ژاپن نیازمند سرمایه گذاری بزرگ در فراوری باتری خودروهای برقی

به گزارش همه جا طنز و خنده به نقل از رویترز، به همین دلیل وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام نمود یک هیات تخصصی را مسئول تدوین استراتژی باتری قرار داده و بعلاوه تصمیم دارد تا 2030 میلادی 30 هزار کارگر ماهر برای زنجیره فراوری باتری تربیت کند. استراتژی مذکور نقش مهمی در قدرت بخشی دوباره صنعت فراوری باتری این کشور دارد.

ژاپن نیازمند سرمایه گذاری بزرگ در فراوری باتری خودروهای برقی

این درحالی است که شرکت های رقیب در چین و کره جنوبی که با پشتیبانی دولت هایشان سهم خود از بازار باتری های لیتیوم یونی را توسعه داده و سهم ژاپن را از بازار در اختیار گرفته اند.

یاسوتوشی نیشیمورا وزیر صنعت این کشور در خاتمه اجلاس هیات خواهان همکاری بخش خصوصی شد و گفت: دولت در این زمینه پیشرو است و تمام توان خود را برای دستیابی به اهداف استراتژی به کار می گیرد اما ما نمی توانیم بدون همکاری بخش خصوصی به این مهم دست یابیم.

این هیات اهدافی برای ظرفیت فراوری خودروی برقی در داخل و باتری با قابلیت ذخیره انژری تا 150 گیگاوات ساعت تا2030 میلادی معین نموده است. بعلاوه هیات مذکور خواهان تجاری سازی کامل تمام باتری های جامد تا 2030 میلادی شد.

به گفته وزارت صنعت ژاپن، پشتیبانی دولت از شرکت های ژاپنی برای خرید مواد معدنی به کار رفته در باتری ها و تقویت همکاری با کشورهایی غنی از مواد معدنی مورد احتیاج مانند استرالیا و آمریکای جنوبی توسعه می یابد.

دولت ژاپن برای فراوری باتری هایی با قدرت 600 گیگاوات ساعت تا 2030 میلادی احتیاجمند 380 هزارتن لیتیوم، 310 هزارتن نیکل، 60 هزارتن کبالت، 600 هزارتن گرافیت و 50 هزارتن منگنز است.

پیش بینی می گردد تقاضا برای مواد معدنی مانند نیکل، لیتیوم و کبالت در دهه های آینده به شدت رشد کند زیرا برای ایجاد فناوری های حافظ محیط زیست بسیار حیاتی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ژاپن نیازمند سرمایه گذاری بزرگ در فراوری باتری خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن نیازمند سرمایه گذاری بزرگ در فراوری باتری خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید