رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان است

به گزارش همه جا طنز و خنده، دکتر محمودرضا شاکرمی ، آموزش و پژوهش را زیرساخت و پایه فناوری دانست و با بیان اینکه چنانچه پژوهشی منجر به تولید محصولی نشود و صرفا به یک مقاله ختم شود جایگاه و فایده ای ندارد، افزود: دنیا از این مقوله عبور کرده و نتایج پژوهش های خود را به شکل محصول به بازار عرضه می کند.

رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان است

وی با بیان اینکه هم اکنون رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان و دانش محور است، بیان نمود: محصولی که دانش بنیان نباشد نمی تواند در بازار رقابت کند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: در برخی کشورها مشاهده می شود چه انرژی زیادی روی این مقوله دانش بنیان گذاشتند و چقدر به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری اهمیت می دهند.

شاکرمی اضافه کرد: باید ارتباط تنگاتنگی بین مراکز دانشگاهی با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ایجاد شود و از مدارس با این مقوله فناوری و دانش بنیان آشنا شوند تا به یک باوری برسند که بتوانند حتی کارگاه کوچک تحقیقاتی برای خود ایجاد کنند.

وی بیان نمود: باید از مقوله آزمایشگاهی به تولید نمونه صنعتی و سپس عرضه به بازار رقابت برسیم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یادآورشد: ایجاد یک کارخانه با تجهیزات و نیروی انسانی بالا دیگر جوابگوی نیازجامعه ما نیست و تنها راه نجات اقتصاد کشور رفتن به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

منبع: ویکی گرام

به "رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید