شرط جدید واریز سود سهام عدالت ، سود سهام عدالت چه شد؟

به گزارش همه جا طنز و خنده، واریز سود حاصل از فعالیت شرکت های سهام عدالت سال جاری پیچیده تر از قبل شده است. مسئولان زمان و مبلغ دقیقی اعلام نمی نمایند. روش واریز نیز به واسطه آزادسازی در دو روش مستقیم و غیرمستقیم تغییر نموده است. در واقع اطلاعات روشنی از واریز این سود نیست.

شرط جدید واریز سود سهام عدالت ، سود سهام عدالت چه شد؟

سود سهام در سه سال 95، 96 و 97 واریز شده و تا سال گذشته پرداخت سود به عهده سازمان خصوصی سازی بود. آخرین سود واریزی نیز مربوط به سال 97 است که در اسفند ماه سال 98 برای همه سهامداران واریز شد. مبلغ این سود برای دارندگان سهام 532 هزار تومانی معادل 107 هزار تومان و برای سهام یک میلیون تومانی مبلغ 205 هزار تومان بود.

اما با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال جاری پرداخت سود سهام عدالت سال 98 وارد پیچیدگی هایی شده است. در حال حاضر از حدود 50 میلیون نفر دارای سهام عدالت 20 میلیون نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند.

همچنین از بین 49 شرکت حاضر در سبد سهام عدالت، 36 شرکت بورسی هستند و برای واریز سود این شرکت ها احتیاج است که سهامداران سجامی شوند.

شرط واریز سود چیست؟

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی به ایرنا گفته که امکان واریز سود برای سهامداران در هر دو روش آزادسازی وجود دارد اما دو شرط را عنوان نموده که به این توضیح است:

1- شرکت سرمایه گذاری استانی و ناشران بورسی برای واریز سود مشمولان سهام عدالت، باید شرکت سپرده گذاری مرکزی را انتخاب نموده باشند.

2- سود به وسیله شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می گردد. بنابراین سجامی شدن سهامداران الزامی است.

اگر در سجام ثبت نام نکنیم چه می گردد؟

طبق گفته فهیمی اگر سهامداران سجامی نشوند سود سهامشان به صورت متمرکز واریز نمی گردد و باید خود به دنبال سود شرکت ها بروند.

سود سهام کی واریز می گردد؟

پرداخت سود سهام شرکت ها در هر سال به سال بعد موکول می گردد، یعنی پولی که سال جاری سهامداران می گیرند مربوط به سال 98 است.

با این حال مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی شرطی را برای واریز سود اعلام نموده که براساس آن پرداخت سود بستگی به فعالیت شرکت ها دارد. به گفته او هر کدام از شرکت های سهام عدالت که برای پرداخت سود، شرکت سپرده گذاری را انتخاب نمایند و اقدامات لازم را برای این فعالیت انجام دهند، سود سهامداران را تا انتها سال پرداخت می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "شرط جدید واریز سود سهام عدالت ، سود سهام عدالت چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط جدید واریز سود سهام عدالت ، سود سهام عدالت چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید