اعضای مجلس عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند خبرنگاران

به گزارش همه جا طنز و خنده، اعضای مجلس عراق از نخست وزیر این کشور خواستند تا پیرامون ادعای مقامات واشنگتن مبنی بر همدستی آژانس های جاسوسی محلی با آمریکا در حمله هوایی پنج شنبه به نوار مرزی عراق و سوریه تحقیق کنند.

اعضای مجلس عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی همه جا طنز و خنده به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) مدعی شد که حمله هوایی این کشور در شامگاه پنج شنبه به منطقه مرزی سوریه و عراق با همدستی نهادهای جاسوسی محلی اجرا شده است؛ ادعایی که وزارت دفاع عراق آن را قویاً رد کرد.

با این حال گروهی از اعضای مجلس عراق و وابسته به ائتلاف فتح از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواستند تا در مورد این ادعای واشنگتن تحقیق کنند.

گفتنی است، شامگاه پنج شنبه دو فروند جت یو اس اف -15 ای نیروی هوایی ایالات متحده تأسیساتی را در گذرگاه مرزی القائم- ابوکمال در مرز میان عراق و سوریه بمباران کردند.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده مدعی شد که هدف این حمله ها نیروهای حشد شعبی بودند که به زعم وی، در حمله های اخیر به پایگاه ها و کاروانهای نظامی ایالات متحده در عراق دست داشته اند.

در همین ارتباط، لووید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه از شرکای عراقی واشنگتن برای انجام تحقیقات و عملیات اطلاعاتی و کمک به موفقیت آمیز بودن این حمله ها قدردانی کرد.

در واکنش به این اظهارات آستین، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح در مجلس عراق از نخست وزیر این کشور خواست تا پیرامون این ادعای وزیر دفاع ایالات متحده تحقیق کند- ادعایی که از سوی وزارت دفاع عراق رد شده بود.

العامری در این باره گفت: اطلاعات نظامی ما نشان می دهد که برخلاف ادعاهای واشنگتن، حشد الشعبی و نه نیروهای مقاومت عراق در سوریه [النجباء] هدف این حمله بودند.

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح و عضو مجلس عراق نیز گفت که در این حمله هوایی 30 تن کشته و زخمی شدند.

الاسدی در ادامه با درخواست از دولت عراق برای پیوستن به احزاب مخالف جهت ایستادگی در برابر واشنگتن گفت: تکرار بمباران مواضع نیروهای حشد الشعبی و سربازخانه های نیروهای مسلح عراق در مرز سوریه از سوی آمریکا نقض آشکار حاکمیت [عراق] و امری محکوم است.

قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق نیز در این باره گفت که تداوم عامدانه این حمله ها علیه گروه حشد شعبی از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شد و اضافه نمود: ما حمله به مقرهای فرماندهی حشد الشعبی را که در حال ادای وظیفه خود در حراست از مرزهای عراق با سوریه است، محکوم می کنیم. این اقدام شرم آور نشاندهنده سیاستهای خصمانه دولت جدید ایالات متحده است.

گفتنی است، وزارت دفاع عراق در بیانیه منتشر شده توسط وبگاه سومریه به اظهارات لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده واکنش نشان داد و گفت: اظهارات وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تبادل اطلاعات قبل از حمله آمریکا به مواضع در دیرالزور تعجب آور است.

وزارت دفاع عراق با تکذیب این اخبار تأکید کرد که همکاری ما نیروهای ائتلاف بین المللی محدود به مبارزه با گروههای تروریستی داعش و همچنین تهدید این گروه ها نسبت به حاکمیت و وحدت ارضی عراق است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعضای مجلس عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای مجلس عراق خواستار تحقیق پیرامون حمله هوایی آمریکا شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید