زمان برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو به وسیله سامانه یکپارچه

به گزارش همه جا طنز و خنده، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم در مورد عرضه خودرو راه اندازی شده است. مسائل و نابسامانی در بازار خودرو باعث ورود مجلس و دولت برای حل این مسئله شد. به همین علت در اسفند ماه سال 1400 به دستور ریاست جمهوری، شیوه تخصیص خودرو برای متقاضیان واقعی تغییر یافت. به دستور رییس جمهور خودروسازان مکلف به افزایش فراوری تا سقف پنجاه درصد شده و باید خودروهای ناقص خودرو را به صفر برسانند.

زمان برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو به وسیله سامانه یکپارچه

گفتنی است که متقاضیان خرید خودرو از شرکت های خودروسازی دولتی یعنی ایران خودرو و سایپا و شرکت های خودروسازی خصوصی همانند مدیران خودرو، کرمان موتور، آرین موتور و … باید برای خرید خودرو به این سامانه مراجعه نمایند.

در دوره های مختلف مهلت های ثبت نام چند روزه در نظر گرفته می گردد که تقدم یا تأخر زمان ثبت نام، هیچ تأثیری بر فرایند تخصیص و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم تخصیص خودرو با نظارت سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و با قرعه کشی انجام می گردد.

عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره های پیشین خواهد بود و تمامی خودروسازان موظفند تمامی محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه نمایند و هیچ گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

عبدالله توکلی لاهیجانی درباره زمان سومین مرحله ثبت نام و عرضه خودرو به وسیله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو: قرار بود دوره سوم ثبت نام تخصیص خودرو در نیمه اول شهریور باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می گردد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اضافه نمود: مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو به وسیله سامانه در حال اجرا است.

وی درباره تعداد عرضه خودرو در دوره سوم تخصیص خودرو بیان نمود: مانند دو دوره قبل، تعداد عرضه خودروها قابل توجه خواهد بود ، البته تعداد عرضه خودروها در مرحله سوم بستگی به عرضه شرکت ها دارد. بنابراین الان نمی توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام نمود.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: فراوری خودرو در ماه های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی های بزرگ کشور نه تنها در امسال خودروی کامل بیشتری فراوری نموده است، بلکه از فراوری سال گذشته پیشی گرفته است. طبیعتاً با این فرایند افزایش فراوری، در 6 ماهه دوم سال شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود.

***

جدیدترین آگهی های خودرو

***

اخبار خودرو را در بلاگ همه جا طنز و خنده بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "زمان برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو به وسیله سامانه یکپارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو به وسیله سامانه یکپارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید