از افزایش آمار کرونا در کشور تا محدودیت تردد در 25 استان

به گزارش همه جا طنز و خنده، تهران (پانا) - افزایش آمار کرونا در کشور، محدودیت تردد در 25 استان کشور، لغو آزمون زبان وزارت علوم، ختم رسیدگی پرونده شرکت بزرگ خودرو و ممنوعیت واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی بخشی از اخبار اجتماعی است در هفته ای که سپری شد.

از افزایش آمار کرونا در کشور تا محدودیت تردد در 25 استان

در دومین هفته از آبان ماه اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که بیشتر این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا نهاده شد. در ادامه مروری بر مهم ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز تعداد 646 هزار و 164 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 36 هزار و 579 بیمار جان خود را از دست داده اند و 5426 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. بر این اساس، استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

محدودیت تردد در 25 استان کشور

در ابتدای هفته ای که گذشت، نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار گردید و در این نشست با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کرونا در کشور در هفته های اخیر و مصوبه ابلاغی از سوی از سوی ستاد ملی کرونا در مورد اعمال محدودیت در شهرهای با شرایط قرمز، درخصوص اعمال محدودیت تردد آنالیز و تصمیم گیری شد. در این نشست، مقرر شد در 25 شهر مرکز استان که شرایط قرمز داشته و پیش از این محدودیت هایی از سوی ستاد ملی کرونا در این شهرها اعمال شده است، خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی ممنوع باشد. این محدودیت ها شامل موارد ضروری، کالاهای مایحتاج مردم و موارد اضطراری نیست.

این محدودیت ها در مراکز استان های تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان اعمال شده است.

جریمه 510 هزار تومانی رانندگان متخلف کرونایی

پس از اعلام مصوبات کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی کرونا، سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: رانندگانی که درباره محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا، بی توجه باشند 510 هزار تومان جریمه می شوند. اعمال محدودیت ها در 25 مرکز استان اعمال می شود و از خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود و خروج خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی براساس کد تعریف شده 2177 قانونی برخورد شده و این افراد 510 هزار تومان جریمه می شوند.

البته اسامی استان های شمالی جزو 25 استانی که محدودیت تردد دارند، نبود و محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دلیل آن را افزایش فزاینده میزان ابتلا، میزان بستری و میزان فوتی و همچنین اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره نمود که بر اساس این چهار پارامتر اصلی ستاد ملی کرونا این تصمیم را اتخاذ نموده است.

لغو آزمون زبان وزارت علوم

همچنین به دنبال اعلام محدودیت های تردد در بعضی استان های کشور، سازمان امور دانشجویان در اطلاعیه ای گفت که به علت محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا، آزمون زبان msrt لغو شد. این آزمون که پیش از این مقرر شده بود در روز آدینه 23 آبان ماه برگزار شود لغو و به تاریخ 14 آذرماه (در صورت عدم وجود منع برگزاری آزمون ها) موکول شد.

بازگشت زائران خارجی به عربستان پس از 7 ماه

از ابتدای شیوع کرونا بسیاری از مراسم های مذهبی از جمله اعمال حج در عربستان متوقف شده بود. در هفته ای که سپری شد، عربستان مجوز ورود 10 هزار نفر زائر خارجی را به این کشور پس از 7 ماه برای حج عمره صادر کرد. این اولین حضور زائران خارجی در عربستان پس از یک وقفه 7 ماهه است.

پاییز آلوده تهران

طبق آمار، سال جاری کلانشهر تهران دارای پاییزی آلوده تر نسبت به پنج سال گذشته بوده است و بنا به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دلیل آلوده تر شدن هوای تهران در پاییز سال جاری با وجود تعطیلی مراکز آموزشی را استفاده بیش از اندازه از خودروی شخصی بوده است. حسین شهیدزاده سفرهای آموزشی در مجموع تنها حدود 25 درصد از مجموع سفرهای شهری را تشکیل می دهند و به همین نسبت بر روی رفت و آمدهای درون شهری تأثیرگذار هستند اما فراموش نکنیم بسیاری از شهروندانی که قبلاً از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند، در حال حاضر به خاطر شرایط کرونا از خودروی شخصی شان استفاده می نمایند.

ماموریت رئیسی به دادستان تهران برای رسیدگی به تخلفات صادرنمایندگان

همچنین در هفته ای که سپری شد، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: دادستان تهران ضمن رسیدگی به تخلفات صادرنمایندگان، به این هم رسیدگی کند چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن خواب مورد تایید دستگاههای دولتی نهاده شده اند؟ او تاکید نمود: دادستان تهران ضمن رسیدگی به تخلفات صادرنمایندگان، به این هم رسیدگی کند چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن خواب مورد تایید دستگاههای دولتی نهاده شده اند؟

ختم رسیدگی پرونده شرکت بزرگ خودرو

سوم آذرماه 1397 بود که دادستان وقت تهران طی مصاحبه ای با اشاره به بازداشت دو متهم در پرونده بزرگ خودرو، گفت این شرکت صرفاً مجوز پیش فروش 150 دستگاه خودرو را داشته، ولی متأسفانه حدود 4 هزار دستگاه پیش فروش نموده است. جلسات دادگاه متهمان این پرونده برگزار گردید و در هفته ای که سپری شد، آخرین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت بزرگ خودرو نیز در شعبه سه دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی برگزار گردید. در این جلسه دادگاه، وکلای متهمان، آخرین دفاعیات خود را انجام دادند و در انتها قاضی با ختم رسیدگی به این پرونده گفت: در اسرع وقت حکم انشاء خواهد شد.

ممنوعیت واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی

در هفته ای که سپری شد، دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد که طبق آن واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی ممنوع شد. به دنبال شکایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درخواست ابطال موادی از دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب 1392/2/4 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در این مورد وارد بحث و آنالیز شد و نظر به اینکه واگذاری خدمات سلامت، واحدها و فعالیت های حوزه سلامت به مدیران واحدهای مختلف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مصداق انعقاد قرارداد مقاطعه کاری توسط واحدهای تابعه وزارت بهداشت با کارکنان آن وزارتخانه است، از این جهت با بند 11 و تبصره بند یک ماده واحده قانون منع مداخله وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب سال 1377 مغایرو خارج از حدود اختیار می باشد و ابطال شد.

بهره برداری از 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید

کمبود حمل و نقل عمومی یکی از مسائل پایتخت نشینان است که اکنون به دلیل مسائل تحریم و شرایط مالی تامین اتوبوس های جدید با مشکل روبرو شده است. در هفته ای که گذشت یکصد دستگاه اتوبوس و مینی بوسی که در کارخانه های داخلی ساخته شدند به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد.

بازگشت مجدد پذیرش فراگیر ارشد پیغام نور

شورای سنجش و پذیرش دانشجو مرداد سال جاری مصوبه ای را مبنی بر توقف پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیغام نور به تصویب رسانده بود. این در حالی است که سال های گذشته نیز شیوه فراگیر برای مقطع کارشناسی و دکتری حذف شده بود که به این ترتیب پذیرش دانشجو به وسیله شیوه فراگیر کلا در دانشگاه پیغام نور در کلیه مقاطع حذف شد. البته در هفته ای که سپری شد، محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیغام نور از بازگشت مجدد شیوه پذیرش دانشجو به شیوع فراگیر کارشناسی ارشد در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: نحوه و جزئیات ثبت نام این دوره ها تا انتها آبان ماه اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "از افزایش آمار کرونا در کشور تا محدودیت تردد در 25 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از افزایش آمار کرونا در کشور تا محدودیت تردد در 25 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید