باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه ها در خوزستان

به گزارش همه جا طنز و خنده، شهرستان باغملک با 111 درصد تحقق اجرای سهمیه مصوب، رتبه اول را در مورد توسعه احداث گلخانه ها در خوزستان در سال 1401 بدست آورده است.

باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه ها در خوزستان

مدیر جهادکشاورزی باغملک می گوید: توسعه کشت محصولات گلخانه ای با توجه به شرایط اقلیمی، خشکسالی و بحران آب در کشور میتواند زیربنایی برای گذر از کشاورزی سنتی به علمی و تامین امنیت غذایی باشد.

یوسف پیش بین گفت:کشت محصولات گلخانه ای یکی از شیوه های مدرن برای مقابله با تغییرات جوی اثرگذار بر گیاهان مانند گرما و سرما و کم آبی و البته راهی برای فراوری محصولات با کیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می گردد. فراوری محصول در گلخانه نسبت به هوای آزاد 12-10 برابر افزایش می یابد.

او ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد روند روبه رشد توسعه گلخانه ها در شهرستان باغملک بوده ایم به طوری که در حال حاضر بیش از 90واحد گلخانه فعال در سطح 35 هکتار کشت گلخانه با فراوری محصولاتی از قبیل توت فرنگی، پاپایا، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، گل و گیاه زینتی و نهال درختان مثمر در شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از 1700 تن فراوری محصولات گلخانه ای و بیش از 3 میلیون گل و نهال فراوری می نمایند.

به گفته مدیر جهادکشاورزی باغملک، تا به امروز بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این زمینه به پرداخت شده است. شهرستان باغملک دارای رتبه اول توسعه گلخانه ها در سطح استان خوزستان است و استعداد و پتانسیل این را دارد که قطب گلخانه ای در جنوب غرب کشور گردد.

همه جا طنز و خنده خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه ها در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه ها در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید