صنعت فرش ماشینی شایسته رسیدگی بیشتر و تسهیل جهت صادرات است

به گزارش همه جا طنز و خنده، رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت ها، فرش های ماشینی و صنایع وابسته خواستار تسهیل فرایند صادرات در این حوزه شد.

صنعت فرش ماشینی شایسته رسیدگی بیشتر و تسهیل جهت صادرات است

به گزارش گروه سیاسی همه جا طنز و خنده، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت ها، فرش های ماشینی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران با حضور رئیس اتاق ایران و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. زمان برگزاری این نمایشگاه تا چهارشنبه 19 آبان ادامه دارد.

این نمایشگاه با 105 غرفه در مساحتی برابر با 14000 متر مربع و همراهی بیش از 80 درصد تولیدکنندگان منطقه کاشان برپا شده است.

اتاق کاشان برگزاری این دوره از نمایشگاه را با رویکرد صادرات و بهم رسانی فعالان و تولیدکنندگان فرش ماشینی، موکت و صنایع وابسته به عهده گرفته و از طریق امتیازدهی و رتبه بندی هر شرکت بسته به عملکرد آن ها در طول بیش از سه سال، غرفه ها را در اختیار شرکت کنندگان، قرار داده است.

رئیس اتاق ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق کاشان با بازدید از سالن های مرتبط با تولیدکنندگان فرش های ماشینی ضمن اطلاع از حجم صادرات شرکت ها و حضور آن ها در بازار های رقابتی بین المللی از مسائل و چالش های تولیدکنندگان مطلع شدند.

در این بین برخی از تولیدکنندگان فرش های ماشینی به چالش های تولید و مسائلی، چون موانع ارزآوری و گمرک اشاره کردند و خواستار رفع موانع و تسهیل جهت تولید شدند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز ضمن تایید مسائل موجود در این صنعت، راه گذر از مسائل را همراهی مسئولان و شنیدن مسائل صاحبان کسب وکار دانست و صنعت فرش ماشینی ایران را که از تکنولوژی روز بهره مند است، شایسته رسیدگی بیشتر و تسهیل جهت صادرات برای آن دانست.

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد دفتر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت خانه مبنی بر ایجاد کنسرسیوم صادراتی به منظور بررسی مسائل و چالش های پیش روی آن ها استقبال کرد و قول برگزاری جلسه ای را با حضور نماینده اتاق ایران و اتاق کاشان و همراهی دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت خانه و تولیدکنندگان فرش های ماشینی را داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صنعت فرش ماشینی شایسته رسیدگی بیشتر و تسهیل جهت صادرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت فرش ماشینی شایسته رسیدگی بیشتر و تسهیل جهت صادرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید