نوبت دیده شدن زنان والیبالیست رسیده است

به گزارش همه جا طنز و خنده، پخش رسانه ای همواره به عنوان یکی از چالش های اصلی ورزش زنان مطرح بوده و مانعی بزرگ سر راه دیده شدن کوشش و پتانسیل دختران ورزشکار محسوب شده است، این روزها اما فدراسیون ها گام هایی در راستای پشت سر گذاشتن این مانع برمی دارند و حالا نوبت به زنان والیبالیست رسیده است.

نوبت دیده شدن زنان والیبالیست رسیده است

به گزارش همه جا طنز و خنده، زنان ورزشکار ایران با پوشش اسلامی فعالیت می نمایند و در عرصه های مختلف بین المللی حاضر می شوند اما مسابقاتشان پخش تلویزیونی ندارد و این یکی از اصلی ترین مسائلی است که حرکت آنها را کند می نماید چرا که اسپانسرهای کمی به این عرصه ورود می نمایند یا به صورت مقطعی حاضر به حمایت می شوند. زنان ورزشکار هم بارها از این موضوع انتقاد نموده اند و پخش تلویزیونی را حق خود دانسته اند.

به تازگی اما فدراسیون های ورزشی گام هایی را در این زمینه برداشته اند و به وسیله امکاناتی که اینترنت در اختیارشان قرار داده، بعضی از مسابقات را پخش می نمایند. فدراسیون بسکتبال سال گذشته برای اولین بار مسابقات لیگ زنان را همراه با گزارشگر زن پخش کرد و در مسیری گام گذاشت که ضمن جذب حامیان اقتصادی قدرتمندتر، انگیزه زنان را هم بیشتر نمایند.

بیست و یکمین دوره لیگ برتر والیبال زنان هم با اتفاق تازه ای همراه بود؛ برای اولین بار مسابقات زنان به وسیله اینترنت و همراه با گزارش زنده پخش می گردد تا فرصت جدیدی را به زنان این رشته بدهد که توانایی و شایستگی خود را به نمایش بگذارند.

والیبال به عنوان یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در ایران در بخش مردان علاقمندان زیادی را به خود جذب می نماید اما در بخش زنان به علت پوشش محدود رسانه ای نتوانسته این کار را به خوبی انجام بدهد. پخش رسانه ای و آشنایی مردم با نوع و سطح والیبال زنان می تواند پتانسیل ها و استعدادهای جدیدی را به والیبال معرفی کند و در آینده ایران رشته تاثیرگذار باشد.

شبنم علیخانی، کاپیتان تیم والیبال زنان سایپا در این مورد به همه جا طنز و خنده گفت: قشنگ ترین اتفاقی که می توانست برای والیبال زنان بیفتد، همین است. از فدراسیون والیبال تشکر می کنم که شرایط پخش آنلاین را فراهم کرد. امیدوارم این داستان ادامه دار باشد. البته این پخش ادامه دار است و بازی هایی که در تهران برگزار می گردد را به صورت زنده پخش می نمایند. خیلی مسرور نماینده است. بازیکنان با انگیزه بیشتری بازی می نمایند و این به قشنگی لیگ هم یاری خواهد نمود.

او اضافه کرد: یکی از دلایلی که بعضی از اسپانسرها جلو نمی آمدند، عدم پخش بود اما با پخش رسانه ای حامیان اقتصادی بیشتری به سمت والیبال زنان می آیند. از طرف دیگر خانواده ها، پدرها، برادرها و کسانی که نمی توانند به سالن بیایند و بازی ما را از نزدیک ببیند، می توانند از این طریق مسابقات را دیدن نمایند. البته امیدوارم روزی خانواده ها بتوانند به سالن بیایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نوبت دیده شدن زنان والیبالیست رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبت دیده شدن زنان والیبالیست رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید