موفقیت یا شکست مذاکرات وین؛ منوط به تصمیمات سیاسی

به گزارش همه جا طنز و خنده، قریب به اتفاق هیات ها اذعان دارند که مذاکرات به مرحله نهایی رسیده و توافق نهایی در دسترس است. مصاحبه ها اینک در شرایطی قرار گرفته است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف های غربی بستگی دارد.

موفقیت یا شکست مذاکرات وین؛ منوط به تصمیمات سیاسی

به گزارش گروه بین الملل همه جا طنز و خنده، نفتالی بنت که این روز ها سخت نگران نزدیک شدن مذاکرات ایران و گروه 1+4 به توافق نهایی است، روز گذشته گفته بود احتمالا مذاکرات وین به زودی به حصول توافق منجر خواهد شد، اما این توافق، ضعیف تر از توافق سال 2015 خواهد بود.

ساعاتی بعد از ادعا های بنت، میخائیل اولیانوف رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در فرایند مذاکرات وین در توئیتی توضیح داد: بعضی افراد پیش از حصول توافق نهایی، ادعا می کنند که این توافق ضعیف تر از توافق 2015 خواهد بود. این حقیقت ندارد.

اولیانوف تاکید نمود: چنین تحلیلی درست نیست. توافق هسته ای تازه مثل همان توافق اصلی خواهد بود و قطعا ضعیف از توافق سال 2015 نیست.

قریب به اتفاق هیات ها اذعان دارند که مذاکرات به مرحله نهایی رسیده و توافق نهایی در دسترس است. تبادل نظر ها اینک در شرایطی قرار گرفته است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف های غربی بستگی دارد. اگر طرف های غربی تصمیمات لازمی را که به آن مطلع هستند، اتخاذ کنند، می توان چند موضوع به جای مانده را حل نموده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیأت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل ها پیشنهادات و خواسته های روشن خود در موضوعات به جای مانده را روی میز قرار داده است و اکنون توپ کاملا در زمین طرف های غربی است.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته پیش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده ایم، اما تا وقتی درباره همه چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وی با بیان اینکه واقع بینی، خودداری از زیاده خواهی و توجه به تجربه 4 سال گذشته لازمه تحقق این هدف است اضافه کرد: زمان تصمیم گیری طرف های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "موفقیت یا شکست مذاکرات وین؛ منوط به تصمیمات سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت یا شکست مذاکرات وین؛ منوط به تصمیمات سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید