با شخصی که عامل اصلی پخش خبرهای نادرست در خصوص واکسن کرونا است، آشنا شوید: دکتر ژوزف مرکولا

به گزارش همه جا طنز و خنده، خیلی وقت ها، زمانی که خبر واضحا کاذبی را می بینم با خودم می گویم که به هر حال این خبر را یکی فراوری نموده. او با یک نیت درونی یا سود پنهان اقتصادی، توانسته یک دروغ را از ابتدا تا به خاتمه فراوری کند یا با ترکیب راست و دروغ و به اصطلاح چکش کاری یک خبر، عکس یا ویدئو، از آن چیز دیگری ساخته.

با شخصی که عامل اصلی پخش خبرهای نادرست در خصوص واکسن کرونا است، آشنا شوید: دکتر ژوزف مرکولا

این شخص احتمالا هوش کافی برای برآورد سلیقه و خوش باوری ها جامعه و روحیات آن داشته و خبر را متناسب با آنها خلق نموده است.

اما علیرغم اینکه تعدادی از ما شخصیت چنین افرادی را حدس می زنیم، تا حالا کمتر پیش آمده یک آدم کله گنده پشت صنعت دروغ را به نام شناخته باشیم و چهره اش را دیده باشیم.

اما مقاله جالب نیویورک تایمز، یکی از شاخص ترین آدم های فراورینماینده دروغ در خصوص واکسن کرونا را شناسایی نموده است.

در تاریخ 9 فوریه یک مقاله مفصل 3400 کلمه ای در اینترنت پخش شد. این مقاله ادعا نموده بود که واکسن کرونا یک شیادی پزشکی است و تزریق واکسن، نقشی در ایجاد ایمنی و کاهش شیوع کرونا ندارد. حتی در مقاله نوشته شده بود که واکسن، کدهای ژنتیک شما را تغییر می دهد و شما را تبدیل به یک نوع کارخانه فراوری پروتئین های خاص می نماید که به هیچ وجه کارش متوقف نمی گردد.

در کمال شگفتی، تنها بعد از چند ساعت، این مقاله انگلیسی به اسپانیایی و لهستانی هم ترجمه شد و در وبلاگ های زیادی منتشر شد و مورد توجه فعالان ضد واکسن هم نهاده شد. این مقاله راهش را به فیس بوک باز کرد و در آنجا در معرض دید 400 هزار نفر نهاده شد.

این مقاله را ژوزف مرکولا نوشته بود. همه جا طنز و خنده 67 ساله که در کیپ کورال آمریکا زیست می نماید.

البته از مقاله او انتقاد بسیار شد و نهادهای نظارتی دولتی هم او را به خاطر پخش اخبار درمان های نادرست و اثبات نشده تحت پیگرد قرار دادند.

علیرغم اینها ژوزف مرکولا از زمان همه گیری کرونا تا به حال به شدت فعال است و برآورد می گردد که تا حالا 600 مقاله و خبر شک برانگیز در خصوص واکسن کرونا در فیس بوک منتشر نموده باشد که مخاطبی فراتر از مخاطب هر فراورینماینده فیک نیوز دیگر داشته است. به علاوه مقالات او در توییتر و اینستاگرام و یوتیوب هم مورد استناد نهاده شده اند.

برآورد می گردد که تنها 12 نفر عامل فراوری 65 درصد اطلاعات نادرست در خصوص واکسن کرونا در شبکه های اجتماعی باشند. افراد دیگر این فهرست اینها هستند: رابرت اف کندی جی آر - ارین الیزابت و البته دوست دختر دکتر مرکولا!

آنها یکی از عوامل کند شدن سیر واکسیناسیون در امریکا هستند. در شرایطی که گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا معین نموده که 97 درصد افرادی که به خاطر کرونا بستری شده اند، واکسن نزده اند، اینها چه پاسخی در برابر مردم دارند؟!

رئیس جمهور آمریکا - جوبایدن - پخش نمایندگان خبرهای کاذب در خصوص واکسن را سرزنش نموده و از صاحبان رسانه های اجتماعی خواسته که کاری برای توقف این شک براکنی نمایند.

در طی یک دهه گذشته دکتر مرکولا کوشش وسیعی برای اشاعه آنچه طب طبیعی می خواند، انجام داده و از این محل منتفع شده است. ثروت او را در سال 2017 حدود 100 میلیون دلار برآورد نموده اند!

او البته آشکارا نمی گوید که واکسن فایده ندارد، بلکه در پست هایش در خصوص امنیت واکسن سؤالاتی مطرح می نماید و به پژوهش هایی استناد می نماید که پزشکان دیگر ردش نموده اند. با این تکنیک مقالات او را فیس بوک و توییتر نمی توانند به سادگی حذف نمایند و فقط با هشدارهایی به مخطب نشان می دهند.

او در ایمیلی به روزنامه نگار نیویورک تایمز گفته که لقب مرد شماره یک پخش نماینده خبرهای کاذب را قبول ندارد. او می گوید که مقالاتش فقط چند صد لایک می خورند و مقدار اشتراک آنها بالا نیست، پس چطور می توانند جلوی برنامه چند میلیارد دلاری کارزار واکسن بایدن را بگیرند؟

او اصلا کاخ سفید را متهم به سانسور غیرقانونی رسانه های اجتماعی می نماید و می گوید که نویسنده مقاله علمی ای در خصوص تاثیر مصرف وتامین D در کاهش خطر ابتلا به کرونا است و حق دارد به مردم در خصوص پژوهش هایش اطلاع رسانی کند.

دکتر مرکولا یک بومی شیکاگو است، او کار طبابت خصوصی اش را در سال 1985 شروغ کرد. در 1990 او پزشکی روتین را کنار را گذاشت و به پزشکی طبیعی مشغول شد و وب سایت خود را تاسیس کرد.

در سال 2003 او کتاب با اسم The No-Grain Diet نوشت که همین کتاب جزو پرفروش ترین نیویورک تایمز شد. بعد آن او هر سال یک کتاب منتشر کرد. در سال 2015 او به فلوریدا نقل مکان کرد.

به موازات افزایش معروفیت، او شروع به ادعاهای پزشکی ثابت نشده و عجیب کرد مثل اینکه تشک فنردار، دارای پرتوهای زیانبار است! بعد شروع به فروش داروهای مکمل ویتامینی و ماست ارگانیک کرد.

فعالیت بعدی او تاسیس سرویس مشاوره دکتر مرکولا و بخش های پشتیبانی آن بود. او دیگر شعبه هایی از فلوریدا تا فیلیپین داشت و می توانست محتواهای مورد نظرش را به سرعت وارد وبلاگ ها، ایمیل ها و ویدئوها، آن هم به چند زبان مختلف کند.

صفحه فیس بوک او به انگلیسی 1.7 میلیون و صفحه اسپانیایی او یک میلیون دنبال نماینده دارد. البته او 17 صفحه فیس بوکی دیگر هم دارد. در توییتر تعداد مخاطبان او 300 هزار نفر و در یوتیوب 400 هزار نفر است.

او هوشمندی زیادی در خصوص سنجش امکان همه گیر شدن و وایرال شدن مقالات و محتواها دارد و حتی در این مورد دست به آزمایش هایی زده تا ببیند یک مضمون واحد با چه پوسته ای، بیشتر مخاطب جذب می نماید.

فیس بوک البته خاتمه او را شناسایی نموده، آگهی های او را قبول نمی نماید و چند صفحه او را حذف نموده. توییتر هم تعدادی از پست ها او را برداشته و یوتیوب هم بابت ویدئوهایش به او پولی نمی دهد.

مرکولا در سال 2012 شروع به فروش تختخواب های برنزه نماینده کرد که به ادعای او احتمال ابتلا به سرطان را می کاست. قیمت هر یک از آنها بین 1200 تا 4000 هزار دلار بود.

اما کمیسیون بازرگانی فدرال در سال 2017 ادعاهای تبلیغاتی او در خصوص این محصول را نادرست دانست و او را جریمه کرد و 2.95 میلیون دلار دریافتی او را به خریداران این محصول بازگرداند.

در سال 2005، 2006 و 2011 هم سازمان غذا وداروی آمریکا نامه های هشداری برای او در خصوص محصولاش فرستاد و او را میلیون ها دلار جریمه کرد.

از زمان شروع همه گیری کرونا هم تمرکز او متوجه این بیماری شد. ابتدا او منشا بیماری را زیر سوال برد، سپس نوشت که ماسک زدن، پخش ویروس را کاهش نمی دهد. فعالیت بعدی او تبلیغ مکمل های ویتامینی با ادعای کاهش احتمال ابتلا به بیماری بود.

تازه ترین ادعای او زیر سوال بردن کارایی واکسن فایزر علیه واریان های نو ویروس کرونا است. او در اسم پست خود نوشته این واکسن تنها 39 درصد کارایی دارد و این با ادعای 91 درصدی شرکت فایزر در تضاد است.

منبع: یک پزشک

به "با شخصی که عامل اصلی پخش خبرهای نادرست در خصوص واکسن کرونا است، آشنا شوید: دکتر ژوزف مرکولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شخصی که عامل اصلی پخش خبرهای نادرست در خصوص واکسن کرونا است، آشنا شوید: دکتر ژوزف مرکولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید