصولاتی دیگری باشد که احتمالاً اطلاعات بیشتری از آن ها در ماه های آینده منتشر خواهد شد.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل پروژه ی پیکسل بوک نو را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پروژه ی پیکسل بوک نو را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید