شارژ تلفن همراه خانه را به آتش کشید

به گزارش همه جا طنز و خنده، شارژ کردن طولانی مدت گوشی تلفن همراه منجر به آتش گرفتن یک خانه در شیراز شد.

شارژ تلفن همراه خانه را به آتش کشید

به گزارش ایران به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پی تماس شهروندان با سامانه 125 خبر آتش سوزی یک خانه اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان به همراه گروه امداد و نجات، خودرو بالابر و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، خود را به خیابان پاییز رساندند. نخستین آنالیز ها نشان می داد یک واحد مسکونی در طبقه دوم ساختمان شش طبقه، در نبود ساکنین دچار آتش سوزی شده بود و هر لحظه در حال توسعه و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

آتش نشانان با حضور در محل بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن سازی کامل، با به کارگیری لوله های آبدهی عملیات مهار زبانه های سرکش آتش را از نمای بیرون ساختمان شروع کردند.

همزمان گروه دیگری از نیرو های آتش نشانی پس از ورود به ساختمان ساکنان را از میان دود و آتش خارج نموده و به محلی امن انتقال دادند و شعله های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملاً خاموش کردند.

آنالیز ها نشان داد علت این آتش سوزی به علت اتصالی گوشی موبایل در حال شارژ در نبود ساکنین اتفاق افتاده که با توجه به مجاورت گوشی موبایل با مبلمان و فرش موجود در منزل به سرعت شعله ور شده بود که با سرعت عمل آتش نشانان مهار شد.

به شهروندان توصیه می گردد که هیچگاه گوشی موبایل را روی مبل یا فرش برای شارژ شدن قرار ندهند و تلفن همراه را پس از 95 درصد شارژ شدن از برق کشیده و در زمان شارژ روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه ای قرار دهند.

منبع: فرارو

به "شارژ تلفن همراه خانه را به آتش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ تلفن همراه خانه را به آتش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید