مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7

به گزارش همه جا طنز و خنده، در سال های اخیر خودرو های چینی زیادی به بازار ایران راه یافته اند که در میان آن ها تعداد قابل توجهی در کلاس خودروهای شاسی بلند قرار می گیرند. یکی از این همین خودروها جک S5 است که چند سالی است به وسیله کرمان موتور به بازار ایران عرضه می گردد. این خودرو از همان ابتدای ورود به علت طراحی مناسب، پیشرانه قدرتمند و آپشن های رفاهی پرتعداد توانست خیلی سریع در میان مشتریان ایرانی جا باز کند. البته امروزه رقبای قدرتمندی را نیز در کنار خود می بیند. در ادامه این مطلب به مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7 می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را آنالیز می کنیم.

مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7 نمای کناری جک S5

مقایسه جک S5 با هایما S7

در مقایسه جک و هایما باید گفت که هر دو خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردارند. البته هایما S7 در طراحی خارجی تا حدودی ظاهر لوکس تری دارد و حس شاسی بلند را بهتر منتقل می نماید. در حالی که جک S5 از طراحی ساده تری برخوردار است. کابین هر دو خودرو شرایط مناسبی دارند، اگرچه ارگونومی کابین جک اندکی بهتر است و کابین هایما نیز لوکس تر به نظر می رسد. با این حال هر دو خودرو از نظر جنس متریال به کار رفته در یک سطح قرار گرفته است.

با مقایسه جک S5 با هایما S7 از نظر سطح امکانات رفاهی، بدون شک هایما S7 دست بالا را خواهد داشت. از امکانات این خودرو می توان به صفحه نمایش هفت اینچی، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در 4 جهت، کروزکنترل، دیلایت، سان روف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم کیلس، سنسور دنده عقب، تنظیم جایگاه راننده در 8 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت اشاره نمود. آپشن جالبی که در این خودرو به چشم می خورد دوربین 360 درجه است که معمولاً در خودروهای لوکس شاهد آن هستیم.

جک S5 نیز از امکانات مناسبی مانند سان روف، آینه ها جانبی برقی به همراه گرمکن، تهویه مطبوع، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم جایگاه راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 6 جهت، چراغ های جلو برقی به همراه تنظیم ارتفاع بهره می برد. به طور کلی دس از مقایسه جک و هایما در می یابیم که هر دو خودرو آپشن های رضایت بخشی بهره دارند.

از نظر ایمنی نیز هر دو خودرو شرایط تقریبا مشابهی دارند. هر دو به 4 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز هستند. جک S5 از چرخ های جلو و عقب به همراه سیستم های ABS ,EBD ,ESP ,TSC و HAC بهره می برد. در حالی که هایما S7 به سیستم های ABS ,EBD ,ESP ,HSA و TCS مجهز است و از آپشن هایی مانند قطع جریان سوخت به هنگام تصادف و سیستم ضد سرقت موتور نیز برخوردار است.

با مقایسه جک S5 با هایما S7 باید گفت که جک S5 نیروی خود را از یک پیشرانه 2 لیتری توربو می گیرد. این پیشرانه توان فراوری 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را دارد و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیرو را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

با نگاهی به مقایسه جک S5 با هایما S7 به نظر می رسد که جک S5 می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود 7.7 لیتر خواهد بود. در حالی که، هایما S7 به یک 1.8 لیتری مجهز است که می تواند 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. گیربکس به کار رفته در این خودرو یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک است که می تواند به یاری پیشرانه مذکور هایما را سرعت 170 کیلومتر در ساعت برساند. مصرف سوخت هایما S7 نیز در حدود 9.6 لیتر خواهد بود. هر دو خودرو از وزن یکسانی نیز برخوردارند.

اگر هنوز نسبت به مقایسه جک و هایما شک دارید، شاید بد نباشد مطلب مقایسه هایما S7 با خودروهای هم رده اش را نیز مطالعه کنید.

تصویری از داخل جک S5

مقایسه جک S5 با چری تیگو 7

در این مرحله، به سراغ مقایسه جک S5 با تیگو 7 می رویم. چری تیگو را باید یکی از زیباترین کراس اوورهای چینی دانست. این خودرو دارای طراحی بسیار زیبا و به همراه خطوط شکسته فراوان است. جک S5 اگرچه خودروی زیبایی است ولی در مقابل چری تیگو 7 طراحی آن اندکی قدیمی به نظر می رسد. از نظر طراحی کابین نیز هر دو خودرو شرایط مناسبی دارند ولی تا حدودی می توان چری تیگو 7 را برتر دانست.

چری تیگو به 7 به آپشن های رفاهی مانند صفحه نمایش 9 اینچی لمسی با 6 بلند، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک جلو و عقب، کروزکنترل، فرمان گرم کن جایگاه های جلو- تهویه مطبوع و سیستم ورود بدون کلید مجهز است. از طرف دیگر S7 نیز از آپشن های مناسبی بهره می برد ولی در مقابل چری تیگو 7 در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.

با مقایسه جک S5 با تیگو 7 باید گفت که در بحث ایمنی نیز چری تیگو 7 شرایط بهتری دارد. این خودرو به 6 کیسه هوا مجهز است و دارای ترمز و پایداری ABS ،EBD ،ESP ،ASR ،HHC ،EBA و DTC است. درحالی که جک اس 5 به کار عدد کیسه هوا مجهز است و از سیستم ABS ,EBD ,ESP ,TSC و HAC برخوردار است. هر دو خودر نیز پیروز به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین شده اند.

هنگام مقایسه جک S5 با چری تیگو 7 باید به این نکته توجه کرد که چری تیگو 7 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز است که می تواند 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. در حالی که جک S5 از یک پیشرانه 2 لیتری توربو بهره می گیرد که می تواند 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. بنابراین کاملاً تعیین است که با یک پیشرانه قوی تر در جک S5 روبرو هستیم و شتاب گیری بهتری را از آن شاهد خواهیم بود.

البته وزن چری تیگو حدود 100 کیلو سبک تر است که می تواند اندکی این اختلاف را جبران کند. هر دو خودرو برای انتقال نیرو از یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه نیز بهره می برند. از طرفی میانگین مصرف سوخت جک S5 در حدود 7.7 لیتر است که این میزان در چری تیگو7 6.5 لیتر خواهد بود.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از جک S5 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت همه جا طنز و خنده از آخرین قیمت خرید و فروش جک S5 آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه جک S5 با تیگو 7 و هایما S7 چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها انتخاب بهتری برای خرید است؟ نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید