شمار سایتهای با هویت ایرانی به یک میلیون و 200 هزار رسید

به گزارش همه جا طنز و خنده، آنالیز ها از شرایط ثبت دامنه های اینترنتی توسط کاربران ایرانی نشان می دهد که در سال 98 حدود 200 هزار سایت در کشور ثبت شده است.

شمار سایتهای با هویت ایرانی به یک میلیون و 200 هزار رسید

آمارهای ثبت شده در پژوهشگاه دانش های بنیادی بیانگر آن است که ایران از نظر رشد دامنه اینترنتی در میان 4 کشور نخست جهان قرار گرفته است و از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند نیز پیشی گرفته است.

مطابق اعلام مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی تا پایان سال 97 حدود یک میلیون دامنه اینترنتی در ایران به ثبت رسید و هم اکنون در پایان سال 98 تعداد ثبت دامنه های اینترنتی به یک میلیون و 200 هزار سایت رسیده است.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از تعداد دامنه های اینترنتی، پسوند دات آی آر (ir.) بیشترین پسوند سایت های ایرانی را به خود اختصاص داده است و در صدر دامنه های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار گرفته است و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را در میان سایت های ایرانی دارد.

آخرین شرایط ثبت دامنه های اینترنتی نشان می دهد که هم اکنون یک میلیون و 187 هزار و 535 دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را در میان وب سایتهای ایرانی شامل می گردد.

از سوی دیگر شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر 3963 دامنه، شمار دامنه های ثبت شده با پسوند فارسی ایران 1744 دامنه و شمار دامنه های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود 1302 دامنه فعال اعلام شده است. تعداد سایت های اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاه های اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر 212 پسوند است.

در همین حال تعداد دامنه های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود 254 دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر 280 و id.ir بالغ بر 557 پسوند برآورد می گردد. تا به امروز 29 پسوند اینترنتی نیز با net.ir در کشور به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شمار سایتهای با هویت ایرانی به یک میلیون و 200 هزار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار سایتهای با هویت ایرانی به یک میلیون و 200 هزار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید