فرهنگ برده داری در آمریکا هنوز زنده است

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرنگاران، گروه بین الملل - محمدعلی حق شناس: دکتر جرالد هورن، استاد صاحب نام تاریخ در دانشگاه هیوستون که چندین کتاب در زمینه تاریخ امریکا و برده داری را به رشته تحریر درآورده، در گفتگویی گفت که فرهنگ برآمده از سال ها برده داری در ایالات متحده هنوز زنده است و در جامعه تأثیر می گذارد.

فرهنگ برده داری در آمریکا هنوز زنده است

این سخنان در حالی مطرح می شود که اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا به رفتار وحشیانه پلیس همچنان ادامه دارد. این اعتراضات که نهمین روز خود را سپری می کند تا کنون 13 کشته برجای گذاشته و صدها نفر نیز بازداشت شده اند.

شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا علیرغم اجرای قوانین منع آمد و شد همچنان شاهد حضور گسترده معترضان به کشته شدن جورج فلوید، مرد 46 ساله سیاه پوست به دست پلیس است. در برخی از ایالت ها مانند نیویورک چندین مورد غارت مغازه ها و بازداشت معترضان نیز مخصوصاً پس از ساعت منع تردد در شهرهای مختلف گزارش شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای ریشه های این اعتراضات، همه جا طنز و خنده گفتگویی را با دکتر جرالد هورن انجام داده که در ادامه می خوانیم.

*از نظر تاریخی، سیاهپوستان علی رغم میل باطنی خود برای بردگی به ایالات متحده آورده شدند و همین باعث شد که همواره در حال تلاش برای آزادی باشند. این تلاش ها منجر شد که نیروهای امنیتی ایالات متحده در طول تاریخ همواره سیاهپوستان را نوعی تهدید ببینند. سوال اینجاست که با توجه به اتمام عصر برده داری، چرا سیاست های امریکا هنوز نتوانسته این دید و تفکر را متوقف کند و ما همچنان شاهد خشونت علیه سیاهپوستان هستیم؟

سیاست عوض نشده است، به طور خاص به این دلیل که گرچه برده داری متوقف شد، نیروی کار ارزان متوقف نشده و سیاهپوستان زیادی در این دسته قرار می گیرند. علاوه براین، فرهنگی که از دل برده داری بیرون آمده، که معنایش جز مادون بودن و سوءرفتار با افریقایی ها نیست، هنوز ناپدید نشده است.

*فکر می کنید این اعتراضات سراسر در ایالات متحده در نهایت به کجا ختم شود؟ امیدی وجود دارد که رفتار نسبت به افریقایی-امریکایی ها تغییر کند؟

بروز تغییر به فشار جهانی نیاز دارد و بنابراین، من از همه دوستان ایرانی درخواست می کنم که پشت ما بایستند، به ویژه در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد.

*رئیس جمهور ترامپ تهدید کرده که ممکن است برای کنترل اعتراضات ارتش را در خیابان ها مستقر کند. واکنش ترامپ به وقایع کنونی در کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟ با توجه به اینکه سابقه او نشان می دهد به سمت رویکرد برتری سفیدپوستان تمایل دارد و بسیاری هم بر این باورند که توییت هایش منجر به افزایش اعتراضات شده است.

بله. ترامپ بر آتش این اعتراضات بنزین می ریزد. او اکنون مانند یک جانور وحشی است که گوشه ای گیر افتاده و جانوران در این حالت در خطرناک ترین حالت خود هستند.

*وقایع اخیر چطور می تواند در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تأثیر گذار باشد؟

تأثیر روی انتخابات؟ مشخص نیست. هنوز خیلی زود است که راجع به این موضوع اظهار نظر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرهنگ برده داری در آمریکا هنوز زنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ برده داری در آمریکا هنوز زنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید