فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای آسیب دیده از کرونا تسهیل می گردد

به گزارش همه جا طنز و خنده، مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به منظور بهینه سازی و سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده های متقاضیان تسهیلات اعطایی دولت و راه اندازی سامانه کارا، نشست ویدئوکنفرانس با کاربران سامانه کارا با ادارات کل 31 استان کشور برگزار گردید.

فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای آسیب دیده از کرونا تسهیل می گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این نشست با هدف شتاب بخشی به فرآیند رسیدگی به پفراینده های متقاضیان تسهیلات به واحدهای حوزه های تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آسیب دیده از کرونا با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و معاونت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه شنبه 27 خرداد 99 برگزار گردید.

سیدمحمدکاظم خلدی نسب گفت: با توجه به شیوهنامه اعطای تسهیلات وام دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاربران در سطوح کشوری و استانی با دسترسی متعارف به سامانه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا و اعطای تسهیلات دولت در کارا از 31 استان کشور با هدف آنالیز درخواست های متقاضیان فوق برای دریافت تسهیلات حمایتی ناشی از بحران کرونا، تا به امروز 265 کاربر در سطح کل کشور تعریف شده است تا بر این اساس فرآیند پفراینده های بارگذاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسرع وقت نسبت به مطالعه و ارتباط موضوعی محتوا، تأیید اطلاعات و ارسال پفراینده های واصله از وزارت کار به بانک های عامل در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گردد.

او با اشاره به تأکید معاون گردشگری مبنی بر شتاب دهی به فرآیند اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: در ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیران کل و کاربران مذکور، فرایند بهینه سازی استفاده از سامانه برای آنالیز مسائل فنی و تخصصی و ارائه راه چاره و هدایت های لازم به وسیله نمایندگان حوزه فناوری و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئولان سامانه کارا و نیز مرکز فن اوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارتخانه انجام شد.

خلدی نسب با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کار و براساس شیوه نامه ابلاغی، مهلت رسیدگی به پفراینده متقاضیان 31 خرداد ماه سالجاری مشخص شده بود، اظهار داشت: بر اساس لیست ارسالی و پالایش شده توسط وزارت کار، در حال حاضر حدود 7200 بنگاه های مالی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شده است. بدیهی است تعداد یادشده منوط به ثبت نام در سامانه کارا و ارسال تقاضاهای خود برای رسیدگی در زمره پفراینده های قابل آنالیز توسط حوزه گردشگری وزارتخانه و انعکاس به بانک های عامل قلمداد خواهد شد و با برگزاری این نشست ویدئوکنفرانس با تمامی استان های کشور، فرایند رسیدگی سرعت داده خوهد شد.

او اضافه نمود: بنگاه های مالی و دارای کد کارگاهی شناسایی شده و ارائه از سوی وزارت کار در حوزه های صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز تحت آنالیز و رسیدگی هستند.

مسئول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تأکید کرد: ارائه هدایت های فنی و کارشناسی در نشست مجازی مذکور موجب شد تا به سوالات کاربران استانی سامانه کارا در مورد بعضی از موانع پیش روی کاربران نظیر مشاهده نکردن گزینه های تعریف شده سامانه کارا، گزارش گیری، نبود امکان تأیید پفراینده ها و سایر مسائل فنی پاسخ های لازم اعلام گردد.

منبع: میراث آریا

به "فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای آسیب دیده از کرونا تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند رسیدگی به پرونده وام واحدهای آسیب دیده از کرونا تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید