خبرنگاران احیا یا ساخت بندر در گلستان توجیه مالی دارد

به گزارش همه جا طنز و خنده، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت طبیعی و مالی این استان به خصوص در بخش دریانوردی گفت که احیا بنادر قدیمی یا ساخت بندر جدید به دلیل برخورداری از فرصت های فراوان مناطق گوناگون گلستان دارای توجیه مالی بالایی است.

خبرنگاران احیا یا ساخت بندر در گلستان توجیه مالی دارد

هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وجود مرز بین المللی، فرودگاه، راستا ریلی ترانزیتی و وجود قریب به هزار واحد مرغداری که خریدار دائمی نهاده های دامی هستند بخشی از این فرصت ها است.

وی اضافه نمود: با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل ها و فاصله اندک گلستان با ساحل، این استان دارای بهترین موقعیت برای ایجاد و راه اندازی بندر چوب است.

استاندار گلستان همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به خلیج گرگان تاکید نمود و گفت: تا به امروز یک سوم وسعت 40 هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده و سازمان بنادر و دریانوردی باید با استفاده از دستگاه لایروب، کانال های چپاقلی، خزینی و آشوراده به عنوان راستاهای ارتباطی این پهنه آبی با دریای خزر را لایروبی کند.

با افزایش روز افزون پس روی آب خلیج گرگان و خشک شدن مساحت بیشتری از این زیستگاه آبی، کانون های ریزگرد در مناطق ساحلی گلستان تشکیل شده و در حال پیش روی به سمت شهرهای ساحلی و شمالی این استان است.

استاندار گلستان چندی قبل گفته بود که با ادامه فرایند کنونی و خشک شدن آرام آرام سطح آب موجود در پهنه آبی خلیج گرگان، تا چهار سال آینده اثری از این خلیج باقی نخواهد ماند.

حق شناس در ادامه به ظرفیت گلستان برای راه اندازی بندر جدید اشاره نمود و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در مدت 2 ماه مطالعه لازم برای ایجاد و احیای بندر تجاری و گردشگری در شهرستان ترکمن را آنالیز و اعلام خواهد نمود.

به گزارش همه جا طنز و خنده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر هفته گذشته به گلستان مزیت های احیای بندر در شهر بندرترکمن را نسبت به سایر مناطق ساحلی استان بیشتر برشمرد و گفت که در صورت نتایج مثبت مطالعات امکان آنالیز راهکارهای احیای بندر در این شهرستان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و رییس کمیسیون عمران مجلس با همراهی استاندار گلستان امروز از ساحل بندرترکمن، بندرگز، بندر خواجه نفس و محل احداث بندر سبز خزری دیدن کرد.

گلستان 100 کیلومتر ساحل دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران احیا یا ساخت بندر در گلستان توجیه مالی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احیا یا ساخت بندر در گلستان توجیه مالی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید