جاذبه ای با بیش از 12 هزار اثر ارزشمند: موزه ملی کره

به گزارش همه جا طنز و خنده، موزه ملی کره | National Museum of Korea

موزه ملی کره بزرگترین موزه کشور کره جنوبی و جایگاه آثار با ارزشی است که همگی بازگو کننده تاریخ حیرت انگیز کره، از زمان باستان تا معاصر هستند. موزه نزدیک به پارک یونگسان، یک پارک جنگلی با دریاچه کوچکی است که زیستگاهی طبیعی برای گونه های مختلف پرنده و همچنین بیش از 80 نوع گونه درخت محسوب می شود. موزه ملی کره، علاوه بر گالری هایی با مجموعه وسیعی از آثار ملی و بین المللی، مکانی برای فعالیت های فرهنگی مرتبط با مطالعه و تحقیق، آموزش اجتماعی، نشریات علمی، برنامه های تبادل بین فرهنگی و … است. خبرنگاران در ادامه هر آنچه که نیاز است در مورد موزه ملی کره بدانید را آورده است. با ما همراه باشید:

جاذبه ای با بیش از 12 هزار اثر ارزشمند: موزه ملی کره

تاریخچه کوتاهی از موزه ملی کره

این موزه که در آن، حدودا 220 هزار اثر نگهداری می شوند، از سال 1945 شروع به کار کرد. در سال 2005، موزه با ساختمان های نوی توسعه یافت و با مساحتی حدود 307227 مترمربع (45438 هزار متر مربع زیربنا) در یونگسان سئول، مجددا بازگشایی شد. با افتتاح مجدد، این موزه با عنوان مجموعه فرهنگی شناخته شد و نه تنها آثار گوناگونی از تاریخ پر فراز و نشیب کره جنوبی از دوران باستانی تا معاصر را در خود جای داده، بلکه برنامه های فرهنگی-هنری و همچنین آموزشی بسیار زیادی در آن اجرا می شود.

خدمات دیجیتالی

موزه ملی کره با ارائه خدمات پیشرفته، برای بازدید کنندگان امکان استفاده از یک تور دیجیتالی فراهم کرده است. سرویس راهنمای دیجیتالی، با قابلیت نشانه گذاری و جستجو می تواند اطلاعات دقیق تر و با جزییات تری را به شما ارائه دهد.

  • راهنمای دیجیتال برای بازدید کنندگان 14 سال به بالا که قادر به ارائه شناسه معتبر هستند، در دسترس است.
  • اجاره دستگاه باید 1 روز قبل از بازدید (حداکثر 5 دستگاه برای هر فرد مجاز است) رزرو شود.
  • تنها پس از درخواست عضویت می توانید همان روز بازدید، دستگاه را اجاره کنید.

فضایی با هدفی خاص!

مفهوم بنیادی موزه نو این است که روح معماری سنتی کره را با روش معاصر دوباره تفسیر کند. یک پلازا در فضای باز، دو بال اصلی موزه را به هم متصل می سازد و طوری آن ها را نمایش می دهد که انگار یک ساختمان بزرگ هستند. پلازا به این دلیل طراحی شده تا مرو (کف چوبی)، عنصر معماری منحصر به فرد کره را دوباره روی کار بیاورد. این بخش برای همه بازدیدکنندگان باز است و به عنوان دروازه ای برای دسترسی به هر نقطه ای از موزه، از جمله نمایشگاه ها، گالری های ویژه و دفاتر اداری کاربرد دارد.

کوه ها در پشت و آب در نمای جلویی

کوه و آب، عناصر اساسی طبیعی کره جنوبی هستند. مانند یین و یانگ (سمبل سیاه و سفید معروف)، کوه و آب از نظر کره ای ها، عناصری هستند که برای هارمونی و تقارن جهان به وجود آمده اند. آنها با هم، کامیابی و ثبات را تولید می کنند. مطابق با معماری سنتی کره ای، ساختمان NMK به سمت جنوب ساخته شده تا کوه ها پشت آن و آب در جلوی آن قرار گیرد.

هماهنگی بین طبیعت و فرهنگ

در هسته معماری موزه، آرایش هماهنگی از حوض مرکزی، منطقه نمایشگاه در فضای باز و مرکز اصلی دیده می شود. چشم انداز ها طبیعی پارک فامیلی یونگسان، محیط بی نظیری برای ساختمان NMK فراهم می کند. آبشار، جویبار و فضاهای سبز برای ایجاد یک فضای فرهنگی مفید و دوست داشتنی، درست شده اند.

گالری ها

این موزه دارای 6 گالری مجزا است:

  • دوره پیش از تاریخ و تاریخ باستانی
  • تاریخ قرون وسطی و اوایل مردن
  • آثار اهدا شده
  • خوشنویسی و نقاشی
  • هنر آسیایی
  • گالری مجسمه سازی و صنایع دستی

شما در بازدید از موزه کلی کره به دلیل وسعت زیاد آن خوشحال خواهید شد. آثار با ارزش ملی زیادی در اینجا خواهید دید که از نمونه آن ها می توان به پنسیو بُدهیستاوا (یک میراث ملی کره ای)، مشعل آجری گوریو سلادون، پاگودای 10 طبقه ای و تاج طلایی از سیلا اشاره کرد. گالری آسیایی برای درک بهتر فرهنگ آسیایی طراحی شده است. شاهکارهای زیادی از کشورهای مختلف آسیا در این مجموعه ارائه می شود و ویژگی های منحصر به فرد هر کشور و همچنین جهانی بودن آن ها را نشان می دهد.

جاده ابریشم

موزه ملی کره آثار و متعلقات بسیار مهم مرتبط به جاده ابریشم (چه زمین و چه دریایی) از آسیای مرکزی، آسیای شرقی و کره به نمایش می گذارد. مجموعه منحصر به فردی از آثار زیردریایی سینان (Sinan Undersea Relics) که منبع با ارزشی برای مطالعه تجارت های بین چین، کره و ژاپن است، جزو نمونه های بسیار خوب این مجموعه است. یک کشتی غرق شده چینی در سال 1975 در سواحل جنوب غربی کره نزدیک به سینان پیدا شد. این کشتی کالاهایی را که درخواست منطقه کیوتو بوده اند، حمل می کرد و در سال 1323 زمانی که از چین به ژاپن می رفت، غرق شد. از این کشتی حدودا 30 هزار اثر متفاوت مربوط به جاده ابریشم استخراج شد. از میان آن ها، نمونه هایی از کالاهای چینی مانند سکه، ظرف و ظروف، صنایع فلزی، اشیاء پزشکی و بسیاری موارد دیگر پیدا شد.

علاوه بر این، در گالری پیش از تاریخ و تاریخ باستان، آثار مربوط به جاده ابریشم از پادشاهی سیلا وجود دارد. فرهنگ سیلا دارای جنبه های بین المللی، از جمله تجارت در خارج از کشور و همچنین نشانه هایی از فرهنگ غربی است. به عنوان مثال، برخی از اشیاء شیشه ای که از گودال هوانگنام دائچونگ (Hwangnamdaechong) کشف شده اند، با توجه به شکل آنها و تکنیک هایی که برای ساخت آنها استفاده می شد، شباهت زیادی به ظروف شیشه ای رم باستان دارند.

سالن نمایش | Exhibition Hall

  • موزه هر روز باز است
  • در تاریخ 1 ژانویه موزه بسته است.
  • فضای باز نمایشگاه از ساعت 7 صبح باز است.

موزه بچه ها | Childrens Museum

  • موزه بچه ها تنها در چهارشنبه آخر هر ماه تا 9 شب باز است.
  • حداکثر 450 نفر در هر جلسه مجاز هستند.
  • پذیرش رایگان است، اما شما باید بلیط ورود به موزه بچه ها را داشته باشید.
  • رزرو آنلاین برای 100 بلیط در دسترس است. 350 بلیط دیگر در موزه در فروش می فرایند.

منبع: museum.go.kr

منبع: الی گشت

به "جاذبه ای با بیش از 12 هزار اثر ارزشمند: موزه ملی کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ای با بیش از 12 هزار اثر ارزشمند: موزه ملی کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید