سه واحد پرورش ماهی سی بس در شهرستان آبادان کلنگ زنی شد

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرگزاری خبرنگاران-به مناسبت دهه فجر سه واحد پرورش ماهی سی بس به صورت آزمایشی در روستای سادات چویبده و اروند کنار با حضور امام آدینه آبادان و چویبده و مختار نماینده آبادان کلنگ زنی شد.

سه واحد پرورش ماهی سی بس در شهرستان آبادان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرگزاری همه جا طنز و خنده از آبادان، داوود احمدزاده اظهار کرد: این طرح در 2 واحد استخر به قطر 10متر ارتفاع 2متر با توجه به ظرفیت های مستعد به منظور ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار برای تقویت اقتصاد روستایی اجرا شد تا بتوان الگویی برای ترویج و توسعه منطقه ها روستایی آبادان باشد.

وی با بیان اینکه در آبادان آب های متنوع شور و لب شور و مزارع کشاورزی وجود دارد، اعلام نمود: پرورش این گونه ماهی سازگار با تنوع آبی آبادان را فرصتی برای ایجاد اشتغال و فراوری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آبادان ادامه داد: این طرح با توجه به کاهش ذخایر دریا و صید می تواند جایگزین اشتغال صیادی باشد و با توجه به کاهش صید می تواند جایگزین برای اشتغال مستمر روستاییان و صیادان باشد.

احمد زاده شرح داد: ماهی سی بس در فضای کم در کنار منازل و باغ احداث گردد و با استفاده از زمین و آب موجود می تواند در منطقه ها روستایی شغل ایجاد کند .

وی خاطرنشان کرد: این ماهی برای بازار جهانی شناخته شده است و قیمت خوبی دارد و برای بازار داخلی هم بخاطر طعم و سهولت پخت دارای متقاضی است و می تواند کمبود ماهی دریایی را جبران کند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آبادان با بیان اینکه طرح پرورش ماهی سی بس جز مشاغل خرد محسوب می گردد، اعتبار مورد احتیاج برای ایجاد این شغل را حدود 250 میلیون تومان خاطرنشان کرد و شرح داد: طرح پرورش ماهی سی پک در استخری با ظرفیت 300 مکعب آب با سرمایه ای حدود 250 تا 300 میلیون تومان قابلیت اجرا دارد و طول دوره پرورش ماهی 6 ماه است و از بستر ایجاد شده می توان به صورت دو منظوره برای پرورش سی بس و ماهی سرد آبی استفاده کرد.

احمدزاده افزایش شمار واحدهای پرورش سی بس در آبادان به حدود 50 واحد را پیش بینی کرد و گفت: پیش بینی می گردد ظرف دو سه ماه اینده برای طرح سی پک در آبادان بیش از 50 پروژه در سطح روستاهای قابل اجراست و هم اکنون نیز 50 تا 60 واحد متقاضیان برای مجوز درخواست دادند و حدود 30 نفر در سامانه جهادکشاورزی برای دریافت تسهیلات اقدام نموده اند که اگر 40 واحد اقدام گردد شغل پایدار ایجاد می گردد.

وی در ادامه از حمایت اتاق بازرگانی آبادان از روستاییان برای اجرایی شدن این طرح در سطح وسیع اطلاع داد و اظهار کرد: اتاق بازر گانی آبادان بحث آموزش، تحقیقات و پژوهش را تقبل نموده و پذیرفته که اقدامات کارشناسی، فنی و آموزشی را در اختیار روستاییان قرار دهد و در بحث هزینه جاری فراوری هم همکاری کند.

رییس کمیسیون کشاورزی ابراز امیدواری کرد که با همکاری روستاییان شیلات، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی بتوان این طرح را در سطح روستاهای آبادان توسعه داد.

خاتمه پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا

به "سه واحد پرورش ماهی سی بس در شهرستان آبادان کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه واحد پرورش ماهی سی بس در شهرستان آبادان کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید