چطور یک فروشگاه آنلاین به صرفه و بهینه داشته باشیم؟

به گزارش همه جا طنز و خنده، این روزها خیلی ها به داشتن یک فروشگاه آنلاین مستقل فکر می کنند چون یک فروشگاه آنلاین می تواند ویترین همیشه روشن هر کسب وکاری باشد. ولی دو چالش جلوی راه اندازی فروشگاه شما وجود دارد: اولا کار سختی است و دوما هزینهٔ زیادی می خواهد! در این مطلب راهی به شما یاد می دهیم که به راحتی بر این دو چالش غلبه کنید اما ابتدا باید با راه های راه اندازی فروشگاه آنلاین آشنا باشیم.

چطور یک فروشگاه آنلاین به صرفه و بهینه داشته باشیم؟

چگونه می توانیم یک فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

روش های متفاوتی برای تأسیس یک فروشگاه آنلاین وجود دارد. نکتهٔ مشترک تمام روش ها، هزینه ای است که باید بابت آن متقبل شوید. این هزینه ها هم مادی هستند و هم معنوی! یعنی ممکن است روشی هزینهٔ ریالی برای تان نداشته باشد، اما وقت زیادی از شما بگیرد. در ادامه این روش ها را بررسی می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

فروشگاه آنلاین بر بستر شبکه های اجتماعی

امروزه گوشی ما اولین و بهترین همراه ماست. کمتر کسی پیدا می شود که گوشی هوشمند نداشته باشد. از طرفی با وجود شبکه های اجتماعی، اقشار مختلف جامعه در این شبکه ها حضور دارند. چه بهتر از این؟ می توانید از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید و یک فروشگاه آنلاین بر بستر شبکه های اجتماعی راه بیاندازید. به راحتی محصولات خودتان را نمایش دهید و با مشتری هایتان به طور مستقیم تعامل کنید.

باید دقت کنید که فعالیت در بستر شبکه های اجتماعی نیاز به استمرار دارد. شما باید هر روز فعال باشید و به هر سؤال مشتری پاسخ مناسب بدهید. همچنین برای تولید محتوای بصری مناسب، باید هزینه کنید و از محصولات تان عکس و فیلم تهیه کنید. برای ادارهٔ این امور، به طوری که وقت خیلی زیادی از شما نگیرد، مجبور هستید که یک یا چند ادمین استخدام کنید! با این وجود، اگر تعداد مشتریان شما بسیار زیاد باشند یا رؤیای برند بزرگی را در سر بپرورانید، فروش در شبکه های اجتماعی نمی تواند جوابگوی تعداد مشتریان شما باشد و پردازش سفارش همۀ آن ها سخت خواهد بود.

راه اندازی سایت فروشگاهی بر بستر اینترنت

یک راه دیگر برای داشتن فروشگاه آنلاین، ساخت سایت است. کسب وکارها با داشتن یک سایت فروشگاهی، یک شعبهٔ مجازی خواهند داشت که مشتری هر وقت دلش بخواهد می تواند از آن دیدن کند. همچنین داشتن سایت کمک می کند تا با تولید محتوا بتوانید جوابگوی سؤالات متداول مشتریان باشید و از گوگل مشتری های بیشتری جذب کنید. از طرفی دسته بندی سفارشات نظم بیشتری پیدا می کند و خیال تان از بابت پردازش آن ها راحت می شود. با گرفتن اینماد هم مشتری شما خیالش از بابت معتبر بودن فروشگاه راحت است.

اما ساخت سایت به این راحتی نیست. طراحی سایت باید حرفه ای باشد تا مشتری بتواند با آسودگی در آن بچرخد. هاست سایت باید معتبر بوده و تیم پشتیبانی قوی داشته باشد تا مشکلاتی مانند از دسترس خارج شدن سایت به حداقل برسد و در زمان اضطراری، بتوانید با مسئول آن ارتباط بگیرید. همچنین برای امنیت سایت باید یک متخصص کدهای آن را بررسی کرده و به صورت دوره ای هم مسائل فنی را چک کند. بنابراین داشتن یک سایت مناسب مستلزم تخصص زیاد و دقت است. اگر بخواهید برای هر بخش سایت یک متخصص استخدام کنید، هزینه های ساخت، سرویس و نگهداری سرسام آور می شوند.

استفاده از فروشگاه ساز معتبر

یکی دیگر از راه های پرطرفدار برای داشتن یک فروشگاه آنلاین، سفارش سایت فروشگاهی به یک فروشگاه ساز است. فروشگاه ساز یک شرکت نرم افزاری است که با ارائهٔ خدمات متناسب با نیازهای شما، بار طراحی سایت و هزینه های اضافهٔ آن را از دوش شما برمی دارد! به معنای دیگر، تمام فرایند نرم افزاری و کدنویسی سایت را فروشگاه ساز بر عهده می گیرد و شما کافی است که بر حسب نیازهای خودتان، کار را به پیش ببرید.

استفاده از فروشگاه ساز قلق هایی دارد. در ابتدا باید بدانید که در ازای دریافت چه خدماتی هزینه پرداخت می کنید. دیده اید که گاهی بابت دریافت خدماتی هزینه می کنید اما بعد که به آن خدمات وابسته شدید، می فهمید که برای دریافت کامل آن باید هزینهٔ بیشتری پرداخت کنید؟! در انتخاب فروشگاه ساز هم باید دقت کنید که از همان ابتدا بدانید دقیقاً در ازای چه خدماتی دارید هزینه می کنید. همچنین هنگام استفاده از یک فروشگاه ساز، باید مطمئن شوید که دسترسی کامل به مدیریت سایت خودتان داشته باشید. برای مثال در بعضی فروشگاه سازها نمی توانید با گوشی سایت خود را مدیریت کنید. قطعاً دانستن این نکات قبل از صرف هزینه، ضروری است.

فروشگاه ساز ویترین در خدمت شماست

ویترین یک فروشگاه ساز حرفه ای است که به واسطهٔ تیم جوان و متخصص خود می تواند سایت فروشگاهی شما را متناسب با نیاز و بودجهٔ شما به سرعت راه اندازی کند. با استفاده از ویترین شما می توانید از هر نقطه ای و با هر وسیله ای از طریق اینترنت سایت خود را مدیریت کنید. تیم متخصص و به روز ویترین به شما کمک می کند تا یک فروشگاه اینترنتی امن داشته باشید و از کسب درآمد آنلاین خود لذت ببرید. تیم پشتیبانی فعال ویترین هم در تمام راستا همراه شما خواهد بود.

باید بدانید که هزینۀ استفاده از خدمات فروشگاه ساز ویترین کاملاً متناسب با نیازهای شما در نظر گرفته می شود. برای مثال اگر با فرایند تولید محتوا و راه اندازی سایت آشنا باشید و بتوانید بخشی از نیازهای خود را خودتان رفع کنید، هزینه های شما کاهش پیدا می کند. به عبارتی هزینه ای که برای دریافت فروشگاه دلخواه خود پرداخت می کنید، وابسته به این است که از چه خدماتی استفاده کنید و چه خدماتی را حذف کنید. اگر در پی این هستید تا فروشگاه آنلاین داشته باشید اما از فرایندهای آن واهمه دارید، ویترین به شما کمک می کند تا یک فروشگاه آنلاین به صرفه و بهینه داشته باشید. با این وجود جای نگرانی وجود ندارد. پشتیبانی فعال ویترین جوابگوی سؤالات شما هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ویترین مراجعه کنید با شماره 02191070751 تماس بگیرید.

منبع: جام جم آنلاین

به "چطور یک فروشگاه آنلاین به صرفه و بهینه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک فروشگاه آنلاین به صرفه و بهینه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید