تخریب بنای غیرمجاز در عرصه باستانی سیلک

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرنگاران/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از تخریب دو بنای غیرمجاز در حریم درجه یک محوطه باستانی تپه های سیلک اطلاع داد.

تخریب بنای غیرمجاز در عرصه باستانی سیلک

مهران سرمدیان در گفت وگو با همه جا طنز و خنده اظهار کرد: در راستای برطرف آثار تخلف در عرصه محوطه باستانی سیلک، با حکم دادستان کاشان و با همکاری اداره اجرای احکام شهرداری کاشان عملیات تخریب دو باب ویلا به مساحت 300 مترمربع در عرصه محوطه و زمین های ملی اجرا شد.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته 18 فقره اجرای حکم در محدوده عرصه و حریم درجه یک سیلک اجرا شده که 10 مورد آن با حکم دادستان کاشان و با همکاری نیروی انتظامی و اداره اجرای احکام شهرداری کاشان اجرا شده و هشت مورد دیگر نیز به وسیله خود مالکان و متصرفان برطرف تخلف شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، توضیح داد: شهروندان کاشانی قبل از هرگونه عملیات عمرانی یا خرید و فروش در محدوده عرصه و حریم سیلک به پایگاه میراث فرهنگی سیلک واقع در خیابان امیرالمومنین(ع)، کوچه ذوالفقار دهم مراجعه نموده تا از هرگونه معامله خلاف قانون و مسائل ناشی از آن جلوگیری گردد.

سرمدیان توضیح داد: ساخت و سازهای غیرقانونی در محوطه باستانی سیلک، بزرگ ترین تهدیدی است که این فضای تاریخی را دچار خطر نموده است و برای جلوگیری از این تخلف ها، نظارت های پایگاه حفاظتی سیلک افزایش یافته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: محوطه باستانی سیلک در 24 شهریور 1310 در لیست آثار ملی با شماره 38 به ثبت رسید و نخستین بار یک هیات فرانسوی به سرپرستی رومن گریشمن در سال 1312 هجری خورشیدی به کاوش در این محوطه پرداخت.

وی اضافه کرد: محوطه باستانی سیلک که از سال 1997 میلادی در لیست ثبت آثار موقت جهانی قرار گرفته و شامل دو تپه شمالی و جنوبی و دو گورستان به فاصله 600 متر از یکدیگر است که یکی از گورستان ها با قدمت سه هزار و 500 سال در 200 متری تپه جنوبی قرار گرفته و گورستان دیگر سه هزار سال قدمت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخریب بنای غیرمجاز در عرصه باستانی سیلک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب بنای غیرمجاز در عرصه باستانی سیلک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید