درمان ریزش مو با آب پیاز

به گزارش همه جا طنز و خنده، ریزش مو یک مشکل فراگیر در دنیاست و درمان ریزش مو با آب پیاز به تنهایی یا در ترکیب با موادی مثل عسل، زنجبیل یا روغن نارگیل یک روش مطمئن برای تسریع رشد مو و بهبود آن است.

درمان ریزش مو با آب پیاز

همه جا طنز و خنده | سرویس آرایش و زیبایی - رشد مو ها زمان بسیار زیادی را می طلبد و به صبر زیادی احتیاج دارد، اما قرار هم نیست که به شدت کند به نظر برسد. اگر رشد موهایتان بسیار کند و یا کاملا ناچیز است و همچنین ریزش مو دارید باید با استفاده از موادی که توانایی تحریک رشد مو ها را دارند، مانند پیاز ابتدا از ریزش مو ها جلوگیری کنید و سپس فرایند رشد آن ها را تسریع بخشید. آب پیاز یک ماده طبیعی و مطمئن برای این فرآیند است که حتی اگر موهای تان را پُر پشت نکند، به مو های فعلی تان آسیبی نمی رساند. پس ارزش امتحان کردن را دارد! فقط توجه داشته باشید اگر کلا به پیاز حساسیت دارید نباید از آن برای موهایتان بهره ببرید.

با پیاز بیشتر آشنا شوید

پیاز علاوه بر خلاص خوراکی که دارد، حاوی ترکیبات متعددی است که برای رشد مو مناسب هستند. در اینجا چند خاصیت فوق العاده پیاز برای مو آمده است.

  • پیاز دارای سولفور است؛ که شکستن و نازک شدن مو را به حداقل می رساند. همچنین مالیدن آن به سر جریان خون را بهتر می نماید و در نتیجه شرایط برای رشد دسته های مو بهتر می گردد.

    پیاز غنی از مواد ضد قارچی است که با عفونت های پوست سر مبارزه می نمایند و باعث کاهش ریزش مو می شوند.

    پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی، چون فلاونیدهاست. آنتی اکسیدان ها می توانند از بدن در برابر رادیکال های آزاد که باعث فرایند پیری می شوند، محافظت نمایند.

    پیاز به علت خواص ضد باکتری که دارد به مبارزه با شوره سر می پردازد.

    پیاز در تغذیه فولیکول های مو بسیار مفید است و مواد مغذی از دست رفته را به پوست سر می رساند.

    پیاز دارای مقدار قابل توجهی گوگرد است. در حقیقت یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود گوگرد و پروتئین در این بخش بدن انسان است. غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به رشد مو در هر شرایطی یاری می نماید.

    پیاز حاوی سلنیوم است. به همین دلیل می تواند سیستم ایمنی را افزایش دهد؛ سلنیوم یک پاسخ ایمنی را ایجاد می نماید و پاسخ های ایمنی بیش از حد را کاهش می دهد.

درمان ریزش مو با آب پیاز

ابتدا برای بهره مندی از مزایایی که پیاز ها برای افزایش رشد مو ارائه می دهند، شما باید ابتدا آب چند عدد پیاز را بگیرید. تعداد پیاز های مصرفی شما به حجم موهایتان بستگی دارد. دریافت آب پیاز برای استفاده بعنوان یک تونیک مو آسان است. اگر یک آبمیوه گیر ندارید، می توانید از یک مخلوط کن، غذا ساز یا رنده برای دریافت حداکثر آب پیاز ممکن، بهره ببرید. سپس با روش های زیر به درمان ریزش مو با آب پیاز بپردازید.

روش های استفاده از پیاز برای مو

1. ساده ترین ماسک: آب پیاز را که گرفتید؛ آن را روی تمام پوست سرتان بمالید. اجازه ندهید بوی تند آن شما را بترساند، این روش بسیار موثر است. چند قطره آبلیمو یا اسانس می تواند بوی تند پیاز را کم کند. آب پیاز باید حداقل به مدت 30 دقیقه روی پوست سرتان بماند. اگر می توانید بوی آن را تحمل کنید، بگذارید مدت بیشتری روی سرتان بماند. بعد از شستن آن باید موهایتان را شامپو بزنید. این کار را 3 بار در هفته انجام دهید.

2. درمان ریزش مو با آب پیاز و عسل: یک چهارم فنجان آب پیاز و 1 قاشق غذاخوری عسل باید با هم مخلوط شوند. پس از آن، انتخاب با شماست. می توانید آن را سر بکشید یا بمدت 15 دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. مصرف هفته ای یکبار از این ماسک مو توصیه می گردد تا نتایج مثبت آن را ببینید.

3. آب پیاز با روغن نارگیل: آب پیاز را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیافزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژدهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 1 الی 1.5 ساعت روی سرتان بماند. بعد مو ها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید. این ماسک را تا دو بار در هفته بهره ببرید.

بیشتر بدانید: خواص روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو

4. پیاز به همراه روغن زیتون:آب پیاز و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا زمانی که یک ترکیب صاف و یکدست آماده گردد. ترکیب حاصل را روی پوست کف سرتان بمالید و به آرامی این ناحیه را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. اجازه بدهید ترکیب به مدت حدود 2 ساعت روی سر بماند. در نهایت موهای تان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این ماسک را یک روز درمیان بهره ببرید.

5. درمان ریزش مو با آب پیاز و تخم مرغ: آب پیاز را با تخم مرغ حسابی بزنید. تا 3 قطره روغن معطر رزماری به آن اضافه کنید. هنگامی که مو و پوست سرتان را به طور کامل به این ترکیب آغشته کردید، یک کلاه دوش روی سرتان بگذارید. اجازه بدهید ترکیب به مدت 20 تا 30 دقیقه روی سر بماند. سپس موهایتان را با آب (ترجیحا سرد) و شامپو بشوئید. این کار را تا دو بار در هفته انجام دهید.

6. آب پیاز همراه با آب زنجبیل: آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل مخلوط نموده و خوب هم بزنید. سپس آن را بر سر خود مالیده و به صورت دورانی ماساژ دهید. اجازه بدهید ترکیب به مدت حدود نیم ساعت روی سر بماند. در نهایت موهای تان را با یک شامپو بشوئید. این ترکیب را یک روز در میان بر سر خود بگذارید.

نکته مهم: امتحان کردن هر یک از درمان های خانگی ریزش مو برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. فقط توجه داشته باشید که برای درمان ریزش مو با آب پیاز، یک روش را انتخاب نموده و برای چند ماه به آن عمل کنید. همه روش ها با هم جواب نمی دهند.

در آخر ...

همانطور که می دانید درمان ریزش مو با آب پیاز ممکن است روی همه افراد جواب یکسان ندهد. ممکن است برخی از افراد از این راه چاره ها نتیجه بگیرند و برخی دیگر هم تغییری مشاهده ننمایند. البته استفاده از آب پیاز قرار نیست فورا معجزه کند، اما به هر حال راه چارهی طبیعی و بی ضرر است که ساده و کم هزینه نیز هست. همچنین باید توجه داشته باشید که هر کدام از این دستورعمل ها را باید به طور مستمر، به مدت چند هفته مورد استفاده قرار بدهید تا تغییراتی مشاهده کنید.

منبع: setare.com

به "درمان ریزش مو با آب پیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان ریزش مو با آب پیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید