ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایران ساخت

به گزارش همه جا طنز و خنده، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از تجهیزات ایران ساخت پیروز به پیاده سازی استانداردهای مربوط به ارتقا کیفیت فرآورده های هیدروکربنی شدند و به گفته آنها این روش ها کاهش هزینه های بازرسی را در پی خواهد داشت.

ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایران ساخت

به گزارش همه جا طنز و خنده، وحید ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اهمیت پیاده سازی استانداردها و روش های معین ماهیت و کیفیت فرآورده های هیدروکربنی به یاری تجهیزات و روش های تخصصی گفت: کاهش هزینه های تولید، استفاده بهینه از منابع، کاهش هزینه های بازرسی، بهبود تکنیک ها و روش های تولید از مهمترین مزایای کنترل کیفیت محصولات است که با روش های منطبق با استانداردهای روزآمد، توسط فناوران این شرکت دانش بنیان انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت به عنوان آزمایشگاه های همکار استاندارد نفت و فرآورده های این حوزه، گفت: کنترل کیفیت توسط این شرکت در طول فرآیند تولید محصول و پس از آن، اجرا و پس از آنالیز های کیفی روی نمونه ها، راهکارها و روش های لازم برای بهبود کیفیت ارائه می شود و با آموزش، مشاوره و آزمایش کیفیت این محصولات، تلاش می کنیم کیفیت را افزایش دهیم.

ابراهیمی با اشاره به بهره مندی از تجهیزات پیشرفته ایران ساخت برای ارتقای کیفی محصولات، ادامه داد: این مجموعه با واحدهای آزمایشگاهی تخصصی کیفیت نفت خام، قیر، هیدروکربن ها، روانکارها، گریس، ضدیخ و دیگر مشتقات این حوزه را ارزیابی می کند.

این فعال فناور دستگاه تقطیر اتوماتیک را یکی از تجهیزات پرکاربرد در آزمایشگاه های نفت و پتروشیمی دانست که برای اندازه گیری تقطیر در فشار اتمسفر، برای هیدروکربن های آروماتیک صنعتی و مواد وابسته برای محدوده تقطیر مایعات آلی فرار کاربرد دارد و یادآور شد: ما پیروز به ساخت و ارائه خدمات آزمایشگاهی تقطیر در خلاء شدیم. دامنه کاربرد این دستگاه معین محدوده نقاط جوش در خلاء برای فرآورده های نفتی و بیو دیزل است و در فشار و دمای معین صورت می گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به ارائه خدمات با استفاده از تجهیز تقطیر در فشار اتمسفر اشاره کرد و ادامه داد: با یاری این دستگاه می توان مشخصات دامنه جوش فرآورده های نفتی مانند محصولات سبک و تقطیر میانی، سوخت های موتور بنزینی را سنجش کرد.

وی سنجش نقطه جوش انواع فرآورده ها را دیگر خدمات این شرکت نام برد و اظهار کرد: علاوه بر سوخت های بنزینی، دیگر فرآورده ها از جمله سوخت جت، سوخت های توربین هواپیما، سوخت های دیزلی، ترکیبات بیودیزل تا 20 درصد، سوخت های دریایی، حلال های نفتی ویژه، انواع نفتا، حلال های نفتی سفید، انواع نفت سفید و سوخت های مشعل درجه 1 و 2 در این دامنه قرار می گیرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، ابراهیمی با اشاره به کاهش هزینه های ارزی ناشی از ارائه خدمات کیفیت سنجی فرآورده های هیدروکربنی به یاری تجهیزات ایران ساخت این حوزه، اظهار کرد: با پیاده سازی این استانداردها و ارائه خدمات آنالیز با یاری تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت هزینه های تولیدکنندگان برای شناخت کیفیت و ماهیت محصولات کاهش یافته و منجر به افزایش رقابت پذیری تولیداتشان شده است. همچنین فعالیت های یادشده زمینه را برای بهره گیری از 23 نیروی انسانی متخصص عمدتا در حوزه شیمی ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی با تجهیزات ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید