همه روستاهای امریکا زیر پوشش اینترنت 5G می فرایند

به گزارش همه جا طنز و خنده، پاندمی کووید 19 شکاف دیجیتالی موجود در دنیا را بیش از پیش نمایان نموده و کشورهای مختلف را به تکاپو واداشته تا این شکاف را تا حد امکان باریک تر نمایند. امریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست و بتازگی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) با سرمایه گذاری 9میلیارد دلاری، گامی عظیم برای ترغیب اپراتورها به فعالیت در نقاط روستایی و دورافتاده امریکا برداشته تا همه این مناطق زیر پوشش اینترنت5G قرار بگیرند.

همه روستاهای امریکا زیر پوشش اینترنت 5G می فرایند

بسته تشویقی برای اپراتورها

وقتی سخن از امریکا به میان می آید شاید تصور ذهنی شما این باشد که همه مناطق این کشور زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند و هیچ اختلالی در اینترنت دیده نمی گردد اما واقعیت چیز دیگری است چرا که در امریکا نیز مناطق روستایی و صعب العبور فراوانی وجود دارند که از ارتباط اینترنتی پرسرعت بی بهره هستند، حتی هنگامی که اینترنت 4G پا به میدان گذاشت باز هم این مناطق از عدالت ارتباطات گسترده و پایدار بهره ای نبردند و حالا به نظر می رسد کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا می خواهد این مشکل را به صورت ریشه ای حل نماید. آجیت پای، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا معتقد است اینترنت 5G جاده قرن بیست و یکم است که جوامع روستایی را به سایر بخش های جامعه متصل می نماید و به همین دلیل بر این سرمایه گذاری تأکید دارد.

این سرمایه گذاری به منظور تشویق اپراتورها برای تأمین زیرساخت های نسل جدید اینترنت در مناطق دورافتاده انجام خواهد شد. کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا علاوه بر سرمایه گذاری، مناقصه ای هم برگزار نموده تا اپراتورهای برگزیده بسرعت کار خود را شروع نمایند. سال گذشته ادغام دو اپراتور عظیم امریکا یعنی T-Mobile و Sprint توسط کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا تأیید شد تا پس از Verizon و AT&T سومین اپراتور عظیم امریکا لقب بگیرد. حالا این سه اپراتور عظیم امریکا قرار است در برنامه ای 10ساله، همه مناطق روستایی را زیر پوشش 5G ببرند.اپراتورهای برنده در این مناقصه باید در شبکه های 5G که در این مناطق ارائه می دهند حداقل سرعت دانلود 35مگابیت بر ثانیه را برای مردم این مناطق فراهم نمایند. همچنین اپراتورها موظف شده اند حداقل سرعت آپلود این مناطق روستایی را به 3مگابیت بر ثانیه برسانند. همچنین FCC برندگان مناقصه را موظف نموده است که میزان تأخیر اینترنت 100میلی ثانیه یا کمتر باشد تا ساکنان این مناطق بتوانند همچون شهرنشینان از همه مزایای اینترنت بهره ببرند.

قبایل امریکا زیر پوشش5G

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) در طول 10سال آینده تا 9 میلیارد دلار برای برطرف شکاف دیجیتالی در مناطق روستایی امریکا سرمایه گذاری می نماید تا همه این مناطق زیر پوشش فناوری 5G قرار بگیرد. به این ترتیب در طول 10سال مناطق گسترده تری از امریکا زیر پوشش پهنای باند وایرلس می رود. این کمیسیون میخواهد در قالب دو فاز، مناطق فاقد پوشش 5G را زیر پوشش قرار داده و شکاف دیجیتالی را کاهش دهد. در فاز نخست قرار است این سرمایه گذاری در مناطقی که زیر پوشش اینترنت 4G هم قرار ندارند انجام گردد و 8میلیارد دلار از این مبلغ در چنین مناطق روستایی هزینه خواهد شد تا کل منطقه بتدریج زیر پوشش 5G قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که 680میلیون دلار از این مبلغ به سرزمین قبایل بومی امریکا اختصاص یافته است. بومیان امریکا در قالب 574 قبیله در سرزمینی به وسعت اوهایو زندگی می نمایند. بومیان امریکا البته علاقه چندانی به اینترنت ندارند ازسوی دیگر در منطقه بسیار پراکنده هستند و برای اپراتورها هم سرمایه گذاری در این منطقه چندان درآمدزا نیست. طبق اطلاعات سال 2019 حدود 18درصد از مردم این قبایل هیچ دسترسی به اینترنت ندارند، 49درصد آنها برای دسترسی به اینترنت ثابت از سیستم dial-up یا DSL و کابل استفاده می نمایند و 31درصد آنها هم درخانه به اینترنت سیار(موبایل) دسترسی ندارند. طبق این آمار، همچنین 18درصد آنها برای استفاده از اینترنت در خانه باید از اینترنت گوشی هوشمندشان استفاده نمایند. این نتایج سبب شد تا در طرحFCC، این سرزمین قبیله ای در صدر خدمات دهی قرار بگیرد و بودجه ای جداگانه به این منطقه اختصاص یابد.فاز دوم سرمایه گذاری کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا نیز رقمی یک میلیارد دلاری است که منحصراً به موضوع کشاورزی می پردازد. این سرمایه از شبکه های 5G مناطق روستایی حمایت می نماید تا با یاری این فناوری نوین، کشاورزی دقیق و هوشمندی را انجام دهند. البته باید گفت این تنها کوشش کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا نیست و سال گذشته هم برای افزایش دسترسی مناطق روستایی به اینترنت کوشش بسیاری داشت و یک طرح 137 میلیون دلاری را برای تأمین اینترنت پرسرعت در 37 هزار خانه و مشاغل تصویب کرد.

چرا شکاف دیجیتال؟

کاهش شکاف دیجیتالی در امریکا موضوع تازه ای نیست اما بحران کرونا باعث شد تا این موضوع بیشتر در کانون توجه قرار بگیرد. محققان معتقدند با اینترنت 5G می توان این مناطق روستایی را همچون شهرهای هوشمند اداره کرد. طبق مطالعات مؤسسه پژوهشی PEW در سال 2019 ضریب نفوذ اینترنت ثابت مناطق روستایی امریکا 63درصد بوده درحالی که این رقم در مناطق شهری به 75درصد می رسد. این رقم برای اینترنت سیار(موبایل) در روستاها 71درصد بوده درحالی که در شهرها به 79درصد می رسد. اما اختلاف وقتی بیشتر به چشم می آید که از اینترنت پرسرعت سخن می گوییم. در این شاخص، مناطق روستایی اصلاً شرایط مناسبی ندارند. درهمین راستا ازآنجا در شرایط کرونا میزان تقاضای مردم ساکن در این مناطق تغییر نموده امریکا به دنبال کاهش این شکاف دیجیتالی است. حالا دیگر مردم این مناطق نیز همچون مناطق شهری نیازمند آموزش آنلاین، سلامت از راه دور، دورکاری، خرید آنلاین و... هستند. در بعضی مناطق روستایی مدارس در اختیار دانش آموزان قرار داده شده تا از اینترنت پرسرعت مدرسه استفاده نمایند چراکه خانه های آنها به اینترنت پرسرعت متصل نیست.

اما چرا این شکاف دیجیتالی در امریکا دیده می گردد؟ بعضی معتقدند شکاف دیجیتالی در امریکا از تصمیم های جنجالی ترامپ تأثیر گرفته است. در پی جدال امریکا با چین و ممانعت از فعالیت شرکت های چینی در امریکا، اعلام شد که حذف تجهیزات ساخت شرکت های هوآوی و ZTE چین برای شبکه های مخابراتی روستایی امریکا 84، 1 میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت. آنچه مسلم است اینکه شبکه های مخابراتی روستایی امریکا به تجهیزات ارزان قیمت ساخت شرکت های هوآوی و ZTE چین متکی بودند و این تصمیم ترامپ، پوشش سراسری اینترنت پرسرعت 5G را در این کشور با دردسرها و هزینه های بالایی روبرو کرد. کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا به دنیال فرمان ترامپ، شرکت های هوآوی و ZTE چین را رسماً به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی امریکا خاطرنشان کرد و با این موضع استفاده شرکت های امریکایی از صندوق 3،8 میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات از این شرکت ها ممنوع شد. البته باید گفت که در آن موقع آجیت پای، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا از کنگره برای تأمین اقتصادی و جبران هزینه اپراتورهای روستایی درخواست یاری کرد تا مشکل را حل نماید اما ظاهراً به نتیجه نرسید تا اینکه سال جاری سرمایه گذاری 9میلیارد دلاری را تصویب کرد.

بعضی دیگر نیز معتقدند گسترش زیرساخت ها در مناطق روستایی و دورافتاده بسیار سخت، وقت گیر و پرهزینه است. ازسوی دیگر واقعیت این است که مناطق روستایی در انتهای لیست اولویت های هر شرکت ارتباطی عظیم قرار دارند؛ مناطقی با جمعیت کم اما یک منطقه جغرافیایی عظیم چندان برای اپراتورها سودآور نیستند که در آنها سرمایه گذاری نمایند. این مناطق روستایی غالباً اینترنت با تأخیر بالا دارند درحالی که شبکه اینترنت با تأخیر کم و شبکه اینترنت اشیا(IOT) می تواند نقشی حیاتی در کشاورزی و سلامتی مردم این مناطق ایفا نماید.گفته می گردد در صورت وجود تأخیر کمتر، تعداد بیشتری از کشاورزان شاهد تولیدات بیشتر خواهند بود اما چگونه؟ کشاورزان می توانند با استفاده از سنسورهایی که در مزرعه نصب می شوند دائم دیتا و اطلاعات مورد نیازشان را درباره رشد محصولات، وجود آفت احتاقتصادی و... کسب نمایند به این ترتیب همواره از شرایط محصول خود آگاه هستند و حتی می توانند درست ترین روز برای برداشت محصول را نیز با یاری فناوری تخمین بزنند و بیشترین استفاده را از تکنولوژی ببرند. همچنین ماشین آلات خودران کشاورزی می توانند زمینه ایجاد اشتغال بیشتری را برای مردم منطقه و جوانان ایجاد نمایند.

منبع: ایران آنلاین

به "همه روستاهای امریکا زیر پوشش اینترنت 5G می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه روستاهای امریکا زیر پوشش اینترنت 5G می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید