ترانزیت 23 میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرنگاران/مازندران ناظر گمرکات مازندران گفت: طی هشت ماهه سال 99، بیش از 23 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شده است.

ترانزیت 23 میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران

به گزارش همه جا طنز و خنده، ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر در جمع همه جا طنز و خنده، با اشاره به رشد ارزشی 76 درصدی ترانزیت خارجی از ابتدای سال جاری تا خاتمه آبان ماه، اظهار کرد: میزان ترانزیت اجرا شده از گمرکات مازندران 19 هزار و 697 تن به ارزش 23 میلیون و 805 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 98 از نظر وزنی 55 درصد و ارزشی بیش از 76 درصد رشد را نشان می دهد.

علی یوسفی منش با اشاره به نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر،امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی ،تخته نراد و... بود که به امارات، عراق، پاکستان و مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند.

وی سهم صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات استان مازندران طی 8 ماهه سال 99 را 472 هزار تن به ارزش بیش از 124 میلیون و 38 هزار دلار بیان نمود و گفت: 31 کشور مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات مازندران بودند و عمده ترین کشورهای طرف مبادله گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل) عراق، روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، سوریه و رومانی بوده اند که بیش از 50 درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل گمرک نوشهر در خصوص کالاهای وارده شده به سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شرح داد: در این مدت یک میلیون و 796 هزار تن کالا به ارزش 586 میلیون و 974 هزار دلار از طریق این گمرکات وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: 27 کشور جهان شامل کشورهای روسیه، امارت متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، هلند، سوئیس، عمان عمده ترین کشورهای صادر کننده کالا به گمرکات مازندران در 8 ماهه سال 1399 بودند.

همچنین مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندرن از تجارت خارجی طی 8 ماهه سال 99 بیان نمود: درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از مرز 2432 میلیارد و 70 میلیون ریال گذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترانزیت 23 میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترانزیت 23 میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید