چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

به گزارش همه جا طنز و خنده، استانبول ترکیه از آن دسته شهرهایی است که هر فصل از سال رنگ و لعاب خاصی دارد و مردم نیز از سراسر ایران برای رفتن به این شهر استقبال میکنند. در این میان نکاتی هست که در صورت رعایت کردن آنها از سفر بیشتر لذت خواهید بود، این نکات هم قبل از سفر و هم در هنگام سفر و زمانی که در کشور استانبول و به خصوص شهر توریستی و بسیار محبوب آن یعنی استانبول هستید به کار شما خواهند آمد، پس اگر قصد رزرو بلیط لحظه آخری استانبول را دارید و تجربه اول شما در مورد سفر به استانبول میباشد رعایت نکاتی که در ادامهبرای شما نوشته شده است را از قلم نیاندازید. با خبرنگاران همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

اولین تجربه سفر به استانبول

اولین قدم برای اینکه به استانبول سفر کنید رزرو بلیط هواپیما نیست! بلکه اولین قدم به دست آوردن اطلاعات گردشگری در مورد این شهر است، مثلاً درباره خیابان استقلال و میدان تکسیم اطلاعات به دست بیاورید، درباره بر گالا و تنگه بسفر و یا تنها مسجد شش مناره ای استانبول اطلاعات به دست بیاورید، مرحله دوم باز هم خرید بلیط هواپیما نیست! بلکه حفظ کردن چند لغت مهم و کاربردی ترکی استانبولی مثل سلام و احوال پرسی و پرسیدن قیمت مرحله دوم قبل از سفر به این شهر توریستی کشور ترکیه است.

اگر اطلاعات گردشگری خود را در مورد این شهر بالا بردید و کمی هم ترکی استانبولی یاد گرفتید حالا وقت جست و بلیط هواپیما برای به دست آوردن کم ترین نرخ بلیط هواپیما استانبول است که از آن با عنوان بلیط لحظه آخری استانبول یاد میشود.

اگر بلیط لحظه آخری از سایت همه جا طنز و خنده دیدید باید پس از رزرو به سراغ رزرو هتل در استانبول بروید اما اگر اطلاعاتی در این خصوص ندارید و یا علاقه دارید با کمترین نرخ و برترین جا این کار را انجام دهید میتوانید از کارشناسان تور در شرکت همه جا طنز و خنده بهره ببرید و با یک تماس به پیشنهادهای شگفت انگیز سفر به استانبول دست یابید.

وقتی به استانبول رسیدید اولین جایی که خواهید دید بزرگترین فرودگاه مسافربری دنیا است که یکی از شگفتی های این شهر است که به تازگی به بهره برداری رسیده است.

سعی کنید کمی پول خورد به ارز لیر داشته باشید، در فرودگاه برای گرفتن تاکسی به کارتان خواهد آمد.

قیمت تاکسی ها را با اپلیکیشن اوبر مقایسه کنید و از برترین آنها بهره ببرید تا هزینه های سفر شما کاهش یابد.

از رانندگان تاکسی ها بخواهید تاکسی متر را روشن نمایند و حواستان باشد پول بیشتری از شما طلب ننمایند.

سعی کنید استانبول کارت بهره ببرید تا سفر شما ارزان تر باشد.

نباید فراموش کنید از مهمترین خیابان استانبول یعنی خیابان استقلال بازدید کنید، این تنها خیابانی در این شهر است که شب زنده دار است و تا نزدیکی صبح مردم در این خیابان به گردش میپردازند.

قسمت آسیایی استانبول سنتی تر است و از اجناس ارزان تر برخوردار است ولی برندها و اجناس با کیفیت در قسمت اروپایی و در مراکز خرید مهم مثل استانبول مال و مرکز خرید جواهر هستند.

مرکز خرید نزدیک میدان تقسیم استانبول

منبع: تریپ

به "چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید