استفاده از فناوری Touchless

به گزارش همه جا طنز و خنده، استفاده از فناوری Touchless برای نخستین بار در فرودگاه هیترو لندن

روز گذشته یونایتد ایرلاین برای اولین بار فناوری touchless check-in را در فرودگاه هیترو لندن به کار گرفت. فناوری touchless به مسافرین این امکان را می دهد تا بدون لمس کیوسک چک - این، فرایند چک کردن چمدان های خود را به راحتی انجام دهند.

استفاده از فناوری Touchless

مسافران برای استفاده از فرایند touchless check-in می توانند از اپلیکیشن یونایتد (United app) استفاده نمایند، و فرایند چک - این، افزودن بار و پرداخت هر گونه هزینه ای را با این برنامه انجام دهند.

در فرودگاه، مسافران می توانند از کیوسک چک - این برای اسکن کارت پرواز خود با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود استفاده نمایند، یک نسخه چاپی از آن تهیه نمایند و از هر برچسب چمدانی که قبلا رزرو شده باشد، در همان لحظه پرینت بگیرند.

معرفی این تکنولوژی تنها یکی از ویژگی های برنامه ابتکاری United CleanPlus است. مسافران هواپیمایی یونایتد در فرودگاه هیترو لندن علاوه بر برخورداری از مزایای touchless check-in می توانند کارت پرواز خود را در دستگاه های واقع در گیت پرواز اسکن نمایند و هنگام سوار شدن به هواپیما با ضدعفونی نماینده شخصی دست های خود را ضدعفونی نمایند.

از دیگر فناوری هایی که با باز شدن پروازها پس از کرونا در فرودگاه ها تدارک دیده شده، تا بدین طریق خطر ابتلای مسافران به ویروس کووید-19 را به حداقل برسانند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ربات های خدمتکار

از ماه می، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ از ربات هایی که به اصطلاح ربات های هوشمند گندزدایی نامیده می شوند برای ضدعفونی توالت های عمومی و ترمینال های فرودگاه استفاده می نمایند. این ربات می تواند 99.99 درصد از باکتری ها و ویروس های پیرامون خود را در عرض 10 دقیقه چه در هوا و چه در سطح زمین نابود کند.

دوربین های حرارتی

در فرودگاه بین المللی دالس واشینگتن و فرودگاه بین المللی تامپا فلوریدا، برای تشخیص بیماری کرونا از دوربین |های حرارتی استفاده می گردد. این دوربین ها قادر خواهند بود میزان حرارت بدن مسافران را از راه دور تشخیص دهند و به این ترتیب افرادی که مشکوک به تب هستند را از دیگران جدا نمایند. در این روش دیگر نیازی به استفاده از دستگاه های تب سنج که مستلزم تماس نزدیک افراد به یکدیگر است، نیست.

تونل های ضدعفونی و گندزدایی

بعضی از فرودگاه ها برای پاکسازی و ضدعفونی چمدان ها از ویروس، از تونل های گندزدایی استفاده می نمایند. البته در بعضی فرودگاه ها تونل هایی نیز برای عبور مسافران تدارک دیده شده است.

منبع: فلای تودی

به "استفاده از فناوری Touchless" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری Touchless"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید