توزیع 290 هزار تن نهاده های دامی به مجتمع های دامی فارس

به گزارش همه جا طنز و خنده، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: افزون بر 290 هزار تن انواع خوراک و نهاده های دامی از ابتدای سال جاری بین واحد های دامی این استان توزیع شده است.

توزیع 290 هزار تن نهاده های دامی به مجتمع های دامی فارس

به گزارش از ، احمد طمراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از توزیع 290 هزار تن نهاده های دامی به مجتمع های دامی استان اطلاع داد و گفت: بعلاوه طی این مدت رقمی افزون بر 25 هزار تن خوراک دام به وسیله کارخانه های صنعتی در سطح استان خریداری و بین واحد های دامی استان توزیع شده است.

او گفت که در کنار توزیع نهاده های دامی، خرید تضمینی دام های عشایر از دیگر اقدام ها و طرح های این سازمان در شرایط سخت خشکسالی برای یاری به دامداران و واحد های دامی به علت کاهش ذخیره گیاهی و علوفه ای در سطح مراتع بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس توضیح داد: بعلاوه از دیگر اهداف خرید دام های مازاد عشایر اعم از سبک و سنگین کوتاه کردن دست دلالان است.

او یادآور شد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی اجرای این طرح را به گونه ای پیش بینی و اجرایی نموده که دامدار و آن فرد عشایری در فروش دام زنده خود ضرر نبیند و میانگین خرید هر کیلوگرم دام زنده حدود 450 هزار ریال معین شده است؛ در کل کشور رقمی افزون بر یک میلیون راس دام باید خرید تضمینی گردد که در استان فارس بر اساس برآورد اجرا شده بیش از 100 هزار راس دام از جامعه عشایری خرید خواهد شد.

طمراسی یادآور شد: بعلاوه به ازای هر کیلوگرم هم سه کیلوگرم جو در اختیار هر دامدار و فرد عشایری قرار می گیرد تا بتواند بخشی از مسائل و تنگنا های موجود ناشی از کمبود نهاده های دامی و خطرات ناشی از خشکسالی را جبران کند.

او توضیح داد: استان فارس مقام چهارم فراوری شیر، مقام اول فراوری گوشت قرمز و بعلاوه از نظر تعداد دام های سبک هم رتبه نخست کشور را داراد.

جامعه عشایری استان فارس با فراوری سالانه افزون بر 20 هزار تن گوشت قرمز نقش معین کننده ای در یاری به اقتصاد و رونق فراوری در این استان دارند.

با وجود آنکه عشایر بیشترین نقش و سهم را در تامین و یاری به اقتصاد جامعه از جمله گوشت و لبنیات دارند، اما همچنان با مسائل و چالش ها در حوزه های مختلف و زیرساختی روبرو هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع 290 هزار تن نهاده های دامی به مجتمع های دامی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 290 هزار تن نهاده های دامی به مجتمع های دامی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید