از روی این پل ها با چشمان بسته رد شوید!

به گزارش همه جا طنز و خنده، پل های خطرناک دنیا

هر وقت که از روی پل هایی که بر روی اتوبان ها، دریاچه ها و یا رودخانه ها کشیده شده اند رد می شویم به نظرمان پل های امنی می آیند و هیچ تردیدی در رد شدن از روی آن ها نمی کنیم. ولی اگر قرار باشد از روی پل طنابی و یا پلی معلق بر روی دره ای عمیق رد شویم قبلش مدتی در فکر فرو می رویم که آیا رد شویم یا خیر! تا به حال درباره خطرناک ترین و کشنده ترین پل های دنیا فکر نموده اید؟ می دانید رد شدن از روی آن ها چقدر می تواند هیجان انگیز باشد در حالی که به پایین نگاه می کنید و دره ای عمیق و رودخانه ای خروشان را می بینید؟! تا به حال کنجکاو شده اید که بدانید این پل ها در کدام شهرهای دنیا قرار دارند؟ می خواهیم به سراغ خطرناک ترین پل های دنیا برویم، خبرنگاران را همراهی کنید.

از روی این پل ها با چشمان بسته رد شوید!

پل آیجیلی دو میدی (Aiguille Du Midi )، فرانسه

آیجیلی دو میدی به زبان فرانسه یعنی سوزن در وسط روز! این پل در ارتفاع 3657 متری قرار گرفته است. اگر روزی به روی این پل رفتید در روبروی خود منظره زیبایی از قله مون بلان (بلندترین کوه رشته کوه آلپ) را می بینید. شاید در لحظات اولی که به روی آن می روید تحت تاثیر ارتفاع زیاد آن دچار ترس و نگرانی زیادی شوید ولی خیلی زود منظرهی رویایی حواس شما را پرت خواهد نمود!

پل رویال گورج (Royal Gorge)، کلرادو، آمریکا

رویال گورج بلندترین پل آمریکا است و بر روی دره ای به عمق 274 متری کشیده شده است. طول این پل معلق حدودا 385 متر و یکی از جاذبه های توریستی کانن سیتی در کلریدا است. این پل از سال 1929 تا 2001 بلندترین پل دنیا بوده و امروزه در اطراف آن شهربازی درست شده است. چیزی که این پل را به صورت معلق نگه داشته دو برج اطراف آن است که هر کدام 46 متر ارتفاع دارند.

پل طنابی carrick-A-Rede، ایرلند شمالی

این پل که در ابتدا به وسیله عده ای ماهی گیر ایجاد شده بود بر روی شکافی به عرض 20 متر و ارتفاع 23 متر کشیده شده است. این پل تنها راه دسترسی به جریزه کاریک است و تا دهه 1970 فقط یک طرف آن طناب داشت و شکاف های بزرگی بین تخته چوب های کف آن بود. این پل امروز تبدیل به جاذبه گردشگری شده و در سال 2009، 247 هزار نفر از آن بازدید نموده اند. اگر دلتان می خواهد هیجان رد شدن از روی این پل و تکان خوردن های آن را امتحان کنید خوب است بدانید که پل همواره باز است و برای رفتن به روی آن باید هزینه پرداخت کنید.

پل کوه تیتلیس، سوئیس

این پل در ارتفاع 3000 متری قرار گرفته است و رکورد دار بلندترین پل معلق در اروپاست. حتی اگر با اطمینان بگویید که از ارتفاع نمی ترسید باز هم رفتن به روی این پل بلند ممکن است کمی شما را بترساند! پل چون در میان کوه های آلپ سوئیس قرار گرفته است طوری ساخته شده که در مقابل برف و بادهای شدید مقاوم باشد. برای ساخت این پل یک میلیون پوند هزینه شده به این امید که به خصوص در ماه های گرم، گردشگران زیادی را به این محل بکشاند.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت

به "از روی این پل ها با چشمان بسته رد شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از روی این پل ها با چشمان بسته رد شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید