درمان انواع زخم ها با 2 محصول دارویی از عصاره این گیاه

به گزارش همه جا طنز و خنده، محمد صادق ساطعی، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: عمدتا ما در این شرکت انواعی مشتقات از ریشه شیرین بیان فراوری می کنیم. عصاره شیرین بیان در طب سنتی برای درمان زخم معده موثر است؛ طبق دستور تجویزی این طب، پودر عصاره شیرین بیان را می توان در آب گرم حل کرد و به صورت روزانه ابتدای صبح مورد استفاده قرار داد.

درمان انواع زخم ها با 2 محصول دارویی از عصاره این گیاه

وی اضافه نمود: اکنون پودر عصاره شیرین بیان در داخل کشور فراوری می گردد و نمونه مشابه نیز دارد. اما با استفاده از عصاره شیرین بیان پیروز به فراوری دو محصول دانش بنیان دی جی ای و سی جی ای شده ایم؛ محصولاتی که مصارف دارویی دارند.

وی اظهارداشت: این دو محصول اکنون تجاری سازی شده و عمدتا برای ترمیم و درمان انواع زخم کاربرد دارند. بعلاوه برای فراوری کرم های ضد لک نیز می توان از این محصولات استفاده کرد.

ساطعی توضیح داد: این محصولات به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه به عنوان یک ادتیو (اضافه نمودنی) در صنایع دارویی دیگر استفاده می شوند.

مجری این طرح اعلام نمود: اکنون این محصول به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می گردد، اما متاسفانه به واسطه شرایط تحریمی کشور برچسب و بسته بندی این محصولات تغییر پیدا می نماید و در نهایت به کشور های دیگر جهان صادر می گردد. این فاجعه تاجایی ادامه دارد که این محصولات حتی به صورت دارو نیز وارد کشور می شوند.

وی به وجه تفاوت این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی اشاره نمود و گفت: قیمت این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی ارزان تر است؛ این محصولات تقریبا 60 درصد ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی به فروش می رسد. بعلاوه کیفیت این محصولات نیز با نمونه های مشابه برابری می نمایدیا حتی گاهی کیفیت آن ها از نمونه های خارجی نیز بالاتر است.

ساطعی به مسائل اجرای این طرح اشاره نمود و اضافه نمود: قوانین مربوط به صادرات و بازگشت ارز دائما در حال تغییر است. این مساله باعث کند شدن روند صادرات می گردد. محصولات فراوریی مجموعه ما صادرات محور هستند. تغییر مداوم قوانین منجر به این شده که در حوزه صادرات دچار مشکل شویم بنابراین خواسته اصلی ما از مسوولان این است که در حوزه صادرات و فراوری محصولات، قوانین را با طمانینه وضع نمایند. قوانین به صورت تعجیلی، وضع، ابلاغ و اجرا نشوند که بعد ها مورد بازنگری قرار بگیرند. این قوانین از همان ابتدا و در کوتاه مدت می توانند یک کسب و کار را از بین ببرند.

منبع: سیناپرس

منبع: فرارو

به "درمان انواع زخم ها با 2 محصول دارویی از عصاره این گیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان انواع زخم ها با 2 محصول دارویی از عصاره این گیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید