عکس ، تعداد جان باختگان کادر درمانی کشور براثر کرونا به حداقل 10 نفر رسید ، هشدار نظام پرستاری شرق گیلان

به گزارش همه جا طنز و خنده، 2 پزشک فداکار گیلانی امروز 18 اسفند ماه در راه مبارزه با کرونا درگذشتند تا جان باختگان کادر درمان کشور براثر کرونا به حداقل 10 نفر برسد.

عکس ، تعداد جان باختگان کادر درمانی کشور براثر کرونا به حداقل 10 نفر رسید ، هشدار نظام پرستاری شرق گیلان

به گزارش همه جا طنز و خنده به نقل از تسنیم، رئیس اسبق انجمن پزشکان عمومی رشت و یک پزشک اهل شهرستان شفت ساعاتی پیش در راه خدمت و مداوای بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.

دکتر محمد محمدی که از پزشکان باسابقه و پرتلاش شهر رشت است در راه مداوای بیماران مبتلا به کرونا سلامتی خود را به خطر انداخت و ساعاتی پیش چشم از جهان فرو بست.

دکتر محمدعلی ربیعی نیز دیگر پزشک فداکار گیلانی اهل شهرستان شفت است که این روزها سخت مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی بود اما متاسفانه به دلیل عفونت دستگاه تنفسی ساعاتی پیش درگذشت .

پرستاران و پزشکان این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و از همین رو سلامتی آنها بیش از هر قشر دیگری در معرض خطر است اما این ناجیان سپیدپوش بی هیچ منتی و حتی با کمترین امکانات به بیماران رسیدگی می کنند.

تا به امروز چندین تن از کادر بهداشت و درمان در استان گیلان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

جان باختگان کادر درمان کشور براثر کرونا

  1. حمید لطیفی، ارتوپد (فومن)
  2. رضا کوچکی نیا، پزشک عمومی (لاهیجان)
  3. غلامرضا وثوقی کیا، پرستار (رشت)
  4. علی شیخ مرادی، پرستار (رشت)
  5. سیامک دیوشلی، متخصص اطفال (انزلی)
  6. مصطفی صمدی، پزشک عمومی (بابل)
  7. محمدعلی ربیعی، پزشک عمومی (شفت گیلان)
  8. نرجس خانعلی زاده، پرستار (لاهیجان)
  9. رامین عزیزی فر، پرستار (تهران)
  10. محمد محمدی، پزشک (رشت)
  • جان پرستاران گیلان با کمبود جدی تجهیزات درخطر است

مسئول روابط عمومی نظام پرستاری شرق گیلان با قدردانی از هموطنانی که کمکهای خود را به بیمارستانهای شرق گیلان اهدا کردند، گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به تمامی مراکز درمانی؛ گروههای پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی استان در معرض کمبود شدید تجهیزات به ویژه ماسکهای فیلتر دار هستند.

محمد حسین پور با بیان اینکه اینکه این اقلام مصرفی بوده و هر چقدر هم تامین شود به دلیل مصرف روزانه و عفونی شدن لباس ها و برخی تجهیزات باز هم نیاز است، گفت: بیمارستان های شرق گیلان نیازمند ارسال سریع، فوری و مستمر تجهیزات به مراکز درمانی و بیمارستانی هستند که امیدوارم مردم برای مبتلا نشدن کادر زحمتکش بیمارستانی به کمک این گروه ها بشتابند.

وی برخی از مهمترین نیازهای کادر پرستاری و پزشکی مراکز درمانی لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر و سیاهکل را ماسک فیلتردار، لباس مخصوص، گان های آستین دار، ژل و محلول های ضد عفونی، کلاه، روکفشی، عینک یکبار مصرف، شیلد محافظ صورت، ماسک طبی نانو گفت و از گروه های مردم نهاد و خیرین خواست در این جهاد مقدس شرکت کنند و یاور و کمک کننده مدافعان خط مقدم جبهه سلامت در این خطه از ایران اسلامی باشند.

وی اظهارداشت: حجم مصرفی این تجهیزات بطور روزانه در مبارزه با بحران کرونا در خوشبینانه ترین حالت به هزار مورد مصرفی در هر یک از اقلام می رسد، پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان ها برای پیروزی بر ویروس منحوس کرونا نیازمند حمایت های فوری و سریع تمامی نهادهای دولتی و مردمی از سراسر کشور هستند.

پرستاران بیمارستان شهید امینی لنگرود نیز در درخواستی مشترک و هماهنگ خواستار کمک های فوری شدند و تاکید کردند که هیچگونه تجهیزات مناسب و استاندارد برای مقابله با کرونا در اختیار ندارند.

آنها می گویند: در صورت ادامه این شرایط و خدمت بدون تجهیزات حفاظتی مناسب و استاندارد هیچ فردی برای پرستاری از بیماران در بیمارستان امینی لنگرود باقی نخواهد ماند و همه پرستاران مبتلا خواهند شد.

نظام پرستاری شرق گیلان چند روز قبل طی فراخوانی عمومی از مردم و خیرین خواست: در این موضوع ورود یافته و کمک های خود را اهدا کنند. این تشکیلات برای واریز کمک های نقدی شماره کارت5894637000083078 و شماره تلفن 09118416750 را برای ارتباط از طریق واتساپ در اختیار شهفرایندان و خیرین قرار داده است.

دکتر حمید لطفی متخصص ارتوپدی از رشت، دکترسیامک دیوشلی متخصص اطفال از انزلی، دکتر مصطفی صمدی پزشک عمومی از بابل، علی شیخ مرادی پرستار از رشت، دکتر رضا کوچکی نیا پزشک عمومی از رشت، نرجس خانعلی زاده پرستار از لاهیجان، رامین عزیزی فر پرستار از تهران، غلامرضا وثوقی کیا پرستار از رشت و دکتر محمد علی ربیعی پزشک عمومی از شفت گیلان از جمله قربانیان کادر پرستاری و پزشکی در ایران به شمار می فرایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، تعداد جان باختگان کادر درمانی کشور براثر کرونا به حداقل 10 نفر رسید ، هشدار نظام پرستاری شرق گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تعداد جان باختگان کادر درمانی کشور براثر کرونا به حداقل 10 نفر رسید ، هشدار نظام پرستاری شرق گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید