راهنمای کامل حمل و نقل عمومی دبی به همراه نقشه خطوط مترو!

به گزارش همه جا طنز و خنده، دبی یکی از زیباترین شهرهای امارات است و بسیاری از مسافران دبی را به عنوان مقصد سفر خود در تعطیلات انتخاب می نمایند. با وجود این که سفر به دبی با ماشین شخصی امکان پذیر است، اما بسیاری از مسافران ترجیح می دهند تا ماشین خود را در پارکینگ خانه و گذاشته و با هواپیما یا کشتی به این شهر سفر نمایند. در این صورت یکی از دغدغه های اصلی تمامی مسافران، این است که برای جا به جایی در سطح شهر و بازدید از بناهای دیدنی دبی، چه کاری باید کرد؟

راهنمای کامل حمل و نقل عمومی دبی به همراه نقشه خطوط مترو!

خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی دبی بسیار مجهز بوده و می توان با استفاده از آن ها، به تمامی نقاط این شهر دسترسی داشت. در ادامه این مقاله از همه جا طنز و خنده ، تمامی نکات لازم درباره سیستم حمل و نقل عمومی دبی از راه های زمینی تا دریایی گفته شده است. در صورتی که قصد دارید به دبی سفر کنید، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی دبی

برای پرداخت هزینه رفت و آمد خود در دبی، بسته از طریق حمل و نقل عمومی مورد نظر، می توان به دو روش نقدی یا با استفاده از نول کارت هزینه ها را پرداخت کرد. برای استفاده از بعضی وسایل حمل و نقل عمومی مانند تراموا و اتوبوس باید از نول کارت استفاده کرد. اما برای سایر وسایل مانند تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی می توان از کارت بانکی یا وجه نقد استفاده کرد. استفاده از نول کارت یکی از رایج ترین شیوه های پرداخت هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی دبی است. برای آشنایی بیشتر با نول کارت، انواع آن و نحوه تهیه آن، می توانید به این مقاله از مجله گردشگری همه جا طنز و خنده مراجعه کنید.

راهنمای استفاده از تاکسی در دبی

تاکسی های دبی جزو گران ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی محسوب می شوند. در ابتدا، تنها برای ورود به تاکسی، باید 3 درهم پرداخت کرد. این اندازه تنها برای ورود به تاکسی بوده و هیچ ارتباطی با مسیر سفر مسافران ندارد. سپس از زمانی که مسافر وارد تاکسی می گردد، راننده تاکسی متر خود را روشن نموده و کرایه راه نسبت به مسیر حرکت معین خواهد شد. بعضی از تاکسی های دبی که به تاکسی کرم معروف هستند، از سایر تاکسی ها نرخ مناسب تری دارند. اما در کل می توان گفت که برای سفر به جاهای گردشگری دبی و بازدید از تمامی نقاط این شهر، بهتر است که از سایر وسایل استفاده کرد. چرا که هزینه کرایه تاکسی در دبی بسیار گران است.

تاکسی های اینترنتی دبی

درست مانند سایر نقاط دنیا، در دبی هم تاکسی های اینترنتی وجود دارد. برای استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی در دبی، باید اپلیکیشن های مربوط به آن ها را روی گوشی خود نصب داشته باشید. از جمله محبوب ترین تاکسی های اینترنتی دبی می توان به Uber یا اوبر اشاره نمود. این اپلیکیشن در بیشتر نقاط دنیا شعبه داشته و یکی از برترین تاکسی سرویس های اینترنتی محسوب می گردد. تاکسی سرویس های اینترنتی کریم هم یکی از تاکسی های اینترنتی بومی دبی بوده که مسافران می توانند از سرویس های آن استفاده نمایند.

سیستم حمل و نقل زمینی دبی

همان طور که قبلا اشاره شد، تاکسی های دبی جزو گران قیمت ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی محسوب می شوند. به همین علت به مسافران توصیه می گردد که اگر تردد آن ها در سطح شهر زیاد است، از تاکسی های دبی استفاده ننمایند. برای تردد از مسیرهای زمینی و زیرزمینی، استفاده از سایر وسایل حمل و نقل عمومی دبی مانند تراموا، مترو و اتوبوس پیشنهاد می گردد. در ادامه این بخش وسایل حمل و نقل زمینی دبی به غیر از تاکسی ها معرفی شده اند.

تراموا دبی

تراموا یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی است که هزینه آن با استفاده از نول کارت پرداخت می گردد. هزینه ورود به تراموا دبی ثابت است و باید آن را هنگام ورود با نول کارت پرداخت کرد. چه شما قصد داشته باشید تنها چند خیابان آن طرف تر بروید و چه بخواهید از یک سمت شهر به سمت دیگر آن سفر کنید، هزینه سوار شدن به تراموا 3 درهم است که از اعتبار نول کارت شما کسر می گردد. تراموا یکی از سریع ترین و محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی در بین شهروندان و مسافران است.

خطوط متروی دبی

یکی از برترین و مدرن ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی، متروی این شهر است. اگر معمولا در فضای زیرزمینی متروها احساس خفگی به شما دست می دهد، باید بگوییم که متروی دبی بر روی زمین حرکت می نماید و نمای زیبایی از شهر را هم در اختیار شما قرار می دهد. هر قطار مترو در دبی شامل 5 واگن است که یکی از این واگن ها مخصوص بانوان است تا بانوان مسلمان بدون هیچ مسئله ای بتوانند از این سیستم حمل و نقل عمومی دبی استفاده نمایند. یکی از واگن های قطار هم به واگن فرست کلس شناخته می گردد که بلیت ورود به آن از سایر واگن ها بیشتر است و امکانات و نمای بهتری دارد. بعلاوه گفتنی است که برای طی کردن مسافت های طولانی، می توان از وای فای متروی دبی استفاده کرد.

خطوط متروی دبی

در حال حاضر متروی دبی تنها دو خط دارد که با رنگ های سبز و قرمز معین شده و کار را برای مسافران بسیار راحت تر می نمایند. می توان به راحتی خطوط متروی بعضی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دبی را به خاطر سپرد یا هنگام ورود به ایستگاه مترو، از مسئولان ایستگاه سوال کرد که برای رسیدن به مقصد باید از کدام خط مترو استفاده کرد. خط متروی سبز دبی نسبت به قرمز کوتاه تر بوده و گاهی برای سفر به بعضی از ایستگاه ها باید خط خود را در نیمه راه عوض کنید.

اتوبوس های دبی

تمامی اتوبوس های دبی بسیار مجهز هستند، چرا که سیستم حمل و نـقل عمومی این شهر به طور مداوم بازسازی شده و اتوبوس های تازه جای خود را به اتوبوس های قدیمی می دهند. در حال حاضر نزدیک به 2000 اتوبوس مدرن در سیستم حمل و نقل عمومی دبی قرار داشته و می توان با استفاده از آن ها به تمامی نقاط شهر دسترسی داشت. قیمت اتوبوس، برخلاف تراموا به مسیر طی شده بستگی دارد و از 3 درهم تا 15 درهم متغیر است. برای استفاده از اتوبوس های دبی، مسافران باید نول کارت خود را شارژ نمایند. چرا که هزینه سوار شدن به اتوبوس های دبی از این کارت کسر خواهد شد.

سیستم حمل و نقل عمومی دبی در مسیرهای دریایی

همان طور که می دانید، دبی به جزیره های بسیار زیبای خود معروف است. برای دسترسی به این جزیره ها، می توان از سیستم حمل و نقل عمومی دبی در آب های خلیج فارس استفاده کرد. علاوه بر یک سیستم حمل و نقل عمومی، استفاده از تاکسی ها و اتوبوس های آبی دبی می تواند یکی از سرگرمیات آبی در این شهر هم باشد. مسافران می توانند هنگام سفر به مقصد خود، از نمای زیبای خلیج فارس هم در مسیر نهایت استفاده را ببرند. در ادامه این بخش دو مورد از برترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی در مسیرهای دریایی معرفی شده اند.

تاکسی دریایی دبی

یکی از برترین و محبوب ترین سیستم های حمل و نقل عمومی دبی، تاکسی های دریایی این شهر هستند. تاکسی های آبی دبی از جنس قایق های چوبی بوده و تا سقف 20 نفر ظرفیت دارند. این تاکسی ها تنها در دو مسیر حرکت می نمایند که اولین مسیر از ابرا به طرف بازار قدیمی دیره و مسیر دیگر از بازار قدیمی دیره به طرف منطقه السبخه است. قیمت این تاکسی ها کمی بالا بوده و نسبت به کلاس انتخابی و مسیری که پیموده می گردد، از 55 تا 200 درهم متغیر است. استفاده از این تاکسی های دریایی دبی برای رفت و آمد مکرر توصیه نمی گردد. اما برای فرار از ترافیک درون شهری و تماشا خلیج فارس، این تاکسی ها جزو برترین وسایل حمل و نقل عمومی هستند.

اتوبوس دریایی دبی

اتوبوس دریایی دبی یکی از جالب ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی است که در خشکی به صورت اتوبوس و در آب به صورت قایق عمل می نمایند. این اتوبوس ها مجهز به جلیقه نجات و تهویه هوا هستند و یک راهنمای تور عربی زبان در این اتوبوس ها برای هدایت مسافران وجود دارد. البته گفتنی است که هزینه استفاده از این اتوبوس ها بسیار بالا بوده و از 120 درهم تا 170 درهم متغیر است. به همین دلیل برای جا به جایی و سفر به نقاط مختلف، استفاده از اتوبوس های دریایی دبی توصیه نمی گردد. مسافران می توانند از این اتوبوس ها به عنوان یکی از سرگرمیات آبی دبی استفاده نمایند.

کلام آخر

در این مطلب با رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی آشنا شدیم. برای سفر در سطح شهر دبی، استفاده از تراموا و اتوبوس برترین گزینه است. این وسایل علاوه بر قیمت کمتر، سرعت بیشتری هم دارند. اگر قصد دارید تا به مسیرهای دورتر بروید، می توانید از مترو بهره ببرید. توصیه ما این است که تنها در صورتی که قرار مهمی دارید و باید سر موقع به مقصد خود مانند فرودگاه برسید از تاکسی های دبی بهره ببرید.

چرا که قیمت این تاکسی ها بسیار زیاد است. البته ناگفته نماند که برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مانند تراموا و اتوبوس باید یک نول کارت تهیه کنید. استفاده از سیستم حمل و نقل دریایی دبی خیلی رایج نبوده و تنها به عنوان یک سرگرمی پیشنهاد می گردد. چرا که هزینه استفاده از تاکسی ها و اتوبوس های دریایی دبی بسیار بالاست. در صورتی که تجربه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی دبی را داشته اید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل عمومی دبی کدام است؟

تراموا قیمت ثابتی داشته و برای سفر به مقاصد دورتر، بسیار مناسب است. علی رغم مسیری که طی می گردد، هزینه استفاده از تراموا دبی تنها 3 درهم است.

برترین راه سفر به جزایر دبی کدام است؟

استفاده از مترو و مونوریل دبی، برترین و مقرون به صرفه ترین راه سفر به جزایر دبی است. برای سفر به این جزایر می توان از سیستم حمل و نقل دریایی هم استفاده کرد که به علت قیمت بالای آن، خیلی توصیه نمی گردد.

گران ترین وسیله حمل و نقل عمومی دبی کدام است؟

تاکسی های دبی و اتوبوس و تاکسی های آبی این شهر، در فهرست گران ترین وسایل حمل و نقل عمومی دبی قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با قیمت این وسایل نقلیه عمومی دبی، به این مقاله مراجعه کنید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی دبی به همراه نقشه خطوط مترو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی دبی به همراه نقشه خطوط مترو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید