خبرنگاران آتش سوزی علفزارها به فضای سبز گرمدره خسارت وارد کرد

به گزارش همه جا طنز و خنده، کرج - خبرنگاران - شهردار گرمدره اعلام نمود که آتش سوزی در علفزارهای این منطقه خسارت زیادی به فضای سبز و درختان وارد کرده است.

خبرنگاران آتش سوزی علفزارها به فضای سبز گرمدره خسارت وارد کرد

عباس دادخواه روز شنبه در نشست ستاد بحران شهرداری گرمدره اظهارداشت : این آتش سوزی ها سبب شده که دامنه آتش به درختان کشیده شود و تعدادی از درختان چند ساله این منطقه دچار آسیب جدی شود.

وی با بیان اینکه برای مهار آتش سوزی ها خرید یک دستگاه خودرو امدادی در دستور کار شهرداری گرمدره قرار گرفته، گفت: اکنون یک دستگاه تانکر آب 12 هزار لیتری و 2 دستگاه خودرو وانت به همراه واتر جت برای مهار آتش سوزی ها در این منطقه فعال است.

دادخواه اضافه نمود: طی چند روز گذشته میزان آتش سوزی در علفزارها و فضاهای سبز این منطقه افزایش یافته که تلاش می شود طی سه ماه آینده ایستگاه دوم آتش نشانی این منطقه به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد که بر اثر آتش سوزی فضاهای سبزو علفزارها ، آسیب جدی به سیستم آبیاری قطره ای، درختان و سایر بخش ها وارد شده که منظره نازیبایی را برای گرمدره رقم زده که نیازمند بررسی بیشتر است.

شهردار گرمدره با اشاره به اینکه جدا از بحث هزینه ها و خسارات وارد شده درخت موجود زنده است ، گفت: بررسی های بیشتر در خصوص علت آتش سوزی ها در حال انجام است.

دادخواه گفت: امیداوریم با اقدامات اجرا شده بتوانیم از آتش سوزی های بیشتر در گرمدره جلوگیری شود.

بخش وسیعی از آتش سوزی ها در اراضی مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی رخ داده است.

وی تاکید کرد که اگر در جایی دیده شود که آتش سوزی توسط افراد انجام شود برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

مهدی قنبری مسوول آتش نشانی گرمدره در این نشست اظهارداشت: از ابتدای خرداد ماه جاری تا کنون 64 مورد آتش سوزی در علفزارهای منطقه رخ داده که خسارت جانی در برنداشت اما خسارت مالی به برخی سیستم آبیاری قطره ای وارد کرد.

وی ادامه داد:در کوهپایه یک گرمدره 5.5 هکتار که شامل نیزارها، علفزارها، درختان کاج و غیره دچار آتش سوزی شده است.

شهر گرمدره حدود 85 هکتار فضای سبزدارد که بخشی از این فضاهای سبز شامل سه جنگل است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آتش سوزی علفزارها به فضای سبز گرمدره خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی علفزارها به فضای سبز گرمدره خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید