مسائل تأمین و توزیع نهاده های دامی در شورای گفت وگو آنالیز می گردد

به گزارش همه جا طنز و خنده، در نشست کارگروه تخصصی شورای گفت وگو بر مسائل تأمین و توزیع نهاده های دامی تأکید شد. این موضوع بنا به درخواست تشکل های مالی فعال در حوزه پرورش دام، انجمن های فراوری خوراک دام و طیور و آبزیان در دستور کار رسیدگی توسط دبیرخانه شورای گفت وگو قرار گرفته است. در تیرماه جلسه کارگروه تخصصی شورای گفت وگو بر موضوع مرغ و تخم مرغ تمرکز کرد و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی با تشکیل کمیته ای مشترک با دستگاه های دولتی مرتبط و همچنین نمایندگان بخش خصوصی، پیشنهاد اجرایی برای متعادل سازی این بازار و نظام توزیع نهاده ها به وسیله سامانه بازارگاه در اختیار شورای گفت وگو بگذارد؛ اما این کمیته تشکیل نشد.

مسائل تأمین و توزیع نهاده های دامی در شورای گفت وگو آنالیز می گردد

با توجه به عدم تشکیل کمیته مذکور توسط وزارت جهاد کشاورزی و عدم حل مسائل موجود در این زمینه، مقرر شد موضوع در دستور کار جلسه اصلی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در امروز، هفتم مهرماه قرار گیرد.

به منظور هماهنگی بیشتر تشکل های مرتبط بخش خصوصی برای طرح موضوع در صحن شورا، روز شنبه پنجم مهرماه، نشست ویژه ای با حضور روسای تشکل های مالی مرتبط در حوزه تأمین و حوزه توزیع و همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی، و صنایع وابسته اتاق ایران در محل دبیرخانه شورا برگزار گردید و درنهایت پیشنهادهای دبیرخانه در سه محور کلی جمع بندی شد.

در محور اول آمده است: به منظور برطرف مسائل بخش تأمین خصوصاً از منشأ واردات، راهکارهای پیشنهادی ناظر بر ترخیص فوری محموله های دپو شده در گمرکات به وسیله مساعدت بانک مرکزی در تأمین و انتقال ارز مرغوب با اولویت به نهاده های دامی پرمصرف مورد توافق نهاده شد.

در محور دوم آمده است: در راستای اصلاح سیستم توزیع نهاده، راهکارها در سه مقطع زمانی موردآنالیز نهاده شد، بدین ترتیب در کوتاه مدت پیشنهاد هایی برای شفاف سازی و برطرف مسائل سامانه بازارگاه ارائه شد، در میان مدت راهکارهای پیشنهادی برای پیشگیری از خام فروشی نهاده مورد توافق نهاده شد و در بلندمدت نیز اصلاح ساختار نظام توزیع مبتنی بر زنجیره ارزش پیشنهاد شد.

درنهایت سیاست گذاری های دستوری دولت موردبحث و آنالیز نهاده شد که نهایتاً منتج به ارائه پیشنهاد مشارکت بخش خصوصی در مشخص قیمت کارشناسی و برنامه ریزی فراوری متناسب با نهاده تأمین ارز شده پیشنهاد شد.

در انتها مقرر شد مسائل این حوزه و جمع بندی نظرات و پیشنهادات کارشناسی شده در جلسه روز هفنتم مهرماه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه گردد تا با استفاده از مصوبات این جلسه، راهگشایی لازم جهت بهبود شرایط تأمین و توزیع نهاده ها در کشور صورت پذیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مسائل تأمین و توزیع نهاده های دامی در شورای گفت وگو آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل تأمین و توزیع نهاده های دامی در شورای گفت وگو آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید