نسخه های پزشکی دستی جای خود را به نسخه های الکترونیک می دهند

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرنگاران/قزوین مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اعلام جایگزینی نسخه های دستی با الکترونیک تا انتها سال گفت: 65 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که سامانه نسخه الکترونیک در هشت مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان راه اندازی شده است. پزشکان نیز از نسخه های الکترونیک استقبال نموده اند چراکه هزینه خدمت در همان شب برای آن ها واریز می گردد.

نسخه های پزشکی دستی جای خود را به نسخه های الکترونیک می دهند

محمد بابایی در نشست با اهالی رسانه که ظهر امروز پنج شنبه 11 دی در محل مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین برگزار گردید، اظهار کرد: در حوزه درمان مستقیم 356 تخت در 2 بیمارستان و 8 مرکز درمانی در حال ارائه خدمات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند؛ همچنین در بخش درمان غیرمستقیم نیز با 697 مرکز طرف قرارداد هستیم.

وی ادامه داد: در ارزیابی های سال 98 سازمان تأمین اجتماعی، مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین بین استان های تیپ یک نهاده شد و رتبه نخست را کسب کرد؛ در این ارزیابی معیارها و شاخص های درمان مستقیم و غیرمستقیم ارزیابی شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک یکی از برنامه های جدی سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: 65 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که سامانه نسخه الکترونیک در هشت مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان راه اندازی شده است. البته در نسخه الکترونیک مشکل بیمه های تکمیلی در نظر گرفته نشده بود که در استان قزوین با هشت بیمه جلساتی برگزار و در نهایت مشکل موردنظر برطرف شد. پزشکان نیز از نسخه های الکترونیک استقبال نموده اند چراکه هزینه خدمت در همان شب برای آن ها واریز می گردد.

وی در مورد جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا سعی شده در مراکز درمانی از تجمع جلوگیری گردد برای همین امر مراجعه نمایندگان می توانند برای دریافت نوبت به سامانه nobat.tamin.ir مراجعه نمایند در این میان افراد کهنسال که دسترسی به اینترنت ندارند در صورت مراجعه به مراکز درمانی پذیرش خواهند شد. باید بگوییم که طی دو سال گذشته برای 60 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی پرونده سلامت تشکیل شده است.

بابایی در مورد برنامه های مهم امسال گفت: تهیه یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رازی و راه اندازی 16 تخت برای بیماران مغز و اعصاب در بیمارستان رازی قزوین از جمله اقدامات مهم امسال خواهد بود که تا خاتمه سال محقق خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا 6 دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان رازی و تاکستان خریداری شد، همچنین 2 دستگاه چیلر برای هوارسانی و 2 دستگاه پرتابل رادیولوژی نیز برای بیمارستان های رازی و تأمین اجتماعی تاکستان خریداری شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین در مورد تجهیزات گفت: بیمارستان رازی به به روزترین دستگاه ام آر آی مجهز شده است که می تواند بیماران با وزن بیش از 100 کیلو را نیز پذیرش کند. همچنین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان تاکستان نیز تا خاتمه سال ارتقا پیدا خواهد نمود.

وی در مورد فعالیت های عمرانی اعلام کرد: 80 درصد تعمیرات اساسی بیمارستان ها اجرا شده که اقدام ارزشمندی است به همین دلیل هتلینگ بیمارستان رازی و تاکستان تا خاتمه سال اتمام پیدا نموده و ارتقا خواهد یافت.

بابایی در مورد ارائه خدمت درمانی در شهرستان های استان اعلام کرد: تأمین اجتماعی در تمامی شهرستان ها توسط مراکز شبانه روزی و یا بیمارستان خدمات درمانی لازم را ارائه می دهد، طبق تعامل دانشگاه علوم پزشکی سازمان تأمین اجتماعی در قبال بدهی برای راه اندازی و تجهیز بیمارستان رحیمیان نیز یاری خواهیم کرد.

تشکیل بیش از 45 هزار پرونده برای بیماران تأمین اجتماعی

علی اصغر بندرچی معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین اظهار کرد: خدمات درمانی در هشت مرکز درمان سرپایی بوئین زهرا، تاکستان، سینا، شهید بهشتی، قائم محمدیه، درمانگاه آبیک و دو مرکز در الوند به بیماران ارائه می گردد.

وی یادآور شد: با آغاز کرونا غافلگیر شدیم اما به لطف خداوند متعال توانستیم حضور مراجعه نمایندگان را در مراکز سرپایی مدیریت کنیم. حضور بیماران مشکوک به کرونا در کنار بیماران مزمن و بیماری زمینه ای معضل بزرگی بود به همین منظور تمام کوشش خود را برای جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام دادیم. برای جلوگیری از تجمع، تجویز دارو برای بیماران به مدت 2 ماه انجام شد و حضور همراهان بیماران را در مراکز درمانی مدیریت کردیم.

بندرچی با اعلام اینکه45 هزار و 383 پرونده برای بیماران دارای فشارخون، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تشکیل شده است، افزود: در دوران کرونا تصمیم گرفتیم به بیماران زمینه ای داروی بیشتری تجویز کنیم تا مراجعه مکرر به مراکز درمانی نداشته باشند. همچنین سازمان تأمین اجتماعی برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت بسته کامل با عنوان ویزیت عمومی، ویزیت پزشک متخصص، خدمات پرستاری و مشاوره تغذیه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تا پیش از کرونا تب سنجی رایج نبود اما با شیوع آن تمامی مراکز درمانی را به تب سنج دیجیتال تجهیز کردیم. در ابتدا تأمین ماسک شیلد و تجهیزات فردی نیز سخت بود اما تمام کوشش خود را به کار گرفتیم و برای تهیه آن ها هزینه کردیم.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین اشاره نمود: تأمین اجتماعی در موج دوم کرونا کنار دانشگاه علوم پزشکی و دوشادوش آنان به ارائه خدمت پرداخت و مرکز درمان سرپایی سینا به عنوان کلینیک خاص و منتخب کرونا انتخاب شد تا در آن تست کرونا گرفته گردد.

وی گفت: در بیمارستان 256 تختخوابی رازی 85 تخت به کرونا اختصاص پیدا کرد که از این تعداد 12 تخت در بخش مراقبت های ویژه بودند. در این بیمارستان 2330 بیمار کرونایی از ابتدای آغاز کرونا تا خاتمه آذرماه پذیرش و 1996 نفر آنان ترخیص شدند. در پی شیوع کرونا مصمم شدیم کلینیک بیماری های حاد تنفسی را در بیمارستان رازی قزوین راه اندازی کنیم.

بندرچی ابراز کرد: در دوران اوج کرونا در تأمین اکسیژن با چالش جدی روبرو شدیم که برای همین امر تهیه یک دستگاه اکسیژن ساز در دستور کار نهاده شده است و به زودی به بیمارستان رازی منتقل خواهد شد تا سومین دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان باشد. در پی کمبود ونتیلاتور نیز چهار دستگاه ونتیلاتور خریداری کردیم.

وی گفت: در بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان نیز از 104 تخت 54 به بیماران کرونایی اختصاص دادیم. در این بیمارستان از ابتدای کرونا تا خاتمه آذرماه 1316 بیمار کرونایی بستری و 963 نفر از آنان ترخیص شدند. در بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان به دلیل استفاده مکرر از سی تی اسکن تیوپ آن که در اولین فرصت و بدون وقفه این قطعه را خریداری نموده و از گمرک ترخیص کردیم.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین در مورد اقدامات توسعه ای تأمین اجتماعی اعلام کرد: به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی بیماران کمتری را در بخش دندانپزشکی پذیرش کردیم برای همین امر اقدامات عمرانی و توسعه فیزیکی در دستور کار نهاده شد. از ارتقاء اقدامات توسعه غیرکرونایی در بیمارستان تاکستان نیز میتوان به ارتقاء سیستم تغذیه، تکمیل بخش هتلینگ با 2 میلیارد تومان اعتبار، خرید ونتیلاتور و جذب 58 نیروی پرستار اشاره نمود.

ارائه خدمت به 25 درصد از بیماران کرونایی

بندرچی گفت: با توجه به اینکه 16 درصد تخت های بیمارستانی استان را تخت های تأمین اجتماعی تشکیل می دهد پیروز شدیم به 25 درصد از بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه داده ایم. در دوران کرونا 337 نفر از کادر درمان تأمین اجتماعی به این بیماری منحوس مبتلا شدند. برای جلوگیری از ازدحام در کمیسیون های پزشکی فضای فیزیکی را 4 برابر افزایش دادیم تا پروتکل های بهداشتی رعایت گردد. طی این مدت 3244 پرونده آنالیز و 217 جلسه کمیسیون با حداقل تعداد نفرات برگزار گردید.

داود امامزاده معاون توسعه و منابع انسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین نیز اظهار کرد: در مجموعه مدیریت درمان استان قزوین 1450 نفر در کادر درمان و پشتیبانی مشغول به کار هستند که بانوان 49 و نیم درصد از این تعداد را شامل می گردد و حضور پر رنگی در بخش درمان دارند.

وی تشریح کرد: در مدیریت درمان 205 نفر پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروساز و علوم آزمایشگاهی فعالیت دارند که 15 درصد مجموعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی را تشکیل می دهند. کادر تخصصی اعم از پرستاری، علوم آزمایشگاهی و کارکنان پاراکلینیکی نیز 50 درصد نیروهای مدیریت درمان را تشکیل می دهند که کارکنان این بخش دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از آن هستند. کمتر از 23 درصد کارکنان مدیریت درمان دارای مدارک فوق دیپلم و پایین تر از آن هستند که اواخر خدمت خود را طی می نمایند بر این اساس 70 درصد نیروهای تأمین اجتماعی تخصصی هستند.

جذب 98 نفر در طرح استخدامی تأمین اجتماعی

معاون توسعه و منابع انسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین با اعلام اینکه در استخدام امسال 98 نیروی در تأمین اجتماعی جذب خواهند شد، افزود: 300 نفر در آزمون اولیه پذیرفته شده اند که پس از مصاحبه یک سوم آنان در این سازمان مشغول به کار خواهند شد. از این تعداد 70 درصد به عنوان کادر درمان مشغول به کار می شوند که عمده آنان پرستار هستند. بقیه نیز به عنوان نیروی متخصص در اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، مامایی، اداری و اقتصادی فعالیت خواهند کرد.

وی اشاره نمود: برای سال 99 حدود 650 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که 50 درصد آن در بخش مستقیم و حدود 320 میلیارد تومان نیز در بخش غیرمستقیم هزینه خواهد شد. در ابتدای کرونا در بدترین زمان بودجه قرار داشتیم اما با مدیریت صحیح تمامی لوازم و تجهیزات حفاظتی را خریداری کردیم تا کارکنان این سازمان در بخش درمان مجهز شوند.

امامزاده با اعلام اینکه تأمین اجتماعی برای تعمیر ساختمان ها سه میلیارد تومان اعتبار هزینه نموده است، توضیح داد: در مورد پروژه های فیزیکی باید بگوییم در نگهداشت سرمایه کوشش بسیاری می کنیم و بیمارستان های این سازمان در استان قزوین بیش از 20 سال قدمت دارند و قدیمی ترین مرکز نیز مرکز شهید بهشتی است که قدمت 50 ساله دارد برای همین امر طرح هتلینگ بیمارستان ها را با 13 میلیارد تومان اعتبار اجرایی کردیم. در تاکستان با شیوع کرونا برای تفکیک بیماران کرونایی از غیرکرونایی در اورژانس 200 میلیون تومان اعتبار تخصیص دادیم.

وی اعلام کرد: برای راه اندازی بخش مغز و اعصاب در بیمارستان رازی 16 تخت در نظر گرفته شده است که سه میلیارد تومان اعتبار در برداشته است البته این بخش پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد که امید می رود در دهه فجر راه اندازی گردد.

معاون توسعه و منابع انسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین در خاتمه سخنانش یادآور شد: بیمارستان ها و مراکز درمانی هزینه بالایی دارند که در طرح نظام ارتقاء بهره وری اعتبارت به صورت استاندارد هزینه می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نسخه های پزشکی دستی جای خود را به نسخه های الکترونیک می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه های پزشکی دستی جای خود را به نسخه های الکترونیک می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید