گشت و گذار در کوچه پس کوچه های بندر قدیمی آنتالیا

به گزارش همه جا طنز و خنده، قرن ها پیش که هنوز خبری از رسانه، اینترنت، گردشگری و… نبود، دریانوردان بودند که تمدن های نو را پایه گذاری یا کشف می کردند. روزی از روزها تمدنی که الان ترکیه شده به وسیله یک بندر وارد این خطه شد: بندر قدیمی آنتالیا. این بندر قدیمی این روزها یک مکان تفریحی و گردشگری زیبا شده که قرار است باهم بشناسیم.

گشت و گذار در کوچه پس کوچه های بندر قدیمی آنتالیا

اگر در پی سایر جاذبه های گردشگری آنتالیا می شد سری به مجله گردشگری همه جا طنز و خنده بزنید.

آدرس بندر قدیمی آنتالیا کجاست؟

بندر قدیمی آنتالیا در محله کالیچی در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است.

امکانات بندر قدیمی آنتالیا چیست؟

امکانات این بندر شامل رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، مرکز خرید و… می شود.

آیا قایق رانی در بندر قدیمی ممکن است؟

قایق سواری یکی از سرگرمیات این بندر است و شما می توانید از قایق های پدالی، پارویی و یا بادبانی بهره ببرید.

بندر قدیمی آنتالیا کجاست؟

هر وقت صحبت از ترکیه می شود، آنتالیا و استانبول اولین شهرهایی هستند که در فکر نقش می بندند. آنتالیا که در جنوب غربی ترکیه واقع شده، به علت مجاورتش با دریای مدیترانه از گردشگری ترین شهرهای ترکیه به شمار میرود.

بندر قدیمی آنتالیا به عنوان یکی از تفریگاه های ساحلی این شهر شناخته می شود. این بندر در منطقه کالیچی که جزو منطقه ها شلوغ و پر رفت وآمد آنتالیا است قرار گرفته است.

منطقه کالیچی یکی از منطقه ها قدیمی آنتالیاست که معماری سنتی و بافت قدیمی آن توجه گردشگران را به خود جلب نموده است. این منطقه که در شرق آنتالیا واقع شده، آثار باستانی متنوعی دارد و همین امر موجب تمایز آن از سایر بخش های شهر شده است.

بندر قدیمی آنتالیا تنها یکی از ده ها جاذبه گردشگری کالیچی به شمار میرود.

این بندر که به وسیله صخره های بزرگ احاطه شده، امکانات و سرگرمیات متعددی را برای گردشگران در نظر گرفته است، به طوری که گشت گذار در آن یکی از سرگرمیات آنتالیا است. رستوران و کافی شاپ های ساحلی، هتل های چند ستاره و بازار قدیمی تنها بخشی از امکانات این تفریگاه ساحلی است.

بندر قدیمی آنتالیا چقدر قدمت دارد؟

همانطور که از نام این بندر پیداست، بندر قدیمی آنتالیا جزو قدیمی ترین منطقه ها این شهر است، البته نه آنقدر قدیمی که در موزه باستان شناسی آنتالیا نامی از آن آمده باشد. قدمت این بندر به قرن دو میلادی برمی شود. در آن موقع آنتالیا هنوز شناخته نشده بود. در واقع این بندر عامل رونق منطقه کالیچی و در پی آن، شکل گیری شهر آنتالیا شد.

اوایل کشتی های باربری زیادی در این بندر دیده می شدند، اما در حال حاضر این منطقه به یکی از قطب های گردشگری آنتالیا تبدیل شده که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند.

شاید بتوان گفت آنتالیا بخش زیادی از معروفیت و محبوبیتش در جهانی گردشگران را به این بندر قدیمی مدیون است.

  • تور آنتالیا
  • بلیط آنتالیا
  • هتل های آنتالیا

زمانی که امپراتوری روم یا همان رومیان در ترکیه حکمرانی می کردند، توجه زیادی به بندر قدیمی آنتالیا داشتند. در واقع بسیاری از امکانات این بندر به همان زمان بر می شود. پس از سال ها حکومت ترکیه به دست مسلمانان سلجوقی افتاد.

موج شکن های این بندر یادگار همین دوران است. سلجوقیان برای اینکه از ورود آب به شهر جلوگیری نمایند موج شکن های عظیمی را در بندر ساختند. شاید برایتان جالب باشید که بدانید باب مسلمان شدن مردم ترکیه از همین حکومت سلجوقیان باز شد.

بندر قدیمی آنتالیا چه امکاناتی دارد؟

بندر قدیمی آنتالیا تمام امکاناتی را که برای یک سفر چند روزه مورد احتیاج است، در اختیار شما قرار می دهد. اگر قصد اقامت در این بندر را دارید، می توانید اتاقی را در هتل هایی که در نزدیکی بندر قرار گرفته است اجاره کنید.

خوشبختانه هتل های منطقه کالیچی چندان گران قیمت نیستند و به نسبت امکاناتی که در اختیار گردشگران قرار می دهند قیمت بسیار مناسبی دارند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که اقامت در هتل های لوکس برایتان اهمیت دارد، این هتل ها گزینه مناسبی برای شما نیستند. بعلاوه این هتل ها تا پارک های آبی آنتالیا فاصله چندانی ندارند.

فهرست زیر شامل بعضی از هتل های نزدیک بندر آنتالیا است:

  1. هتل آدالیا پورت
  2. هتل دوگان
  3. هتل دیلایت دلوکس
  4. هتل باککوس پانسیون

طبق گفته گردشگران، رستوران و کافی شاپ های این بندر که فاصله و جهت دشواری تا آکواریوم آنتالیا ندارد، سلیقه بیشتر گردشگر ها را در نظر گرفته اند. اگر اهل دورهمی و شب نشینی هستید و از موسیقی های زنده لذت می برید، توصیه می کنیم دقایقی را در این کافه ها سپری کنید. محیط های زنده و فضای گرم کافه ها حس سرزندگی را در شما بیدار می نمایند.

اما اگر در پی این هستید که کمی با خود خلوت کنید و در سکوت فنجانی قهوه بنوشید (البته من چای را ترجیح می دهم J)، بهتر است رستوران هایی که فضای آرام تری دارند را انتخاب کنید. تماشای غروب آفتاب در این کافه های ساحلی، با اختلاف، جزو محبوب ترین سرگرمیات گردشگران است.

اگر به بندر قدیمی آنتالیا سفر کردید، سری به این رستوران ها بزنید:

  1. رستوران آینالی
  2. رستوران اسکله فیش اند استیک هاوس
  3. رستوران پارادایس
  4. رستوران پتیو

بازار قدیمی بندر از جاهای تماشای آنتالیا فضای مناسبی را برای عاشقان خرید فراهم نموده است. در این بازار انواع و اقسام خوراکی های محلی، ترشیجات، سبزیجات، ادویه، تنقلات و خوردنی های ترکی را می توانید پیدا کنید.

بعلاوه اگر قصد خرید سوغات دارید و یا هوادار صنایع دستی هستید، پیشنهاد می کنیم ساعتی را به گشت و گذار در این بازار قدیمی بگذرانید. جالب است بدانید قدمت بعضی از این مغازه ها به 150 سال پیش بر می شود.

مغازه های محلی و بومی این بازار محصولات خود را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر از پاساژهای لوکس به شما می فروشند. پس اگر در پی راهی هستید تا هزینه های سفر خود را کاهش دهید، بازدید از بازار قدیمی آنتالیا را در برنامه خود قرار دهید.

یکی دیگر از امکانات بندر قدیمی آنتالیا، پارکینگ بزرگی است که در نزدیکی بارانداز بندر قرار گرفته است و خیال شما را از بابت جای پارک ماشین راحت می نماید.

در بندر قدیمی آنتالیا چه سرگرمیاتی وجود دارد؟

مهمترین سرگرمیاتی که در این بندر وجود دارد سرگرمیات آبی مانند جت اسکی، قایق سواری، ماهیگیری و تور کشتی سواری است. در این بندر انواع و اقسام قایق های سرگرمیی از جمله قایق های پدالی، قایق های بادبانی و قایق های پارویی به چشم می خورد.

شما می توانید یکی از قایق ها را اجاره نموده و ساعتی را به تماشای آبی بیکران دریای مدیترانه بنشینید. قایق هایی که مقصدشان آبشار معروف آنتالیاست نیز از این بندر حرکت می نمایند.

ماهیگیری در دریا یکی دیگر از سرگرمیات مورد علاقه گردشگران این منطقه است. بندر قدیمی آنتالیا یکی از برترین محل های ماهیگیری به شمار می رود. اگر اهل ماهیگیری هستید، قایقی اجاره کنید و زمانی را به خود و سرگرمی محبوب تان اختصاص دهید.

تورهای کشتی سواری و گشت وگذار در دریای مدیترانه نیز هواداران خاص خودش را دارد. اما اگر سابقه دریازدگی دارید بهتر است در استفاده از این تور ها اندکی تامل کنید و قبل از کشتی سواری با پزشک مشورت کنید.

  • تور آنتالیا از مشهد
  • تور لحظه آخری آنتالیا
  • تور آنتالیا 3 شب و 4 روز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول

اگر هیچکدام از این سرگرمیات آبی باب میل تان نیست و ترجیح می دهید دریا را از دور نظاره کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از آسانسور شیشه ای که در بندر وجود دارد بهره ببرید و خود را به بام آنتالیا برسانید. از آن بالا می توانید دقایقی را به تماشای این شهر پرهیاهو بنشینید و عکس های منحصر به فردی را ثبت کنید.

در کنار تمام این سرگرمیات، پیاده روی کنار بندر و تماشای غروب آفتاب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

چطور به بندر قدیمی آنتالیا بروم؟

از آنجایی که بندر قدیمی آنتالیا مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است، جهت دسترسی به آن بسیار ساده است. شما می توانید با انواع وسایل حمل و نقل عمومی که در سطح شهر وجود دارد، خود را به این بندر برسانید.

بعلاوه می توانید برای دسترسی به بندر از ماشین شخصی نیز بهره ببرید. همانطور که در بالا اشاره شد در نزدیکی بارانداز این بندر پارکینگ بزرگی وجود دارد و احتیاجی نیست نگران جای پارک باشید.

بندر قدیمی آنتالیا در گوگل مپ

سخن آخر

بندر قدیمی آنتالیا نه تنها برای گردشگران خارجی جذابیت دارد، بلکه برای مردم بومی ترکیه نیز جایگاه ویژه ای دارد چرا که بخش مهمی از تاریخ و هویت آنتالیا در لابه لای آثار باستانی و معماری سنتی این منطقه به جای مانده است.

اگر شما هم به تماشا این بندر قدیمی و خرید از بازاری که قدمت آن به یک قرن پیش برمی شود، علاقه دارید، هرچه زودتر مقدمات سفر خود را فراهم کنید. اگر قبلا از این جاذبه گردشگری تماشا نموده اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: علی بابا

به "گشت و گذار در کوچه پس کوچه های بندر قدیمی آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در کوچه پس کوچه های بندر قدیمی آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید