ابتلا به کرونا چگونه خانوادگی شده است

به گزارش همه جا طنز و خنده، دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمای پاسخ به پرسش تغییر الگوی بیماری کرونا را منتشر کرد.

ابتلا به کرونا چگونه خانوادگی شده است

به گزارش گروه اجتماعی همه جا طنز و خنده، در موج کنونی اپیدمی کرونا در ایران، بسیار شنیده می گردد که الگوی انتقال بیماری به شکل ابتلای خانوادگی است.

اگرچه که شکل ابتلای خانوادگی از ابتدای اپیدمی وجود داشته است، اما بنا به دلایلی اکنون بیش از پیش این نوع انتقال مشاهده می گردد. اما معنای ابتلای خانوادگی و راه پیشگیری از آن چیست.

اولین یافته های آنالیز بیماری کرونا در چین، حاکی از ابتلای خانوادگی به این بیماری بود. دلیل این امر در ابتدا ساده به نظر می رسد، اما فرآیند ها و مسائل مختلفی در وقوع آن دخالت دارد. شرح ساده این که به دلیل زندگی افراد یک خانواده در نزدیکی همدیگر و رعایت کمتر مسائل بهداشتی در خانه، در صورت ابتلای یکی از اعضا، ویروس به راحتی می تواند به صورت مستقیم به وسیله صحبت کردن، تنفس، عطسه و سرفه و به طور کلی به وسیله ذرات ریز تنفسی منتقل گردد. همچنین در صورت ابتلای یکی از اعضا، در صورتی که فرد نیازی به بستری نداشته باشد و در خانه از او پرستاری گردد، محتمل است بقیه افراد خانه را آلوده کند.

بر اساس مطالعات انجام شده، انتقال خوشه ای نقش بسیار مهمی در پیشرفت بیماری کووید 19 دارد. این خوشه ها به ترتیب شیوع و اهمیت عبارتند از: خانواده، بخش های جامعه (مثلاً یک مغازه، اداره و…)، بیمارستان، گردهمایی ها، حمل و نقل عمومی و فروشگاه ها. بر اساس اظهارنظر بعضی کارشناسان، یکی از مهم ترین دلایل افزایش انتقال خانوادگی این است که خانواده ها در حال برگزاری مهمانی و دورهمی هستند و کمتر از قبل مسائل بهداشتی را رعایت می نمایند.

با طولانی تر شدن شرایط اپیدمی و تاکید به در خانه ماندن، بسیاری از افراد به مرور از این وضع خسته شده و رو به رفتن و یا دریافت مهمانی های خانوادگی در ابعاد کوچک تا متوسط می نمایند و همین امر باعث می گردد خوشه های فامیلی و خانوادگی کووید 19 بسیار زیاد شوند.

برای توقف این فرایند و همچنین پیشگیری از ابتلای خانوادگی و فامیلی به صورت خوشه ای، ضروری است برگزاری هرگونه دورهمی، مهمانی و جشن اعم از خانوادگی، محبت آمیز و همکاران در ابعاد کوچک، متوسط و عظیم متوقف گردد.

همچنین در صورت علامت دار یا مشکوک بودن (تماس با فرد آلوده) هریک از اعضای خانواده، بایستی قرنطینه شروع گردد و توصیه های بهداشتی به جد مورد توجه قرار گیرد.

یکی از مهم ترین دلایل ابتلای خوشه ای خانوادگی و فامیلی، افزایش تعداد مهمانی ها و دورهمی هایی است که خانواده ها در آن ها شرکت می نمایند. برای کاهش این فرایند ضروری است هرگونه دورهمی، مهمانی و جشن اعم از خانوادگی، محبت آمیز و همکاران در ابعاد کوچک، متوسط و عظیم متوقف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابتلا به کرونا چگونه خانوادگی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به کرونا چگونه خانوادگی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید