مراقبت از پاسپورت در سفر

به گزارش همه جا طنز و خنده، پاسپورت یا گذرنامه که داشته باشید می توانید به کشورهای زیادی در سر تا سر جهان سفر کنید. اگر در سفر باشید و پاسپورت شما گم گردد یا از شما به سرقت رود، حتماً حسابی ذهنتان را مشوش می نماید. پس، مهم است که بدانید چطور همواره از آن مراقبت کنید.

مراقبت از پاسپورت در سفر

بدون شک حفظ امنیت پاسپورت ارزشش را دارد زیرا از استرس جایگزین کردن پاسپورت دور خواهید ماند و می توانید راحت به کشور و خانه خود برگردید و قربانی سرقت هویت نشوید. بهتر است در زمینه نگهداری از گذرنامه خود قبل از سفر و در خلال آن وسواس داشته باشید تا امنیت آن حفظ گردد.

نحوه مراقبت از گذرنامه

قبل از شروع سفر، حتماً دو کپی از اطلاعات گذرنامه خود تهیه کنید. یکی از آنها را در اختیار خانواده یا دوستان خود در کشور بگذارید و یکی دیگر را با خودتان ببرید. اگر گذرنامه شما گم شد یا به سرقت رفت، به نزدیک ترین دفتر سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه کنید. این کپی حاوی اطلاعاتی است که به شما در فرایند کسب یک گذرنامه تازه یاری می نماید.

فقط در صورتی که در اتاق یا کابین قفل می گردد می توانید گذرنامه را در اتاق هتل یا کابین کشتی بگذارید. اگر اتاق شما قفل و بست درست و حسابی ندارد، از مدیریت بخواهید که قفل درب اتاق را برایتان درست کند یا در صورت عدم حضور شما درب را قفل کند تا لوازم شما در امنیت کامل بماند.

اگر هنگام بیرون رفتن از هتل گذرنامه را همراه خود می برید، آن را از شر جیب برها در امان نگه دارید. آن را در جیب های داخلی لباس و جای دیگری غیر از محل نگهداری پول نقد بگذارید. اگر گذرنامه را در کیف دستی یا کیف پول می گذارید، حتماً از بسته بودن زیپ یا درب آن اطمینان حاصل کنید و آن را نزدیک بدنتان نگه دارید و بند کیف را روی سینه خود بیندازید. بسیاری از شرکت های مسافرتی و فراوری چمدان کیف های مخصوصی برای نگهداری گذرنامه می فروشند تا به خوبی از آن محافظت کنید.

چند نکته و هشدار

  • با این که این روزها خیلی متداول نیست اما بعضی هتل ها گذرنامه شما را تا مدت کوتاهی نگهداری می نمایند تا اطلاعات شما را طبق قوانین گردشگری بومی به مقامات مسئول اطلاع دهند. اگر شما خیلی از این کار خوشتان نمی آید، می توانید یک کپی از گذرنامه را در صورت امکان به مسئول هتل بدهید و نسخه اصلی را نزد خود نگه دارید.
  • همه گذرنامه ها را نزد یک نفر از اعضای گروه نگه ندارید. هر کدام از افراد بالغ را مسئول نگهداری گذرنامه خودش کنید. در این حالت، کمتر اتفاق می افتد که همه گذرنامه ها به یک باره گم شوند یا از یک نفر به سرقت فرایند.
  • گذرنامه خود را در چمدانِ قفل نگه ندارید. اگر سرقتی رخ دهد، دزد به راحتی وارد اتاق می گردد و با تماشا چمدان قفل، کل آن را به همراه محتوایش با خود می برد.
منبع: فوت و فن

به "مراقبت از پاسپورت در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از پاسپورت در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید