خبرنگاران تسریع در پرداخت بدهی صنعت برق به وسیله بودجه 1400

به گزارش همه جا طنز و خنده، تهران - خبرنگاران - معاون برنامه ریزی وامور مالی شرکت مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: حذف صنعت آب و برق از شمول تبصره 14 در لایحه بودجه سال آینده یاری موثری به تسریع در پرداخت بدهی های این صنعت است.

خبرنگاران تسریع در پرداخت بدهی صنعت برق به وسیله بودجه 1400

مصطفی رجبی مشهدی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مالی همه جا طنز و خنده اضافه نمود: لایحه بودجه سال 1400 کل کشور در مقایسه با قانون بودجه سال جاری تغییر مثبتی در بخش صنعت برق به همراه دارد.

وی ادامه داد: درتبصره 14 قانون بودجه سال 99 تاکید شده بود منابع ناشی از فروش برق به مشترکان می بایست به مدت 2 هفته در صنعت برق باقی بماند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: این باقی ماندن دو هفته ای سبب می شد از محل آن بتوان برای خرید برق از بخش خصوصی اقدام گردد تا پایداری شبکه برق همیشه برقرار بماند.

رجبی مشهدی گفت: رعایت این موضوع از سوی سازمان هدفمندی یارانه به دلیل نیازهای کلان این سازمان به درستی انجام نمی گرفت و وقفه ای در کار ایجاد می کرد.

وی با بیان اینکه وقفه مذکور برای صنعت برق مشکل ساز می شد، خاطرنشان ساخت: در لایحه بودجه ای که برای سال آینده تدوین شده این امر مورد توجه جدی نهاده شد و صنعت آب و برق از شمول تبصره 14 حذف شد.

معاون برنامه ریزی مالی شرکت توانیر ادامه داد: حدف صنعت آب و برق از شمول این تبصره سبب خواهد شد منابع صنعت به سرعت در اختیار تولیدکنندگان، پیمانکاران و سایر نیازهای این صنعت قرارگیرد که یاری بزرگی به این صنعت است.

رجبی مشهدی ابرازامیدواری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب این لایحه گام موثری در یاری به صنعت برق کشور برداند.

وی نکته مثبت دیگر لایحه بودجه سال آینده کل کشور را نحوه تسویه مطالبات مالیاتی پیمانکاران و تولیدکنندگان صنعت برق کشور دانست.

سخنگوی صنعت برق اضافه نمود:در بندو تبصره 5لایحه بودجه پیشنهاد خوبی درباره مطالبات مالیاتی آمده که نیازمند آن است که به تصویب نمایندگان مجلس برسد تا برای یاری به پیمانکاران و تولیدکنندگان بخش برق مورد استفاده قرار گیرد.

رجبی مشهدی گفت: در مجموع و با تصویب این بند می توان از بخشی از منابعی که حاصل از تفاوت قیمت تکلیفی برق و قیمت فروش آن است استفاده کرد.

وی ادامه داد: قیمت تکلیفی برق باید 190 تومان باشد در حالی که اکنون 80 تومان به فروش می رسد.

معاون برنامه ریزی مالی شرکت توانیر اضافه نمود: منابع حاصل از این فاصله قیمتی می در اختیار تولیدکنندگان و پیمانکاران برق نهاده شده تا برای معین تکلیف مطالبات مالیاتی آنها استفاده گردد.

به گزارش همه جا طنز و خنده، لایحه بودجه سال آینده 12 آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. منابع و مصارف لایحه بودجه سال 1400 کل کشور بیش از 24 میلیون و 357 هزار و 78 میلیارد و 986 میلیون ریال معین شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تسریع در پرداخت بدهی صنعت برق به وسیله بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسریع در پرداخت بدهی صنعت برق به وسیله بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید