ماجرای کشف قمر زحل، رئا به وسیله جووانی کاسینی

به گزارش همه جا طنز و خنده، کاسینی یک ریاضی دان، اخترشناس و مهندس ایتالیایی بود که در 8 ژوئن 1625 چشم به دنیا گشود. یکی از مهم ترین مأموریت های فضایی که به طور مشترک به وسیله ناسا و آژانس فضایی اروپا برای کاوش سیاره زحل و قمر های آن صورت گرفت را به افتخار این دانشمند، فضاپیمای کاسینی نامیدند.

ماجرای کشف قمر زحل، رئا به وسیله جووانی کاسینی

رئا یکی از چهار قمری است که به وسیله جووانی کاسینی کشف شد. او این قمر یخی را در 23 دسامبر سال 1672 مشاهده کرد.

رئا، دومین قمر بزرگ زحل است که در 23 دسامبر سال 1672 به وسیله جووانی کاسینی کشف شد.

جووانی دومنیکو کاسینی

کاسینی یک ریاضی دان، اخترشناس و مهندس ایتالیایی بود که در 8 ژوئن 1625 چشم به دنیا گشود. یکی از مهم ترین مأموریت های فضایی که به طور مشترک به وسیله ناسا و آژانس فضایی اروپا برای کاوش سیاره زحل و قمر های آن صورت گرفت را به افتخار این دانشمند، فضاپیمای کاسینی نامیدند.

ماهیت بین المللی کوشش های کاسینی، دقت تحقیق و مهارت های برجسته مدیریتی وی را نشان می دهد. کاسینی اولین تجسم ها از یک دانشمند اروپایی را رقم زد و همین توانایی ها بود که توجه قدرتمندترین پادشاه اروپا، لویی چهاردهم در فرانسه را به خود جلب کرد. کاسینی تحت نظارت او رصدخانه پاریس را در سال 1671 تأسیس کرد. سپس به خدمت خود به عنوان مدیر رصدخانه ادامه داد؛ جایی که بیشترین یافته های علمی خود را تا انتها عمر به ثبت رساند.

او به همراه رابرت هوک، لکه قرمز بزرگ را در سیاره مشتری کشف کرد. کاسینی نخستین کسی بود که چهار قمر زحل را رصد کرد و آن ها را ستارگان لویی نامید. او بعلاوه در حدود سال 1690 شکاف کاسینی را در میان حلقه های زحل کشف کرد.

رئا یکی از چهار قمری است که به وسیله این ستاره شناس ایتالیایی کشف شد.

ویژگی های قمر یخی زحل، رئا

رئا که پشت حلقه های زحل پنهان است، گلوله برفی کثیفی از سنگ و یخ است. سه چهارم این قمر را یخ و یک چهارم آن را سنگ تشکیل می دهد.

این قمر دومین قمر بزرگ زحل است و تا زمانی که جان هرشل، پسر ویلیام هرشل نامی برای آن پیشنهاد نداده بود، زحل پنجم نام داشت.

به وسیله نقشه ها و داده هایی که کاسینی به دست آورد، دانشمندان در کوشش ند تا ویژگی های قدیمی سطح و بعلاوه ماهیت این قمر را دریابند. آن ها بعلاوه شواهدی مبنی بر وجود اکسیژن در اتمسفر رئا پیدا کردند. درصورت تأیید این شواهد، رئا احتمالاً اولین جرم آسمانی به جز زمین است که با جوی دارای اکسیژن شناسایی شده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "ماجرای کشف قمر زحل، رئا به وسیله جووانی کاسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کشف قمر زحل، رئا به وسیله جووانی کاسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید