16 مدل ترند کابینت آشپزخانه در سال 2022

به گزارش همه جا طنز و خنده، وقتی صحبت از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه و ترندهای آن می گردد، بین انواع طرح های متنوع آن غرق می شویم. آن قدر ایده برای این قسمت از خانه وجود دارد که می توانیم مقاله ای با صدها نمونه طرح برای شما آماده کنیم. اما قرار است این مقاله چیزی فراتر از تنها نمایش چند نمونه طرح و ایده ساده باشد. می خواهیم با سبک های مختلف چیدمان آشپزخانه بهتر آشنا شوید و در نتیجه بتوانید به برترین شکل ممکن آشپزخانه خود را تغییر دهید.

16 مدل ترند کابینت آشپزخانه در سال 2022

نوترین مدل های کابینت آشپزخانه، ترندهای سال 2022

نوترین مدل کابینت آشپزخانه هر سال در حال تغییر است چون هر بار ایده نوی به فکر طراحان می رسد و از طرفی مواد نوی وارد بازار می شوند که می توان با آن ها طرح های نو زد. طرح های قدیمی و نو می توانند برای افراد با سلیقه های مختلف، مجذوب نماینده باشند. باید دید که چه موادی در دسترس شماست و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما به چه صورت است.

  • کابینت های چوبی
  • کابینت های بدون در یا قفسه باز
  • کابینت های جلو شیشه ای
  • کابینت هایی به رنگ آبی
  • کابینت از کف تا سقف
  • کابینت با ترکیبی از دو رنگ
  • کابینت های خاکستری
  • کابینت هایی با جزئیات سنتی
  • کابینت های ساده و بدون تزئینات اضافی
  • کابینت سفید آشپزخانه
  • کابینت ادویه جات
  • قفسه هایی برای تزئینات و ظروف خاص

  • کابینت های مشکی

  • کشوهای سفارشی

  • ترکیب سبک های مختلف کابینت

  • کابینت هایی با درب توری

  • کابینت های مجلل

کابینت های چوبی

شاید به نظر بسیاری از افراد کابینت های چوبی جزو نوترین مدل کابینت آشپزخانه نباشند. اما طرح ها و شکل هایی که این روزها از آن استفاده می گردد، بسیار شیک و مدرن هستند.

  • یکی از خوبی های این نوع کابینت ها این است که به سادگی با وسایل چوبی پذیرایی هماهنگ می شوند.
  • از طرفی هر وقت بخواهید می توانید آن ها را رنگ کنید. چوب رنگ پذیری خوبی دارد و کافی است با یک سنباده رنگ قبلی را پاک نموده و دوباره رنگی تازه بزنید. به این ترتیب در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید آشپزخانه خود را تغییر دهید.
  • یکی از مجذوب نمایندهیت های کابینت های چوبی به عنوان نوترین مدل کابینت آشپزخانه، حس و حال روستایی است که به فضای خانه می بخشد.
  • البته هستند مدل هایی که خیلی مجللند و در آن ها تزئینات زیادی به کار رفته، اما اگر در پی یک طراحی ساده هستید، می توانید با طرح روی چوب بازی کنید.

کابینت های بدون در یا قفسه باز

به جای اینکه مانند طراحی های قدیمی از کابینت های درب دار بهره ببرید، می توانید از کابینت های بدون در یا قفسه باز که بدون پوشش و درب هستند، جایگزین کنید.

  • این قفسه ها می توانند در جاهای مختلف آشپزخانه قرار بگیرند.
  • جایی برای به نمایش گذاشتن بشقاب های رنگی، ظروف شیشه ای مواد اولیه، گلدان، وسایل تزئینی و کتاب آشپزی باشند.
  • جالب است که این مدل کابینت ها جزو نوترین مدل کابینت آشپزخانه هستند و این روزها خیلی ترند شده اند.
  • این قفسه ها در عین سادگی بسیار کاربردی هستند و شما را وادار می نمایند همواره آن ها را مرتب و تمیز نگه دارید؛
  • چون دربی ندارند پس شلوغی و درهم ریختگی آن ها دیده می گردد. شاید همین موضوع چالشی باشد برای اینکه این قفسه ها را با وسایلی تزئین کنید که ظاهری زیبا و شکیل دارند.

کابینت های جلو شیشه ای

کابینت های جلو شیشه ای به جای یک درب کامل، دارای درهایی هستند که بخش عمده آن را شیشه تشکیل داده است. این نوع کابینت نیز به عنوان نوترین مدل کابینت آشپزخانه شناخته می گردد. در گذشته کمتر خانه ای دارای چنین کابینت هایی بود و حالا این کابینت های درب شیشه ای به بخشی از دکوراسیون آشپزخانه های نو و مدرن تبدیل شده اند.

البته وسایلی مانند ظروف رنگی و سفید و ظرف های کریستالی که کمتر استفاده می کنید را نیز می توانید در این کابینت ها جای دهید.

کابینت هایی به رنگ آبی

طیف آبی یکی از رنگ های مدرنی است که در حال حاضر برای پوشش کابینت های آشپزخانه استفاده می گردد. این رنگ همواره محبوب بوده و حالا طیف های زیبایی از آن، کابینت ها را تزئین می نمایند. آبی می تواند به عنوان یک رنگ خنثی استفاده گردد و جلوه خاصی به دکور آشپزخانه ببخشد.

خوبی رنگ آبی این است که با تماشا آن احساس آرامش می کنید و می توانید از لحظاتی که در آشپزخانه هستید، لذت ببرید. این رنگ را می توانید با مواد صنعتی مانند فلز و مواد طبیعی مانند چوب، ترکیب نموده و مجموعه ای زیبا خلق کنید.

کابینت از کف تا سقف

اگر سقف خانه شما بلند است، پس چرا از این مزیت استفاده نکنید. می توانید کابینت های آشپزخانه را از کف تا سقف کار کنید. به این ترتیب فضای بسیار زیادی برای جای دادن وسایل خواهید داشت و می توانید مدل های مختلف نوترین مدل کابینت آشپزخانه را نیز در آن امتحان کنید.

به عنوان مثال وقتی این همه کابینت دارید که از کف تا سقف را پوشانده اند، می توانید بعضی از بخش ها را قفسه های بدون درب کار نموده یا بخشی را به کابینت های جلو شیشه ای اختصاص دهید.

انواع میز ناهارخوری را در همه جا طنز و خنده ببینید

کابینت با ترکیبی از دو رنگ

  • برای یک تغییر مدرن و استفاده از نوترین مدل کابینت آشپزخانه، می توانید کابینت ها را دو رنگ کنید. به عنوان مثال بخش بالایی را سفید و بخش پایینی را تیره کار کنید.
  • از کاشی های طرح دار برای کف بهره ببرید تا با ظاهر کابینت ها هماهنگ شوند.
  • می توانید به جای اینکه کابینت های بالایی و پایینی را در دو رنگ متفاوت انتخاب کنید، فقط جزیره وسط آشپزخانه را با رنگی متفاوت سفارش دهید. به این ترتیب این تضاد رنگ در کابینت های اصلی و جزیره باعث جلوه بیشتر آن ها می گردد.

کابینت های خاکستری

خاکستری یک رنگ خنثی است و در بسیاری از موارد برای دکوراسیون منازل مدرن استفاده می گردد. این رنگ بسیار مجذوب نماینده بوده و با هر المانی همخوانی دارد. بنابراین می توانید برای جایگاه ها و کف از طرح های مختلفی بهره ببرید.

همین موضوع هم باعث می گردد نوترین مدل کابینت آشپزخانه را در خانه خود داشته باشید. چون در حال حاضر رنگ خاکستری مانند رنگ آبی، ترند است.

کابینت هایی با جزئیات سنتی

برای اینکه کمی حس و حال قدیمی و سنتی به خانه خودتان ببخشید، می توانید از آشپزخانه آغاز کنید. یکی از نمونه های محبوب نوترین مدل کابینت آشپزخانه، کابینت هایی با جزئیات سنتی هستند.

این کابینت ها دارای تزئینات سفارشی بوده و مانند یک اثر هنری در آشپزخانه شما می درخشند. اگر خانه ای بزرگ و مجلل دارید، این نوع کابینت ها می توانند برترین انتخاب برای دکوراسیون باشند.

کابینت های ساده و بدون تزئینات

مینیمال بودن دکوراسیون داخلی دست شما را برای خرید لوازم خانه باز می گذارد. حالا که خانه های ما کوچک تر و به نوعی مدرن تر شده اند، وجود کابینت هایی که این حس را القا کند ضروری به نظر می رسد.

کابینت های تک رنگی که فاقد هرگونه تزئینات اضافی هستند و حتی برای درب آن ها دستگیره هم انتخاب نشده، یک نمونه عالی از نوترین مدل کابینت آشپزخانه خواهند بود که می تواند به خانه مدرن و نو شما جلوه ای تازه ببخشد.

کابینت سفید آشپزخانه

اگر نمی دانید کابینت های آشپزخانه را چه رنگی کنید که با همه اجزای خانه شما هم خوانی داشته باشد، می توانید رنگ سفید را انتخاب کنید. رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگ تر و روشن تر نموده و از طرفی به عنوان یک رنگ همیشگی، می تواند استفاده گردد.

رنگ های متنوع ممکن است در طول زمان در نظر شما تکراری به نظر برسند. شاید مجبور باشید المان های زیادی را بهره ببرید، تا آن هماهنگی لازم در آشپزخانه ایجاد گردد. اما نوترین مدل کابینت آشپزخانه که به رنگ سفید کار شده همواره محبوب خواهد بود.

کابینت ادویه جات در نوترین مدل کابینت آشپزخانه

تا چند دهه پیش، خانم ها ادویه جات مورد نیازشان را روی کابینت نگهداری می کردند. اما حالا شرایط عوض شده و آن ها ترجیح می دهند روی کابینت هر چه بیشتر خلوت باشد. پس با ظهور کابینت های بسیار باریکی که به میزان شیشه های کوچک ادویه جات جا دارند نه تنها فضای روی کابینت ها خلوت شد، بلکه همه ادویه ها یک جا قرار گرفتند و از فضاهای باریک بین کابینت ها هم به خوبی استفاده شد.

این کابینت های باریکی که حالا جای قرارگیری شیشه های ادویه های مختلف هستند که شاید نوترین مدل کابینت آشپزخانه باشند. البته این کابینت ها می توانند در ابعاد بزرگ تری یا به صورت ایستاده برای نگهداری بعضی از ظروف جاگیر استفاده شوند.

قفسه هایی برای تزئینات و ظروف خاص

در بخشی اشاره کردیم که می توانید از قفسه های ساده بدون درب به جای کابینت بهره ببرید. قفسه های باریکی که تنها می تواند جای یک لیوان یا یک بشقاب باشد، می تواند به عنوان جایی برای به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی آشپزخانه استفاده گردد.

این قفسه ها بسیار ساده و جزو نوترین مدل کابینت آشپزخانه هستند. در این قفسه ها می توانید وسایل تزئینی و ظروفی را نگهداری کنید که مانند یک اثر هنری بوده و کمتر از آن ها استفاده می کنید.

آگهی های شلف و قفسه های همه جا طنز و خندهی را ببینید

کابینت های مشکی

مشکی رنگ لوکس و مجللی است و در گذشته کمتر کسی از آن برای تزئین استفاده می کرد. اما حالا می بینیم که این رنگ به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شده است؛ چون می تواند خانه شما را مجلل کند.

مدتی است که از این رنگ در نوترین مدل کابینت آشپزخانه استفاده می گردد و همان طور که در تصویر می بینید با تلفیقی از دسته های طلایی به آن ظاهری زیبا و فریبنده داده است. اگر این کابینت های تک رنگ مشکی را با یک جزیره سفید و چوبی ترکیب کنید، می توانید برترین و زیباترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود داشته باشید.

کشوهای سفارشی در نوترین مدل کابینت آشپزخانه

اگر تا به حال از کشوها برای نگهداری سرویس قاشق و چنگال استفاده می شد، باید بگوییم که در نوترین مدل کابینت آشپزخانه می توانید از این کشوهای سفارشی سازی شده برای نگهداری و مرتب کردن بشقاب های دم دستی هم بهره ببرید. با وجود اینکه بشقاب ها روی هم قرار می گیرند. اما چون کشوها معمولا در بخش بالایی کابینت های پایینی طراحی می شوند، دسترسی به آن ها آسان تر خواهد بود.

تا اینکه بخواهید با یاری یک چهارپایه آن ها را از کابینت های بالایی آشپزخانه بیرون بیاورید. از این کابینت های سفارشی می توانید برای نگهداری ظروف ادویه و کنسروها و همین طور سرویس های قاشق و چنگال و غیره نیز بهره ببرید.

آگهی های کابینت را در همه جا طنز و خنده ببینید

ترکیب سبک های مختلف کابینت آشپزخانه

یکی از مجذوب نماینده ترین کارهایی که برای دکوراسیون آشپزخانه خود می توانید انجام دهید، ترکیب سبک های مختلف نوترین مدل کابینت آشپزخانه است.

می توانید از کابینت های درب دار، کابینت های جلو شیشه ای یا جلو توری، قفسه های بدون درب و شلف های نگهداری لوازم تزئینی بهره ببرید. با این نوع طراحی فضای کافی برای همه وسایل خواهید داشت و از طرفی می توانید سبک های مختلف را یک جا داشته باشید.

کابینت هایی با درب توری

این سبک از کابینت ها بیشتر در خارج از کشور مرسوم هستند. اما حالا که صحبت از نوترین مدل کابینت آشپزخانه شده، بهتر است با آن ها نیز آشنا شوید.

در این نوع کابینت ها به جای درب اصلی که از جنس خود کابینت می تواند باشد، فضایی خالی ایجاد شده و تورهای فلزی کار شده است. این تورهای فلزی می توانند اشکال مختلفی در طرح داشته باشند و همین موضوع است که استفاده از آن ها را مجذوب نماینده می نماید.

کابینت هایی با تزئینات اضافی و مجلل

کابینت هایی که در آن ها از تزئینات اضافی و زیاد استفاده شده، شاید برای خانه های کوچک امروزی آنچنان کاربردی نباشند. اما می توان از آن ها برای آشپزخانه های نسبتا بزرگ و برای خانه هایی که سبک اروپایی دارند استفاده کرد.

در خصوص این نوع کابینت ها زاویه ها دارای تزئیناتی هستند که ضروری نبوده و بیشتر برای زیبایی کار شده اند. اگر زیاد به این سبک علاقه ندارید و زیاد دنبال جزئیات نیستید، بهتر است نمونه های ساده را انتخاب کنید.

انواع کمد و دراور را در همه جا طنز و خنده ببینید

حرف آخر در خصوص مدل های نو کابینت

آشپزخانه یکی از بخش های خانه است که زمان زیادی را در آن سپری می کنیم، چه برای تهیه غذا و چه برای صرف غذا که بخش مهمی از زندگی ماست. بنابراین اینکه در این مکان احساس خوبی داشته باشیم و وسایل به صورت مرتب در جای خود باشند و دسترسی آسانی به آن ها داشته باشیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سبک های نو و مدرن دکوراسیون آشپزخانه به ما این فرصت را می دهد که از فضا برترین استفاده را ببریم. بیشترین قسمت آشپزخانه را کابینت ها تشکیل داده اند و انتخاب مناسب ترین نوع کابینت می تواند گاهی کار بسیار سختی باشد. در این مقاله از نوترین مدل کابینت آشپزخانه گفتیم تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

سوالات متداول نوترین مدل کابینت آشپزخانه

منبع: بلاگ دیوار

به "16 مدل ترند کابینت آشپزخانه در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 مدل ترند کابینت آشپزخانه در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید