عضو هیئت رئیسه مجلس: دو خودروساز با 30 هزار نیروی مازاد روبرو هستند

به گزارش همه جا طنز و خنده، به عقیده بیشتر کارشناسان حوزه خودرو و کارشناسان مالی اصلی ترین علت ناکارآمدی و زیان ده بودن دو غول خودروسازی کشورمان یعنی ایران خودرو و سایپا مدیریت دولتی است و تا مادامی که دولت بر این دو شرکت با تمسک به مالکیت بخشی از سهام مدیریت کند، حال و روز صنعت خودروسازی به همین منوال خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس: دو خودروساز با 30 هزار نیروی مازاد روبرو هستند

بحث خصوصی سازی در کشور ما همواره با مسائلی همراه بوده، در صنایع مختلف همانند خودرو از دهه ها قبل این موضوع جنجالی بوده است، رئیس جمهور سابق بر واگذاری شرکت های خودروسازی تأکید داشت، اما تا به امروز اجرایی نشده است. جدا از رئیس جمهوری بعضی دیگر از مقامات دولتی و حتی مدیران خودروسازی نیز بار ها از لزوم خصوصی سازی صنعت خودرو صحبت به میان آورده اند.

علی رضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: دولت سهام اندک و کمتر از 5 یا 6 درصد از سهام دو شرکت خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا دارد، اما حتی مدیرعامل را هم دولت انتخاب می نماید. عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه از واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی حمایت می کنیم، گفت: امیدواریم هرچه سریع تر این تصمیم اجرایی گردد.

جدیدترین آگهی های خودرو

سلیمی اضافه نمود: برای کوتاهی دست دولت از این خودروسازی ها حتماً باید سهام دولت واگذار گردد و این شرکت ها خصوصی شوند و مدیریت را در دست بگیرند. نماینده مردم محلات در مجلس توضیح داد: اکنون تحت فشار فلان مسئول و یا فلان مقام، این خودروسازی ها نیروی مازاد جذب می نمایند که در نتیجه حدود 30 هزار نیروی مازاد دارند، این در حالی است که بخش خصوصی حساب و کتاب درستی دارد.

وی در ادامه گفت: درحالی که عموماً شرکت های تحت مدیریت بخش خصوصی بهره وری بالایی دارند، اما اکنون خودروسازها با تصمیم گیری های دولتی با زیان انباشته عجیبی روبرو هستند و علاوه بر مسائل متعدد در تأمین اقتصادی، محصولاتشان کیفیت کمی دارد.

سلیمی بعلاوه با اشاره به پیگیری های مجلس دراین باره گفت: از آقای رئیسی، رئیس جمهور تشکر می کنیم که صریحاً دستور داد که سهام این دو مجموعه هرچه سریع تر واگذار گردد، البته مدیریت آن نیز باید کلاً به بخش خصوصی منتقل گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در انتها بعلاوه تأکید کرد: مردم نباید زیان انباشته خودروسازها را پرداخت نمایند، اما اکنون خودروسازها از جیب مردم ارتزاق می نمایند، لذا باید دست خودروسازها از جیب مردم بیرون آید و این چاره ای جز واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و استقرار مدیریت حرفه ای غیر دولتی ندارد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ همه جا طنز و خنده مطالعه کنید

منبع: دیوار

به "عضو هیئت رئیسه مجلس: دو خودروساز با 30 هزار نیروی مازاد روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیئت رئیسه مجلس: دو خودروساز با 30 هزار نیروی مازاد روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید