خبرنگاران حدود یکهزارو 700 شغل جدید امسال در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد

به گزارش همه جا طنز و خنده، ساری- خبرنگاران - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران گفت که امسال یک هزار و 669 نفر با حمایت دولت در قالب پرداخت تسیهلات بانکی در بخش های مختلف کشاورزی استان مشغول کار شدند.

خبرنگاران حدود یکهزارو 700 شغل جدید امسال در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، حسین نگهدار افزود که بیشتر این افراد تحصیل کردگان بخش کشاورزی بودند که صاحب شغل شدند.

وی گفت که در مجموع امسال برای تثبیت و حفظ اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی و ایجاد واحدهای جدید20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 37 هزار نفر از بهره برداران کشاورزی استان پرداخت شد.

نگهدار اضافه کرد : با توجه به تحریم هایی که بر کشور تحمیل شده است اما در بخش کشاورزی توانستیم موفقیت های خوبی در اجرای پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین عملکرد و تاثیرگذاری را نسبت به سایر بخش ها در زمینه اشتغالزایی و افزایش تولید داشته است، ادامه داد: در حال حاضر هفت پروژه به عنوان پروژه مصوب جهش تولید در مازندران برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران گفت : تامین امنیت غذایی از چالش های عمده کشورهای جهان بویژه کشورهای در حال توسعه است که با توجه به رویکرد حمایتی بخش کشاورزی، پیشرفت و توسعه خوبی در این بخش از سوی بهره برداران رقم می خورد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی منجر به رشد اقتصادی کشور شد، به همین منظور برای رسیدن به ظرفیت های مهمی مانند افزایش عملکرد، افزایش سطح زیرکشت و ارتقا سطح کیفی محصولات کشاورزی، باید بی توجهی ها بر بخش کشاورزی کاسته شود چراکه بی توجهی به کشاورزی سبب خروج ارز از کشور و افزایش واردات خواهد شد.

نگهدار با اشاره به اینکه در مقطعی ایران به عنوان وارد کننده گوشت مرغ مطرح بود اما اکنون مازندران به تنهایی توانسته 12 درصد گوشت سفید کشور را تولید کند، گفت : مازندران در تولید محصولاتی مانند برنج، کیوی، جوجه یکروزه و مرکبات به عنوان محور تولید است و توانستیم در کشور سرآمد باشیم و حتی به خارج از کشور صادر کنیم.

وی با بیان اینکه 7.8 درصد کل محصولات کشاورزی کشور در مازندران تولید می شود، افزود : 23 درصد اشتغال و 10.5 درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به مازندران است.

استان مازندران با تولید 72 نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از تنها 2 و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و 11 درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حدود یکهزارو 700 شغل جدید امسال در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود یکهزارو 700 شغل جدید امسال در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید