سفیده تخم مرغ حاوی بهترین نوع پروتئین حیوانی

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرنگاران/آذربایجان شرقی متخصص تغذیه با بیان این که ارزش پروتئین تخم مرغ مانند گوشت ها بالا است، اظهار کرد: سفیده تخم مرغ دارای بهترین نوع پروتئین حیوانی با قابلیت جذب بالا است که بدن می تواند تمام پروتئین موردنیاز خود را از آن دریافت کند.

سفیده تخم مرغ حاوی بهترین نوع پروتئین حیوانی

حسن فرهادغیبی در گفت وگو با همه جا طنز و خنده، با اشاره به اهمیت مصرف گوشت ها، اظهار کرد: طبق هرم غذایی، توصیه می شود که روزانه حدود دو واحد از گروه گوشت ها و تخم مرغ به صورت مشترک مصرف شود؛ هر واحد گوشت معادل 60 گرم یا دو عدد تخم مرغ است.

وی با بیان این که انواع گوشت ها منبع ویتامین B12، به عنوان یکی از مهمترین ویتامین های بدن هستند، افزود: این ویتامین، تنها در محصولات حیوانی شامل گوشت، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود و محصولات گیاهی فاقد این نوع ویتامین هستند؛ عدم دریافت این ویتامین منجر به بروز کم خونی پرنیسیوز یا کم خونی کشنده می شود.

وی ادامه داد: در کنار توصیه به مصرف روزانه پروتئین ها، می توان 50 درصد از نیاز بدن به پروتئین را از طریق محصولات گیاهی و 50 درصد باقی را با استفاده از محصولات حیوانی دریافت کرد تا بدن بتواند کارایی خود را حفظ کرده و سالم بماند.

فرهادغیبی متذکر شد: عدم مصرف محصولات گوشتی، یکسری کمبودهایی را در بدن منجر می شود که در نهایت عامل بروز انواع بیماری ها خواهد بود.

وی با بیان این که پروتیئن های گوشتی، ارزش بیولوژیکی بالایی دارند، گفت: توانایی بدن برای جذب پروتئین های گوشتی بهتر از جذب پروتئین های گیاهی است زیرا معمولا اسیدهای آمینه (پایه تشکیل دهنده پروتئین) موجود در گوشت ها مطابق اسیدهای آمینه موردنیاز بدن است و بدن می تواند تمام اسیدهای آمینه موردنیاز خود را از طریق گوشت دریافت کند که این امکان در محصولات گیاهی وجود ندارد.

وی در خصوص پروتئین های گیاهی اظهار کرد: حبوبات و سایر محصولات گیاهی که خود منبع پروتئین هستند، در صورتی که همراه با گوشت مصرف شوند، قابلیت جذب بالایی برای بدن خواهند داشت و بدن بهتر می تواند نیاز خود به پروتئین گیاهی را از این طریق تامین کند.

این متخصص تغذیه افزود: لبنیات و محصولات لبنی شامل شیر، ماست و کشک، گروه دیگری از موادغذایی حیوانی محسوب می شود که ارزش پروتئینی بالایی داشته و تقریبا هم ردیف گوشت ها به حساب می آیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفیده تخم مرغ حاوی بهترین نوع پروتئین حیوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیده تخم مرغ حاوی بهترین نوع پروتئین حیوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید