آنچه باید از هانتاویروس بدانید

به گزارش همه جا طنز و خنده، هانتا ویروس یکی از خطرناک ترین ویروس هایی است که توسط جوندگانی مثل موش منتقل می گردد.

آنچه باید از هانتاویروس بدانید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی همه جا طنز و خنده به نقل از وبسایت العربیه، ویروس هانتا یکی از خطرناک ترین ویروس هایی است که توسط جوندگانی مثل موش منتقل می گردد و بیماری کشنده ای را به نام سندرم ریوی هانتا یا HSP ایجاد می نماید.

در تاریخ 25 مارس بود که رسانه های دولتی چین از یک مورد مرگ بر اساس ابتلا به هانتا ویروس در استان شاندونگ خبر دادند و پس از آن نگرانی هایی مبنی بر شیوع این ویروس مانند شیوع ویروس کرونا شکل گرفت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های مستقر در ایالات متحده (CDC) همچنین اعلام نموده است که هانتاو ویروس عمدتاً توسط جوندگان پخش شده است.

هانتا ویروس به وسیله تماس یا استنشاق ادرار جوندگان، مدفوع یا بزاق گسترش می یابد که باعث ایجاد بیماری تنفسی Hantavirus Syndrom Rmon (HPS) می گردد.

این سازمان تأکید می نماید: هانتاویروس به وسیله جوندگان بسیار خاص پخش می گردد و بسیار نادر از انسان به انسان منتقل می گردد، بر خلاف ویروس کرونا که بسیار مسری است.

کارشناسان تأکید می نمایند، هانتا ویروس جدید نیست، در سال 1993 میلادی هانتاویروس در چند ایالت از آمریکا شیوع یافت؛ در سال 2012 میلادی نیز شیوع این ویروس در این کشور 10 نفر را مبتلا نموده و در سال 2017 میلادی تنها 17 مبتلا در ایالات متحده برجای گذاشت.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، هیچ موردی از انتقال انسان به انسان این ویروس در آمریکا ثبت نشده است. در عوض، هانتا ویروس به وسیله ادرار، مدفوع، بزاق و گزش از یک گونه آلوده منتقل می گردد.

CDC در وب سایت خود یادآور شده است: در آمریکا شایع ترین علت ابتلا به هانتاویروس از موش گوزن است؛ علائم اولیه بیماری ناشی از این ویروس شامل خستگی، تب و گرفتگی عضلات و گاهی سردرد، سرگیجه، لرز یا مسائل معده می گردد.

ظاهر ذرات هانتاویروس

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "آنچه باید از هانتاویروس بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید از هانتاویروس بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید