دوران زندگی دانشجویی، عرصه هم افزایی فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش همه جا طنز و خنده، وزیر علوم با بیان اینکه دوران دانشجویی عرصه کسب تجارب ارزشمند برای آینده است، اظهار کرد: این دوران، عرصه هم افزایی فرهنگی و اجتماعی است.

دوران زندگی دانشجویی، عرصه هم افزایی فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش، دومین همایش ملی زندگی دانشجویی با تاکید بر فراغت، تاب آوری و سلامت با همکاری سازمان امور دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید.

دکتر محمدعلی زلفی گل که به صورت برخط در این همایش شرکت نموده بود، با اشاره به اهمیت و ویژگی های خاص زندگی دانشجویی، گفت: زندگی دانشجویی جزو برترین عرصه های زندگی انسان است که فرصت آشنایی با فرهنگ ها، آداب و رسوم و تعامل با قومیت های مختلف است. در این دوران مدارای فرهنگی در شخصیت اجتماعی دانشجویان شکل می گیرد و دانشجویان زندگی سالم، قانونمدار و بر اساس نظم و تعامل را یاد می گیرند.

وی ادامه داد: اینکه دانشجویان در دوران زندگی دانشجویی با کار و روحیه تیمی آشنا می شوند، تجربه گرانبهایی است. دانشجویان در این دوران با عضویت در انجمن های علمی، کانون های صنفی و تشکل های سیاسی مختلف، با کسب تجربیات ارزشمند، علایق خود را کشف می نمایند و به علت روحیه آرمان گرایی و مطالبه گری که دارند، نظارت عمومی بر سیستم حکمرانی اعمال خواهند کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در کلاس های درس دانشگاه ها انسان های بزرگی رشد می نمایند، دانشمندان، اندیشمندان، مدیران و مسئولان و آینده سازان کشورمان هستند که آموزش می بینند و باید برای شکل گیری شخصیت آنان تمام همت و کوشش خود را به کار گیریم.

دکتر زلفی گل با تاکید بر توسعه مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های اجتماعی، تحصیلی، خانوادگی، گفت: با توسعه فضای مجازی، زندگی بشر تغییر یافته است و با مشاوره های درست و هدایت دانشجویان آنان از آسیب های این فضا دور می مانند.

وی تاکید نمود: دوران زندگی دانشجویی جزو ماندگارترین دوران است که تجارب به دست آمده در این دوران بسیار ارزشمند است و این تجارب ارزشمند برای آینده دانشجویان حائز اهمیت خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سرانجام خطاب به دانشجویان گفت: مطالعه تاریخ زندگی گذشتگان، برترین و راحت ترین راه برای کسب تجربه و دانش افزایی است و باید با علم و عقل که دو عامل مهم دانایی است، توانایی ها را تقویت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دوران زندگی دانشجویی، عرصه هم افزایی فرهنگی و اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران زندگی دانشجویی، عرصه هم افزایی فرهنگی و اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید